Go down
Crashie
Gryffindor
Crashie

Głowny temat do mechaniki [szkic] Empty Głowny temat do mechaniki [szkic]

12.11.18 17:14
- K6 zostają

Pytania do mechaniki od Bezy, która otrzymała ją od Janka:
- Czy dobrym pomysłem jest rozbudowanie postaci pod względem wartości cech, umiejętności i zaklęć (w sumie magii jako takiej)?
- Czy rzucanie kością na to jest dobrym pomysłem?
- Czy Stopnie Trudności są ok czy to nie jest za bardzo skomplikowane i idące za bardzo w klasycznego RPGa?


Moje ewentualne pomysły na podstawie tego, co tam jest:
- ewentualne stworzenie cech: wytrzymałość, zręczność, inteligencja, refleks (od razu do tego czy postać ma na tyle dobry refleks by trafiać w cel czy nie), siła, atrakcyjność (ogłada nie brzmi moim zdaniem dobrze xd), moc (ewentualnie lub całkowicie osobna kwestia, podpięcie specjalizacje/progów które na tę moc wpływają). Ofiarowanie każdemu w zależności od wieku liczbę punktów by sobie przeznaczyli na to co chcą i w jakiej ilości
- wykorzystanie niektórych technik = podpięcie pod atuty/słabości, odpowiednie je zmodyfikowanie by współgrały z resztą stuffu
- wykorzystanie stopni trudności do lokalizacji; wykorzystanie pomysłu Felice co do ukrytych nagród, mechaniki pomieszczeń bez MG (stworzenie licznika przeciwników-npców (mogą być to ludzie, jakieś twory magiczne, zwierzątka etc), ilość możliwych skarbów do zdobycia, mapa/spis przeszkód (?)

Pomysł Bezy odnośnie łączonej waluty:
- przelicznik (ile wypasionych fasolek mam na podstawie tego, co skrywam w swym rozwoju)
- sposób połączenia tego, co jest (czyli PD i fasolki)
- co się dzieje z tym, co już zostało wydane
- co za to kupię
- jak to zdobywam


Crashie
Gryffindor
Crashie

Głowny temat do mechaniki [szkic] Empty Re: Głowny temat do mechaniki [szkic]

12.11.18 19:15
Mechanika gry:
- galeony
- lista eliksirów, lista składników i tworzenie eliksirów -> temat z tworzeniem eliksirów
- lista zaklęć
- nauka zaklęć/eliksirów
- punkty życia
- system czarowania i walki
- stwórz sobie różdżkę
- punkty doświadczenia (ewentualnie temat z super fasolą)
Magic Lullaby
Magic Lullaby

Głowny temat do mechaniki [szkic] Empty Re: Głowny temat do mechaniki [szkic]

13.11.18 1:01
Mam nadzieję że to nie będzie jakieś super chaotyczne, ale przedstawię swój zarys mechaniki zgodny z kartą rozwoju i skrytką bankową, jakie utworzyłam w temacie szkic.

Pierwsze rzeczy do wypełnienia jakie dostaje nasza postać to RASA/GENETYKA i ARCHETYP.

Rasa i genetyka to wiadomo.

Archetyp byłby do wyboru na start, niezmienialny i dawałby nam podstawowe statystyki i umiejętności z którymi czarodziej by startował. Ułatwiałoby mu to rozwój w jakiejś konkretnej dziedzinie (może nawet umożliwiałoby zdobycie poziomów umiejętności niedostępnych/superdrogich dla innych).

Przykładowe archetypy to na przykład Wirtuoz, Śledczy, Wróżbita, Rzemieślnik, Czarnoksiężnik. Wymagałyby one krótkiego opisu + objaśnienia co dokładnie dostanie się na start. Dla uczniów proponuję archetyp Uczeń, który dawałby bonusy do nauki w wybranej dziedzinie.

Choroby: wszelkie choroby genetyczne i te wybrane w słabościach/zawadach.
Uzależnienia: wybrane w słabościach/zawadach.
Punkty spaczenia: odpowiadałyby za to jak postać bardzo upadła moralnie. Można to zamienić na "poziomy spaczenia". Mając zerowy poziom nie jesteśmy w stanie w ogóle nauczać się zaklęć czarnomagicznych, niewybaczalnych i innych gówien, których zawsze chcą uczyć się uczniowie z Hufflepuffu. Im mniej tego mamy tym lepiej będą nam wychodzić zaklęcia białomagiczne (bo z tego co pamiętam są na ML). Można w zależności od ilości punktów w tym polu dodać do kości jakiś modyfikator. Dajmy na to, jak ktoś regularnie morduje na fabule, nawet najbardziej chamskie czarnomagiczne spelle wyjdą mu łatwo, ale biała magia co najwyżej pierdnie mu w twarz.
Plus nekromancja też wymaga jakiegoś poziomu spaczenia, żeby nie było potem Sabriny na forum. XD
Barwa aury: Przydałoby się określić dla postaci takich jak Buła. Te aury mogą być widoczne dla osób z trzecim okiem (chyba że już są ale mi się fora pojebały).

REPUTACJA

Status społeczny:
Członkostwa:
Prestiż:
Zła sława:
Osiągnięcia:

To propozycja. Na pewno dałabym "członkostwa" czyli do jakich klubów i organizacji zapisała się postać. Można też odnotowywać jakieś większe fabularne przypały i osiągnięcia ale nie wiem czy komuś się chce.

A dalej dałam przewagi, zawady, umiejki i czarowanie.

Przewagi i zawady przemyślałabym bardziej niż to jest teraz na ML. Niektóre z tych atutów i słabości to zwykłe cechy charakteru tak naprawdę, nie dające postaci żadnej przewagi nad przeciwnikiem / żadnych utrudnień.

Dlatego zamiast "atuty" dać "przewagi".

Przewaga to:
- znajomości w półświatku
- nietypowa umiejętność
- wiedza na jakiś temat
- super zwinność (ponadprzeciętna)
itd

Zawada to:
- brak kończyny
- bycie poszukiwanym przestępcą
- choroba, uczulenie, etc
- całkowita niezdolność nauki jakiejś umiejętności (np. latania na miotle)

Przewagi i zawady można stopniować.

Jeżeli przewaga/zawada to cecha charakteru to powinna NARZUCAĆ bezpośrednio jakieś działania przy określonych warunkach. Dajmy na to, ja jako Vakel mam słabość, że jest agresywny i łatwo go sprowokować, więc powinno się pilnować aby nie było to zależne od widzimisię gracza. Kiedy nie pojawia się bezpośrednie zagrożenie życia czy jakaś pojebana akcja to nie mogę napisać "hue hue Vakel jednak nie dał się sprowokować". Tbh jak o tym myślę to napisałam dokładnie coś takiego w barze a powinnam zgodnie z opisem słabości wypierdolić Olivierowi w mordę. W pewnym stopniu to może pomóc odgrywać postać.

Nie wiem czy przewag nie połączyć z umiejętnościami ale w sumie wyjebane skoro płaci się za to tą samą walutą?? Wydaje mi się że osobno jest lepiej bo łatwiej będzie ogarnąć graczowi też co jest czym.

A co do czarowania, to podzieliłabym czary na księgi.

Np. księga czarnoksiężnika, cyrulika, rzemieślnika, elementalisty, białej magii, transmutacji etc. Miałyby one poziomy. Na najniższych poziomach byłyby gówniane spelle abo okrojone wersje silnych czarów. Dajmy na to na niskim poziomie byłaby alohomora która otwiera mugolskie zamki. Na wyższym byłaby taka która zdejmuje już jakieś drobne czary i pieczęcie. Na najwyższym dałoby się otwierać zamki zamknięte jakimiś skomplikowanymi mechanizmami. Gracz wykupowałby poziomy w tych książkach. Każdy kolejny kosztowałby więcej fasolek. Poziom książki dawałby wszystkie czary w nim zawarte bez wypisywania ich pojedynczo.

Czarnomagiczna i białomagiczna miałyby wspomniane wcześniej ograniczenia. Dostęp do księgi rzemieślnika jest tylko dla ludzi z umiejkami. Poziom umiejki i książki wykupuje się razem. Tzn 1 poziom krawiectwa = 1 poziom książki, 2 poziom krawiectwa = 2 poziom książki. Nie płaci się za to dwa razy. Daje dostęp tylko do tych spelli które dała nam umiejętność.

Nie wiem co jeszcze pomyślę.

(Wszystko do przeróbki i obgadania.)
Crashie
Gryffindor
Crashie

Głowny temat do mechaniki [szkic] Empty Re: Głowny temat do mechaniki [szkic]

13.11.18 12:14
Archetypy - opisy, dopasowanie do tego statystyk i umiejętności (jakie statystyki? umiejętności z listy umiejętności nabytych?).
Ile archetypów?

Od czego zależą punkty/poziomy spaczenia? Za co się je konkretnie dostaje, czy są jakieś pułapy dla takich punktów (zabiłeś matkę dostajesz więcej pkt, ukradłeś Puchonom żarcie dostajesz mniej)? Sami o to dbają ludzie czy decyduje administracja/mg?

Barwy - charakterystyka, przy czym się przydaje, kolory - co dają, oznaczają - czy raczej traktujemy jako "ciekawostkę"?

Reputacja - zależna od rodu, przewidzianych osiągnięć danego czarodzieja - te co zakłada że zrobił do tej pory (niech je ew. wypisze) i potem odnotowanie istotniejszych w karcie rozwoju, jeśli mu na tym zależy. Przydatne do tego by ludzie go ogarniali, można wspominać o nim w temacie fabuły jeśli jest istotny i coś robi, w gazetce, MG będzie wiedział jak NPCe mogą się zachować i go potraktować. Warto by było dać odróżnienie od reputacji szkolnej od tej ogólnomagicznej.

Przewaga/Zawada - narzucenie określonych zachowań w przypadku cech, przewaga nad przeciwnkiem lub minus w przypadku posiadania zawady. Określenie stopniowania (ile stopni, jak określić co jest poważniejszą przewagą/zawadą a co nie; w przypadku niektórych rzeczy nieraz nie jest to łatwe?).

Książki zamiast proponowanych wcześniej bardziej doprecyzowanych grup zaklęć, tak? W sensie doprecyzowane bardziej grupy/zestawy zaklęć = konkretne książki ze spellami? Brzmi spoko.
Magic Lullaby
Magic Lullaby

Głowny temat do mechaniki [szkic] Empty Re: Głowny temat do mechaniki [szkic]

13.11.18 12:52
Archetypy - opisy, dopasowanie do tego statystyk i umiejętności (jakie statystyki? umiejętności z listy umiejętności nabytych?).
Ile archetypów?

Dopasowanie do tego rzeczy na start. Krawiec dostaje na start rozwinięte w miarę krawiectwo, materiały do tego (np. maszynę do szycia). Startuje z tym bez konieczności płacenia za to za fasole. Taki pakiet startowy. Nie wiem czy chcesz jakieś statystyki, to ty o nich pisałaś tutaj. Ale jak tak to bym szła w coś na wzór Zewu/Savage Worlds/Wolsunga.

Od czego zależą punkty/poziomy spaczenia? Za co się je konkretnie dostaje, czy są jakieś pułapy dla takich punktów (zabiłeś matkę dostajesz więcej pkt, ukradłeś Puchonom żarcie dostajesz mniej)? Sami o to dbają ludzie czy decyduje administracja/mg?
Myślę że na start gracz może wybrać jakiś poziom tych punktów sam, ale nie może być on maksymalny (jedynie przechylony w którąś stronę). Zmienia go tylko i wyłącznie mg po zgłoszeniu przez gracza sesji / odegraniu sesji z MG. Ciągnięcie koleżanki za kitki się nie wlicza, ale zmasakrowanie jej twarzy kopaniem kiedy ona leży i próbuje się zasłonić, odrywanie żywcem kotu kończyn, zabicie mamy - tak. Wydaje mi się, że można to wartościować. (Pobicie kogoś a torturowanie niemowląt mogą wpływać na nas w rózny sposób.) Myślę, że te wyższe poziomy mogą wpływać na charakter postaci (a już na pewno na aurę). Te największe zwyrole nie mogłyby w ogóle czuć czegoś takiego jak miłość. Ba, to byłaby dla nich trudna do pojęcia koncepcja. Można by zmieniać ten poziom też w drugą stronę heroicznymi czynami (trafiasz do szpitala i prawie umierasz bo chciałeś uratować małe dziecko przed psychopatą, z dupy ratujesz dzieci przyjaciół po tym jak zdradziłeś gdzie jest ich kryjówka i Voldemort ich zajebał).

Barwy - charakterystyka, przy czym się przydaje, kolory - co dają, oznaczają - czy raczej traktujemy jako "ciekawostkę"?
https://www.vismaya-maitreya.pl/swiat_energii_kolory_i_aura_cz2.html
Raczej ciekawostka? Równie dobrze może iść do KP.

Reputacja - zależna od rodu, przewidzianych osiągnięć danego czarodzieja - te co zakłada że zrobił do tej pory (niech je ew. wypisze) i potem odnotowanie istotniejszych w karcie rozwoju, jeśli mu na tym zależy. Przydatne do tego by ludzie go ogarniali, można wspominać o nim w temacie fabuły jeśli jest istotny i coś robi, w gazetce, MG będzie wiedział jak NPCe mogą się zachować i go potraktować. Warto by było dać odróżnienie od reputacji szkolnej od tej ogólnomagicznej.
Yee. Mi się wydaje że to też w miarę kozak na start. Czasem (ja ktoś sobie zrobi praktycznie celebrytę w pewnych kręgach, ale połowa ludzi nie wie o tym.

Przewaga/Zawada - narzucenie określonych zachowań w przypadku cech, przewaga nad przeciwnkiem lub minus w przypadku posiadania zawady. Określenie stopniowania (ile stopni, jak określić co jest poważniejszą przewagą/zawadą a co nie; w przypadku niektórych rzeczy nieraz nie jest to łatwe?).
Zobacz SW. Tam masz
Drobne
Drobne/mocne
Mocne
Drobne/mocne jest hm, nie "średnie" tylko zależy od sytuacji lub tego co gracz dokładnie wybierze. Np. można nie mieć ucha i gorzej słyszeć, a można nie mieć ręki.

Książki zamiast proponowanych wcześniej bardziej doprecyzowanych grup zaklęć, tak? W sensie doprecyzowane bardziej grupy/zestawy zaklęć = konkretne książki ze spellami? Brzmi spoko.
No zamiast rozdzielania spelli na małe grupki zrobić całe książki oparte na zastosowaniu i stopniować je mocą w górę nie patyczkując się prsy tym. Każdy stopień może być wart inną kwotę, ale bez wykupienia poprzedniego nie możesz mieć następnego.

I
Alohomora zwykła

II
Poruszanie mechanizmami
Wykrywanie pieczęci
Analiza pieczęci

III
Alohomora zdejmująca proste pieczęci
Alohomora rozbrajająca proste mechanizmy
Nakładanie prostych pieczęci (tylko dla ludzi z umiejką)

IV
Zdejmowanie trudnych pieczęci (tylko dla ludzi z umiejką)

V
Nakładanie trudnych pieczęci (tylko dla...)
Rozbrajanie skomplikowanych mechanizmów

Jedno wynika z drugiego i ewoluuje?
Crashie
Gryffindor
Crashie

Głowny temat do mechaniki [szkic] Empty Re: Głowny temat do mechaniki [szkic]

13.11.18 13:42
1. Sprawdzę zaprezentowane przez Ciebie systemy i pomyślę nad tym. Statystyka to zaledwie luźny pomysł na podstawie pliku od Janka, który podesłałaś. To na zasadzie, że co ewentualnie można by było wykorzystać. Ale przejrzę sobie na spokojnie i zobaczę czy jest sens dowalać jeszcze takie rzeczy (jak coś to z chęcią przeczytam jakie masz zdanie o tym, czy twoim zdaniem taka statystyka byłaby bardziej pomocna czy może uciążliwa, bo w końcu to kolejna rzecz której należy pilnować).

2. Okey, czyli do podziału i nadania odpowiedniej grupy. Każda grupa ma swoje określone konsekwencje lub zwyczajnie są za dany czyn "punkty", które przekładają się potem na otrzymanie danego poziomu spaczenia (co skutkuje na przykład bycie super zwyrolem, zmiana aury, jakieś ew. zaburzenia i te de). W drugą stronę też dobry pomysł (może byłyby to punkty ujemne, które by sprawiały że twój poziom wypaczenia by spadał i byłyby kolejne zmiany twojego charakteru). Pytanie czy byłaby jakaś granica, poziom który sprawiałby że jesteś albo super bohaterem i nie możesz się już stać hipergroźnym pojebem albo hipergroźnym pojebem i nie możesz się już stać bohaterem?

3. Może iść do KP, w końcu jest tam znak zodiaku i cała reszta. Fajna rzecz. Dopisać. Od razu to będzie pomagać jasnowidzom, których wizje będą dotyczyć konkretnych osób a nie wydarzeń, miejsc czy zwierząt.

4. Dokładnie. Czasem ktoś daje do zrozumienia w KP że dana postać jest znana z tego i owego, a potem jest sesja i po raz setny randomowo ludzie na siebie wpadają i pytają się kim jesteś. A powiedzmy, że w przypadku Hogwartu jest tak że jesteście na jednym roku i z jednego domu chociażby, elo, a drugi autor nie wspominał o tym że jego postać ma jakieś zaburzenia pamięci, więc teoretycznie powinna funkcjonować normalnie. Mam więc nadzieję, że taka zabawa ułatwi ludziom takie rzeczy.

5. Okey, opierać się na stronkach które podrzuciłaś na discordzie. Mam nadzieję że ogarnę grupę "drobne/mocne". Bo mniej więcej wiadomo, drobne = słabe, mocne = mocne. Czyli w tym przypadku należy wyznaczyć ilość przewag i zawad, jeśli chodzi o konkretne stopnie. To teraz w jaki sposób otrzymują kolejne przewagi i zawady? Na fabule po spełnieniu jakiś tam przesłanek? Po jakimś okresie czasu gry danej postaci?

6. No to trochę jak z tymi progami, które kupujesz za PD, co jest obecnie. I wygląda to spoko, należałoby by przy tym usiąść. Czy byłaby jakaś maksymalna ilość możliwych do kupienia książek? Nie chodzi o te z umiejejkami (na nie wiadomo jest ograniczenie), ale tak w sumie ogólnie.

Sponsored content

Głowny temat do mechaniki [szkic] Empty Re: Głowny temat do mechaniki [szkic]

Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach