Go down
Morter
Gryffindor
Morter

Minieventy Empty Minieventy

12.05.19 0:18

Minievety



Na forum istnieją Minievety, czyli dodatkowe zdarzenia przypięte do konkretnych lokacji. W wybranych miejscach gracz może znaleźć przeszkody, udogodnienia bądź tajemnicze znaki, które wymagają określonych działań. Mogą to być zarówno niespodziewane spotkania z fantastycznymi zwierzętami, jak i kontakt z namolnym mugolem czy wejście w sam środek pojedynku tajemniczych czarodziejów.
Poniżej zawarto skondensowane informacje o celu, rozgrywaniu i rozliczeniu minieventów.

Minieventy to sytuacje do rozegrania przez graczy, przypięte do wybranych lokacji na forum. Aby w nich uczestniczyć należy rzucić kością w tym temacie (tutaj link do tematu z rzutem kości) przed pierwszym postem. Lokacje, w których występują minievety, poza opisem miejsca, zawierają na końcu krótki opis możliwych interakcji.
Minieventy są limitowane i nieobowiązkowe.

Interakcje to opis dokładnego zdarzenia, przypisanego do konkretnego wyniku oczek na kości, przed którym zostaje postawiona postać. Wynik rzutu kością determinuje interakcję, w którą wejdzie bohater w chwili rozpoczęcia rozgrywki w temacie z minieventem.

Cel: przede wszystkim urozmaicenie sesji graczy; możliwość rozliczenia minieventu nagrodą/bonusem u Mistrza Gry; mniejsze zaangażowanie MG w pojedyncze sesje. Podrzucanie do głównej osi fabularnej dodatkowych zagadek i artefaktów, które mogą wspomóc graczy w przyszłości.


Rozgrywanie minievetu


W opisie lokacji, do której podpięte są minievety, znajdują się wyszczególnione interakcje, w które może wejść bohater. Gracz nie ma możliwości wyboru preferowanej interakcji - decyzyjny jest wynik kości k6, którą bohater rzuca w pierwszym poście. To wynik kości ujawnia, co czeka daną postać w lokacji. Po dokonanym rzucie gracze powinni minimum sześć postów fabularnych rozgrywać interakcje z minieventu.

Minievent a Mistrz Gry
Co do zasady minievety nie wymagają interwencji Mistrza Gry. Podejmowane interakcje nie zagrażają życiu postaci, a jedynie dodają losowe elementy do planowanych rozgrywek. Jeśli jednak gracze zechcą dodatkowo utrudnić minievent, muszą skontaktować się z MG, który ostatecznie decyduje o zaawansowaniu stawianego zdarzenia.

Rozliczenia minieventów - bonusy i nagrody
Minievety są limitowane. Oznacza to, że dopóki limit danej interakcji się nie wyczerpie (wskaźnik limitu znajduje się w nawiasie kwadratowym na końcu opisu zdarzenia), każdy następny gracz, który wejdzie w konkretną lokację i wyrzuci odpowiednią liczbę oczek, natrafi na określone zdarzenie.
Za wypełnienie 10 minieventów gracz ma prawo zgłosić się do Mistrza Gry o bonus, bądź upatrzoną nagrodę. Rozliczenia minieventów odbywają się poprzez wysłanie do MG spisu sesji z rozegranymi minieventami.

Regulamin minieventów


1. Udział w minievencie jest dobrowolny. Gracz musi jednak podjąć decyzję o uczestnictwie w momencie wypisywania pierwszego posta sesji w danej lokacji z opisanymi interakcjami.
2. Za rozliczenie minieventu uznaje się wypisanie minimum osiem postów, opisujących konsekwencje interakcji (po cztery na jednego gracza).
3. Gracz nie może zrezygnować z minieventu w trakcie rozpisywania sesji. Jeśli zaniecha wypełniania zdarzenia w trakcie rozgrywki, minievent uznaje się za nierozliczony.
4. Minieventy rozlicza MG po zakończonej sesji, przypisując na końcu rozgrywki adnotację o zakończeniu interakcji. Do obowiązków MG należy także piecza nad obowiązującymi limitami zdarzeń.

Minievent 1 Ministerstwo Magii
1. Drogę zagradza Wam namolny reporter, który wypytuje o Wasz stosunek do najnowszych politycznych wydarzeń. Możecie go spławić odpowiadając, że tylko sprzątacie w Ministerstwie, albo pozwolić mu na szybki wywiad. [1/0]
2. Poturbowana sowa dostarcza Wam tajemniczą paczkę, której nie jesteście w stanie otworzyć tradycyjnymi metodami. Gabarytowo przesyłka przypomina kociołek, a waży tyle, co nic. Nadawca jest nieczytelny, podobnie jak adresat. Możecie się pozbyć przesyłki (opisując dokładnie, jak tego dokonaliście) lub próbować zgadywać, co się w niej znajduje. [1/0]
3. Dociera do Was informacja, że po Ministerstwie Magii przechadza się rozwścieczony centaur. Możecie rozpowiadać tę plotkę dalej, bądź ustalić, czy to nie jest przypadkiem prawda. [1/0]
4. Dostajecie informację, że to na Was w tym kwartale spłynął zaszczyt zorganizowania integracji między departamentami. Przegadajcie pomysły na pracownicze wyjście - kłótnia o przewidziane atrakcje i uprzedzenia względem kolegów z innych departamentów mile widziane! [2/0]
5. Podobno ktoś podejrzewa, że macie romans. Ustalcie, kto rozsiewa takie plotki po Ministerstwie albo spróbujcie zanegować ich podstawy. [2/0]
6. W kantynie odbywa się degustacja egzotycznych naparów, a Wy jesteście obłożeni robotą. Spróbujcie przemknąć przez Ministerstwo Magii niezauważeni - uwaga, bystre oko sprzątaczki może Was wypatrzeć w każdej chwili! [1/0]

Minievent 2 Londyn
1. Na ulicy zaczepia Was dorosły mężczyzna, wieszcząc koniec świata. Nie daje się spławić. Porozmawiajcie z nim o Waszej wizji apokalipsy i spróbujcie uspokoić, przekonując, że świat nie jest taki zły. [1/0]
2. Na Waszych oczach kieszonkowiec błyskawicznie okrada młodą kobietę z jej skórzanego portfela. Niedaleko możecie złapać policjanta i opisać całe zdarzenie. Nie wiecie jeszcze, że za Wami partner złodziejaszka próbuje się dobrać do Waszych kieszeni. Co zrobicie, jeśli to Wasze pieniądze będą zagrożone? [2/0]
3. Nogi zaniosły Was aż pod mugolski stragan, gdzie bez zainteresowania przeglądacie błyszczące bibeloty. Nagle Wasz wzrok wyłapuje dziwnie znajomy kształt fiolki na eliksir. W środku być może znajduje się czarodziejski płyn. Cena fiolki jest niemożliwe wysoka. Zdobądźcie fiolkę - uwaga, kradzież nie wchodzi w grę! Może uda się wytargować mniejszą cenę? [1/0]
4. Przechodząc przez uliczki Londynu trafiacie w sam środek kłótni kochanków. Może i przeszlibyście obok tej głośnej dwójki obojętnie, gdyby mężczyzna nie wyjął nagle zza fraków różdżki. Przecież mugole nie mogą się o Was dowiedzieć, prawda? Spróbujcie załagodzić spór, aby nikomu nic się nie stało. [1/0]
5. Dziwnym zbiegiem okoliczności skręciliście w nie tę alejkę, co trzeba. Co więcej wokół zrobiło się podejrzanie cicho i ciemno, jakbyście przypadkiem odkryli zapomniane magiczne przejście. Czym prędzej skierujcie się na znaną drogę - bo zdaje się, że od frontu zbliża się coś nieznośnie skrzekliwego. Uwaga - za Wami znajduje się rozwidlenie! [1/0]
6. Zaskakuje Was niespodziewany deszcz. Nie, to nie deszcz - to rzęsista ulewa. Nie macie parasola, a różdżki wśród mugoli użyć nie wypada. Przystańcie gdzieś pod dachem - może wpadniecie do kawiarni? Przecież nie będziecie moczyć ubrań! [2/0]
Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach