Go down
Hidney
Gryffindor
Hidney

Hidneja wersja z archetypami Empty Hidneja wersja z archetypami

14.04.19 19:45

Słowem wstępu o archetypach


Archetyp to nic innego jak utrwalony schemat, wzorzec, który charakteryzuje daną osobę. Od niego zależy sposób wpływania postaci na otoczenie. W zależności od archetypu, każda postać najpewniej zachowa się inaczej w określonej sytuacji.
Na start otrzymuje się jeden archetyp, który pełni rolę pakietu startowego. W jego skład wchodzą: określona ilość fasolek, pula darmowych przewag i pula obowiązkowych zawad. Oprócz tego dany archetyp pozwala na kupowanie w niższej cenie zawad, przewag i poziomów umiejętności, które są z nim związane. Rozwijanie postaci będzie więc łatwiejsze w ramach wybranego przez siebie wzorca, a jednocześnie inne ścieżki rozwoju bohatera staną się automatycznie trudniejsze.
Archetyp generuje określone zachowania i reakcje, chociażby Mistrza Gry czy NPCów.  
Archetyp nie podlega zmianie.

Dostępne archetypy


Archont

Postać poświęca się polityce, sprawom urzędowym albo zarządzaniu większą lub mniejszą placówką. Archonci łatwo uczą się przewag pozwalających na budowanie silnego autorytetu i sieci podwładnych. Są nimi zarówno typowi urzędnicy, skupiający się na artykułach i paragrafach, jak i biznesmeni, nastawieni na rozwój swoich placówek czy obracanie pieniędzmi.

Archont otrzymuje:

  • określoną ilość fasolek wynikającą z jego wieku
  • 1 darmową przewagę: poliglota lub ja nie kradnę, ja pożyczam
  • 1 darmową zawadę: zaślepienie lub dowolną niewielką zawadę
  • 2 darmowe przedmioty
  • reputację
  • niższe ceny w sklepie:

    a) do umiejętności: oklumencja lub wyczuwanie aur

    b) do przewag:
    - autorytet
    - ja nie kradnę, ja pożyczam
    - poliglota
    - urodzony przywódca
    - urzędnik diabła
    - zaślepienie

    c) do zawad:
    - bankrut  
    - goblińskie zapędy
    - już mnie tu nie ma
    - zaślepienie




Arystokrata

Życie postaci kręci się wokół zawirowań związanych z jej pochodzeniem. Nieważne czy jest to to głowa rodziny, czy córka majętnych rodziców - żadne większe wydarzenia nie mogą się odbyć bez jej obecności. Ma też dużo do powiedzenia odnośnie aktualnych, istotnych kwestii i często zyskuje poważanie w swoich kręgach. Życie takiej postaci to nie tylko zabawa, ale i zobowiązania i dbanie o swoje dobre imię.

Arystokrata otrzymuje:

  • określoną ilość fasolek wynikającą z jego wieku
  • 1 darmową przewagę: chodząca piękność lub hazardzista
  • 1 darmową zawadę: mugole są jacyś dziwni lub dowolną niewielką zawadę
  • 2 darmowe przedmioty
  • reputację
  • niższe ceny w sklepie:

    a) do umiejętności: tańce rytualne lub hipnoza

    b) do rasy: wila

    c) do przewag:
    - chodząca piękność
    - chodzący Felix Felicis
    - ja mam pieniądze
    - z dobrego domu
    - z wyższych sfer

    d) do zawad:
    - czarna owca
    - czytam Żonglera
    - mugole są jacyś dziwni
    - paluszek i główka




Wieszcz

Postać potrafi czytać przyszłość lub przeszłość, niezależnie od tego czy posiada dar jasnowidzenia, czy też nie. Nie są jej obce inne zagadnienia ezoteryczne, takie jak kontakt z drugą stroną. Wróżbiarstwo, numerologia, astrologia i inne dziedziny magii, które mogą pomóc w poznaniu rzeczy niewidocznych na pierwszy rzut oka, nie stanowią dla wieszczów wyzwania.

Wieszcz otrzymuje:

  • określoną ilość fasolek wynikającą z jego wieku
  • 1 darmową przewagę: sokole oko lub wszystko wytrzymam
  • 1 darmową zawadę: jak Fulbert Bojaźliwy lub dowolną niewielką zawadę
  • 2 darmowe przedmioty
  • niższe ceny w sklepie:

    a) do umiejętności: eksterioryzacja lub egzorcyzmy

    b) do genetyki: jasnowidztwo

    c) do przewag:
    - co mówią mi karty?
    - moc liczb
    - sokole oko
    - śladem run
    wszystko wytrzymam

    d) do zawad:
    - gdzieś się zapodziało
    - jak Fulbert Bojaźliwy
    - już mnie tu nie ma
    - zasnę wszędzie




Śledczy

Postać skupia się przede wszystkim na szukaniu poszlak, łapaniu przestępców, ochronie społeczeństwa przed zagrożeniami, a czasami wszystkie jej działania sprowadzają się do tego, by dopaść kogoś, kto wyrządził jej jakąś krzywdę. Nie boi się podejmować ryzyka, jakim jest utrata własnego życia w imię swoich ideałów czy celów. Wykorzystuje zarówno znajomość zaklęć i eliksirów, jak i własny mózg.

Śledczy otrzymuje:

  • określoną ilość fasolek wynikającą z jego wieku
  • 1 darmową przewagę: stała czujność lub wszystkie drogi moje
  • 1 darmową zawadę: stracić głowę lub dowolną niewielką zawadę
  • 2 darmowe przedmioty
  • niższe ceny w sklepie:

    a) do umiejętności: łamanie klątw lub legilimencja

    b) do genetyki: metamorfomag

    c) do przewag:
    - na tropie
    - obronna postawa
    - stała czujność
    to na mnie nie działa
    - wszystkie drogi moje

    d) do zawad:
    - mściciel
    - nałogowiec
    - stracić głowę
    - wieczny nemezis




Czarnoksiężnik

W życiu postaci wszystko zdaje się kręcić wokół niebezpieczeństwa i zakazanych spraw. Najczęściej zajmuje się ona nielegalną działalnością, praniem brudnych pieniędzy czy kradzieżą, a następnie sprzedażą cennych przedmiotów. Posuwa się nawet do morderstwa czy gwałtu, nie boi się sięgać po zakazane zaklęcia i eliksiry, byleby zyskać wszystko, czego tylko chce.

Czarnoksiężnik otrzymuje:

  • określoną ilość fasolek wynikającą z jego wieku
  • 1 darmową przewagę: Ja nie kradnę, ja pożyczam lub whisky w żyłach
  • 1 darmową zawadę: zaślepienie lub dowolną niewielką zawadę
  • 2 darmowe przedmioty
  • reputację
  • niższe ceny w sklepie:

    a) do umiejętności: nekromancja lub rzucanie klątw

    b) do przewag:
    - czasem słońce, czasem deszcz
    - instynkt przetrwania
    - ja nie kradnę, ja pożyczam
    - whisky w żyłach
    - znajomość w półświatku

    c) do zawad:
    - dzień świra
    - poszukiwany
    - zaślepienie
    - zew krwi




Artysta

Postać jest twórcą, który tworzy swoje dzieła w oparciu o własną koncepcję, nadając im pewną niepowtarzalność. Interesuje się wszelaką sztuką, najczęściej wybierając jedną gałąź, której mocno się trzyma. Niezależnie od tego, co wybierze, stara się bardzo mocno, często wykorzystując już posiadany talent.

Artysta otrzymuje:

  • określoną ilość fasolek wynikającą z jego wieku
  • 1 darmową przewagę: głos jak marzenie lub wyginam śmiało ciało
  • 1 darmową zawadę: a to pech lub dowolną niewielką zawadę
  • 2 darmowe przedmioty
  • reputację
  • niższe ceny w sklepie:

    a) do umiejętności: gra na instrumencie lub malarstwo

    b) do przewag:
    - głos jak marzenie
    - nadludzka prędkość
    - wszystko mam
    - wyginam śmiało ciało
    - zawsze mówię prawdę

    c) do zawad:
    - a do czego to?
    - a to pech
    - chorowitość
    - czytam żonglera




Twardziel

Większość spraw postać rozwiązuje za pomocą zaklęć albo pięściami. Ciągnie ją do walki, musi mieć ruch, bo inaczej zwariuje. Może tą energię wykorzystywać w sporcie. Nie da się zastraszyć, eksponuje swoją siłę lub umiejętności magiczne w sposób dosadny. Łatwo przychodzi jej wykonywanie przydzielonych zadań, o ile pozwalają na ruch.

Twardziel otrzymuje:

  • określoną ilość fasolek wynikającą z jego wieku
  • 1 darmową przewagę: sprawne pięści lub wszystko wytrzymam
  • 1 darmową zawadę: nie do ruszenia lub dowolną niewielką zawadę
  • 2 darmowe przedmioty
  • niższe ceny w sklepie:

    a) do umiejętności: czarowanie bez różdżki lub fale

    b) do rasy: olbrzym

    c) do przewag:
    - mistrz od sztuk walki
    nadchodzi atak
    - podaj mi broń
    - sprawne pięści
    - wszystko wytrzymam

    d) do zawad:
    - klątwa głupoty
    - nie do ruszenia
    - nie popuszczę
    - trytońskie zawodzenie




Rzemieślnik

Osoba, która ma rękę do tworzenia nowych przedmiotów, najczęściej wykorzystywanych w sposób aktywny przez innych. Zdobytą wiedzę przekuwa w fach, który pozwala na łączenie tego, co zostało stworzone przez mugoli, z magią. Wybierana jest jedna dyscyplina i to w niej czarodziej stara się uzyskać innowacyjne rozwiązania.

Rzemieślnik otrzymuje:

  • określoną ilość fasolek wynikającą z jego wieku
  • 1 darmową przewagę: czasem słońce czasem deszcz lub sokole oko
  • 1 darmową zawadę: brzydalus totalus lub dowolną niewielką zawadę
  • 2 darmowe przedmioty
  • reputację
  • niższe ceny w sklepie:

    a) do umiejętności: kowalstwo lub różdżkarstwo

    b) do przewag:
    - czasem słońce czasem deszcz
    - McGyver
    - nic nie boli
    - sokole oko
    - śladem run

    c) do zawad:
    - brzydalus totalus
    - czegoś brak
    - tylko listki opadły
    - wolniej się nie da?




Odkrywca

Postać skupia się na odkrywaniu nowych rzeczy, zazwyczaj w tematyce, która jest jej bliska. Bywa pochłonięta badaniami lub nauczaniem. Sprawdza stare miejsca lub artefakty, które tylko wpadną jej w ręce. Zdarza się, że podróżuje, pragnąc odkryć nowe rzeczy, które tylko czekają, aż je odnajdzie.

Odkrywca otrzymuje:

  • określoną ilość fasolek wynikającą z jego wieku
  • 1 darmową przewagę: magia to nie wszystko lub wszystkie drogi moje
  • 1 darmową zawadę: to nie istnieje! lub dowolną niewielką zawadę
  • 2 darmowe przedmioty
  • niższe ceny w sklepie:

    a) do umiejętności: alchemia lub kształtowanie magii

    b) do przewag:
    - chodzący felix felicis
    - gwiazda polarna
    - hazardzista
    - magia to  nie wszystko
    - wszystkie drogi moje

    c) do zawad:
    - nawet przez dziurkę od klucza
    - portfel mi zniknął
    - samo się zepsuło
    - to nie istnieje!




Opiekun

Natura zajmuje dużą przestrzeń w codzienności postaci. Wie dużo o sadzeniu roślin czy zajmowaniu się stworzeniami, nawet tymi, które nie dla wszystkich są wartościowe. Dzięki temu chociażby warzenie eliksirów staje się dla niej prostsze. Ponadto wrodzona wrażliwość ułatwia jej niesienie pomocy istotom, które tego potrzebują.

Opiekun otrzymuje:

  • określoną ilość fasolek wynikającą z jego wieku
  • 1 darmową przewagę: krzyk mandragory lub puszek
  • 1 darmową zawadę: dziurawe ręce lub dowolną niewielką zawadę
  • niższe ceny w sklepie:

    a) do umiejętności: oswajanie lub tworzenie eliksirów

    b) do przewag:
    - hodowca
    - krzyk mandragory
    - puszek
    - z drogi, jestem uzdrowicielem
    - zielarz

    c) do zawad:
    - bohater dnia
    - dziurawe ręce
    - nie podniosę różdżki
    - no bo ten w tym no
Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach