Go down
Magic Lullaby
Magic Lullaby

Jak stworzyć pierwszą postać? Empty Jak stworzyć pierwszą postać?

27.02.19 20:11

Jak stworzyć pierwszą postać?



Udało Ci się! Wreszcie przebrnąłeś przez cały proces rejestracji. Przeczytałeś cały regulamin oraz wszystkie działy techniczne. Niemniej jednak to jeszcze nie koniec Twojej walki o akceptację postaci na forum. Nadszedł czasu, aby pomyśleć "jaką ja właściwie postacią chcę grać?".
Nie jest to poradnik, który wskaże Ci jedyną słuszną drogę, jeżeli chodzi o tworzenie postaci, ale być może pomoże Ci poukładać myśli.

Kreowanie postaci



Na Magicznej Kołysance masz możliwość pójścia jedną z dwóch możliwych dróg. Możesz wybrać którąś postać z listy postaci kanonicznych albo wymyślić swoją własną. I jedna, i druga opcja są mile widziane na forum, ale musisz pamiętać, że jeśli zdecydujesz się na postać kanoniczną, to zarówno administracja, jak i inni gracze mogą uważniej przyglądać się Twoim poczynaniom. Z kolei stworzenie swojej własnej, oryginalnej postaci, chociaż na pewno wiąże się z większą pracą, daje Ci duże pole do popisu. Naturalnie również musisz wziąć pod uwagę kilka szczegółów. Po pierwsze - pamiętaj, że ideały nie istnieją. Każdy z nas ma swoje wady i zalety. Postaraj się, aby Twoja postać również je posiadała. Nikt nie jest w stu procentach dobry oraz nikt nie jest w całości przesiąknięty złem. Twoja postać z jednej strony może nienawidzić mugoli i mugolaków, ale z drugiej może być dobrym i oddanym przyjacielem. Granie słodziutkimi i zbyt dobrymi postaciami może się szybko znudzić, a gra złoczyńcami, u których w żyłach płynie czysty mrok, często może okazać się być sporym utrudnieniem w nawiązaniu relacji z innymi postaciami. Jeżeli masz problem z opisaniem charakteru lub z nazewnictwem poszczególnych emocji, polecamy ten artykuł. Po drugie - warto przypomnieć, że na tym świecie nie ma również człowieka, który opanował do perfekcji wszystkie dziedziny nauki i nigdy nie sprawiały mu one absolutnie żadnego problemu. Tym bardziej, jeśli chodzi o magię - jest to bowiem dziedzina na tyle rozbudowana, że nawet sam Lord Voldemort czy Albus Dumbledore nie zdołali zgłębić wszystkich jej tajników. Pamiętaj, że odgrywanie porażek również może być fajne.
Jeżeli jest to Twoja pierwsza postać na Magicznej Kołysance lub nie znasz za dobrze uniwersum - radzimy nie kombinować z kartą przesadnie. Wszelkie kombinacje, odejścia od uniwersum lub przyjętej normy dla osoby, która nie porusza się jeszcze pewnie po forum, może okazać się sporym utrudnieniem w rozgrywce. Dodatkowo przesadne udziwnienia postaci mogą wpływać na czas oczekiwania na akceptację Karty Postaci i mogą wiązać się ze sporą ilością poprawek, które będziesz musiał nanieść do swojej KP. Pamiętaj, że czasami to, co proste i sprawdzone, może okazać się lepsze.
Przy samym procesie tworzenia Karty Postaci polecamy również z zapoznaniem się z różnego rodzaju spisami, które są dostępne na forum, z realiami lat osiemdziesiątych oraz z listą zawodów, które Twoja postać może wykonywać. Wszystkie te tematy mogą pomóc Ci w wykreowaniu dobrej dla Ciebie postaci. Oczywiście jeśli nadal masz jakieś pytania czy dręczą Cię jakieś wątpliwości, to zawsze możesz napisać do któregoś z adminów lub osób odpowiedzialnych za sprawdzanie Kart Postaci albo zadać pytanie w specjalnie do tego przeznaczonym wątku. A jeżeli uważasz, że Twój problem nie jest na tyle duży, aby od razu angażować w niego administrację, zawsze możesz zapytać się innych graczy na naszym forumowym discordzie.

Karta Postaci



Masz już zatem stworzony jakiś zarys postaci, wymyśliłeś historię swojego bohatera, osobowość, wiesz, czym będzie się zajmował. Przyszedł czas, aby przekuć myśli w słowa. Do tego musisz stworzyć Kartę Postaci.
Swoją Kartę Postaci musisz umieścić w dziele "Postacie". Kiedy zostanie ona zaakceptowana, Twój wątek z KP zostanie zamknięty, a Ty nie będziesz mógł już nanosić w nim poprawek. Wówczas Twoja Karta Postaci zostanie przeniesiona do specjalnie utworzonego dla Twojego bohatera działu.
Poniżej umieszczamy wzór KP wraz z wytłumaczeniem co należy wpisać w każdym punkcie. Pozornie może to wydawać się oczywiste, ale potraktuj to również jako pomoc przy szukaniu inspiracji.
Karty, które jeszcze nie są skończone, prosimy opisywać jako "(w budowie)".

Imię i nazwisko: Twoja postać może mieć dowolne imię i nazwisko. Musi być dopasowane do realiów, z uwzględnieniem specyfiki danego kraju i rodu, jeśli oczywiście będzie do któregoś z nich należeć. Nazwiska mugolskie mogą się powtarzać i ich posiadacze nie muszą być ze sobą spokrewnieni, jednakże w przypadku czystokrwistych nazwisk nie ma mowy o przypadkowości. Co do czarodziejów półkrwi, nie mogą mieć ustawionego nazwiska rodu czystej krwi, jeśli nie pochodzą od żadnej z jego gałęzi.

Data urodzenia: aktualnie na forum mamy 1980 rok. Data urodzenia jest istotna - pamiętaj, że dwudziestolatek nie obejmie stanowiska ministra magii, ani nie będzie dyrektorem któregoś z departamentów.

Znak zodiaku: znak zodiaku jest ściśle powiązany z datą urodzenia Twojej postaci. Jeżeli nie znasz się na tym, polecamy skorzystać z tej strony.

Imiona i nazwiska rodziców: musisz podać imiona i nazwiska obu rodziców oraz status ich krwi. Pomocnym może okazać się temat forumowych czystokrwistych rodów, jeśli zamierzasz stworzyć postać czystokrwistą lub półkrwi. Jeżeli natomiast Twoja postać pochodzi zza granicy i chcesz posiadać status czystokrwistego, opisz swoją rodzinę. Twój ród nie może mieć jednak żadnych szczególnych wpływów na start w Wielkiej Brytanii.

Krew: jako człowiek możesz mieć krew czystą, mieszaną lub mugolską. Jeżeli tworzysz postać innej rasy lub z jakąś genetyką, wpisz tutaj jej nazwę.

Miejsce zamieszkania: położenie i rodzaj domu, w którym postać mieszka, z uwzględnieniem miasta, hrabstwa (jeśli jest), ewentualnej dzielnicy i ulicy. To miejsce powinno istnieć albo na forum, albo na świecie. Można jednak stworzyć swoją dzielnicę, choć później należy tę kwestię wyjaśnić z osobą sprawdzającą. Rodowe posiadłości i ich położenie należy uzgodnić z administracją albo z osobami odpowiedzialnymi za dany ród.

Wykształcenie: napisz tutaj nazwę szkoły, którą ukończył Twój bohater. Jeżeli jest absolwentem Hogwartu, uwzględnij również dom, do którego został przydzielony. W przypadku kiedy sytuacja z wykształceniem Twojej postaci jest skomplikowana (zmieniała szkołę, została wyrzucona), opisz co się stało i dlaczego. Pamiętaj, że na forum istnieją też opisy innych magicznych szkół.

Miejsce pracy/wyuczony zawód: Twoja postać powinna się czymś zajmować i niezależnie od tego, co to będzie, należy to wpisać. Pomocny może okazać się temat z opisanymi zawodami. Pamiętaj o stażu, jakiemu Twoja postać została potencjalnie poddana. Nie bój się korzystać z wyobraźni, oczywiście w granicach zdrowego rozsądku. Skup się na tym, aby Twoja postać była grywalna.

Cechy wyglądu



Wzrost: wzrost Twojej postaci musi być podany w centymetrach, a także być zgodny z narodowością i uwarunkowaniem genetycznym. W Anglii w latach osiemdziesiątych średnia wzrostu mężczyzn wynosiła około 177 cm, a kobiet około 163 cm.

Waga: waga Twojej postaci musi być podana w kilogramach, a także być dopasowana do wzrostu i zgodna z uwarunkowaniem genetycznym. Jeśli jednak występują jakieś zaburzenia, musi to być gdzieś zaznaczone w karcie. W Anglii pod koniec lat siedemdziesiątych średnia waga mężczyzn wynosiła około 76 kg, a kobiet około 63,5 kg.

Kolor włosów: kolor włosów Twojej postaci powinien zgadzać się z jej uwarunkowaniem genetycznym. Pamiętaj, że kraj, z którego pochodzi postać i jej rodzina, również ma znaczenie.

Kolor oczu: kolor oczu Twojej postaci powinien zgadzać się z jej uwarunkowaniem genetycznym. Pamiętaj, że bardzo istotne są tutaj kolory oczu występujące u członków jej rodziny.

Budowa ciała i postura: Twoja postać garbi się czy chodzi prosto? Jest chuda, szczupła, gruba, otyła?

Znaki szczególne: nietypowe kolory włosów, piegi, okulary, tatuaże, kolczyki i inne rzeczy, które rzucają się na pierwszy rzut oka.

Preferowany ubiór: klasyczne szaty czarodziejów, mugolskie spódnice czy całkowicie odpłynięcie od standardów i ubieranie się w poszarpane, rockowe spodnie? Opisz krótko jak Twoja postać się nosi. Zalecamy zapoznać się również z modą, która panowała w latach osiemdziesiątych, została bowiem opisana na forum.

Umagicznienie


Specyfikacja różdżki: różdżka, którą wybierzesz, powinna odpowiadać charakterowi Twojej postaci. W tym miejscu odnajdziesz wszystkie istotne informacje na temat drewna, rdzenia i długości. Nie zapomnij wspomnieć o jej elastyczności i ewentualnych unikatowych cechach.

Bogin: forma, którą przyjmuje bogin, stając oko w oko z Twoją postacią. Jest ona zależna od jej słabości i lęków i ma półmaterialną formę. Bogin to coś, czego Twoja postać boi się najbardziej.

Amortencja: najcudowniejszy zapach pod słońcem, będący mieszanką woni charakterystycznych dla wszystkich tych rzeczy, które dany czarodziej najbardziej kocha.

Widok z Ain Eingarp: widok, który ujrzy Twoja postać, kiedy tylko spojrzy w zwierciadło pragnień. Należy pamiętać, że pokazuje ono jedynie najskrytsze pragnienia serca. Co Twoja postać chce osiągnąć, kim chciałaby się stać?

Zwierzę totemiczne: ściśle powiązane z charakterem Twojej postaci, objawiające się w postaci patronusa, formy animaga i wykorzystywane przy niektórych rytuałach.

Przeszłość i przyszłość


Podsumowanie posiadanej wiedzy i umiejętności: każda postać, w tym i Twoja, posiada mocne i słabe strony. Napisz więc o tym, co postać potrafi, z czego może być ewentualnie znana, jaką posiada wiedzę. Wspomnij o tym, z czym sobie nie radzi, jakie dziedziny magii sprawiają jej problem i czym się nie interesuje. Pamiętaj, aby było to zgodne z mechaniką rozgrywki.

Koncepcja gracza: kim jest Twoja postać w świecie czarodziejów? Jak żyje? Jak zapatruje się na obecną politykę? I najważniejsze - co chce robić w przyszłości? Opisz tutaj swoją koncepcję na jej rozwój, popierając to jej przeszłością. Nie musisz rozpisywać tutaj całej jej biografii. Po prostu zawrzyj w tym polu ważne informacje dla Mistrza Gry, aby mógł prowadzić Twoją fabułę bez obaw, że Wasze koncepcje się na siebie nie nałożą. Powiedz mu, czego oczekujesz, jak widzisz przyszłość wykreowanego bohatera, czego chcesz spróbować na naszym forum. Koncepcja gracza to opis czarodzieja, jego motywacje, ideologia, ważne dla niego miejsca i osoby, jego osobowość, fobie i manie, marzenia, plany na przyszłość. Pamiętaj - im lepiej się opiszesz, tym lepiej Cię zrozumiemy i ciekawsze przygody przygotujemy!
Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach