Go down
me
Gryffindor
me

Jak stworzyć pierwszą postać Empty Jak stworzyć pierwszą postać

01.04.19 23:36

Jak stworzyć pierwszą postać



Udało Ci się! wreszcie przebrnąłeś/łaś przez cały proces rejestracji. Przeczytałeś/łaś cały regulamin oraz wszystkie działy techniczne. Nie mniej to jeszcze nie koniec Twojej walki o akcepta na forum. Nadszedł czasu, aby pomyśleć "jaką ja właściwie postacią chcę grać?"  Nie jest to poradnik, który wskaże Ci jedyną słuszną drogę jeżeli chodzi o tworzenie postaci, ale być może pomoże Ci poukładać myśli.

Kreowanie postaci



Na Magicznej Kołysance masz możliwość pójścia jedną z dwóch możliwych dróg. Możesz wybrać którąś postać z listy postaci kanonicznych, albo wymyślić swoją własną oryginalną postać. Jedna i druga opcja jest jak najbardziej mile widziana na forum, nie mniej przy zdecydowaniu się na postać kanoniczną musisz mieć na uwadze, że na pewno admini, jak i inni gracze mogą uważniej przyglądać się twoim poczynaniom, a ludzie odpowiedzialni za forum będą pilnować, czy mając postać Lorda Voldemorta nie zmieniasz go nagle w miłośnika mugoli.
Natomiast stworzenie swojej własnej oryginalnej postaci, chociaż na pewno wiąże się z większą pracą, daje ci duże pole do popisu. Naturalnie również musisz wziąć pod uwagę kilka szczegółów.  Po pierwsze pamiętaj, że ludzie idealni nie istnieją. Każdy z nas ma wady i zalety. Postaraj się, aby twoja postać również je posiadała. Nikt nie jest w stu procentach dobry, oraz nikt nie jest cały przesiąknięty złem. Twoja postać z jednej strony może nienawidzić mugoli i mugolaków, ale z drugiej może być dobrym i oddanym przyjacielem. Granie słodziutkimi i zbyt dobrymi postaciami może się szybko znudzić, a gra złoczyńcami, w których żyłach płynie czysty mrok, często może stać się sporym utrudnieniem w nawiązaniu relacji z innymi postaciami. Jeżeli masz problem z opisaniem charakteru, lub z nazewnictwem poszczególnych emocji polecamy ten artykuł. Po drugiej warto przypomnieć, że nie ma również na tym świecie człowieka, który opanował do perfekcji wszystkie dziedziny nauki, i nie sprawiały mu one absolutnie żadnego problemu. Tym bardziej jeżeli chodzi o magię. Jest to dziedzina niezwykle rozbudowana i nawet sam Voldemort czy Dumbledore nie poznali wszystkich jej tajników, tak samo jak nie opanowali każdego istniejącego zaklęcia perfekcyjnie. Odgrywanie porażek również może być fajne. Natomiast jeżeli jest to twoja pierwsza postać na Magicznej Kołysance, lub nie znasz za dobrze uniwersum - radzimy nie kombinować z kartą przesadnie. Wszelkie kombinacje, odejścia od uniwersum, lub przyjętej normy dla osoby, która nie porusza się jeszcze pewnie po forum może stać się sporym utrudnieniem w rozgrywce. Dodatkowo przesadne udziwnienia postaci mogą wpływać na czas oczekiwania na akcept i może wiązać się ze sporą ilością poprawek, które będziecie musieli nanieść do karty. Czasami to co proste i sprawdzone może okazać się lepsze.
Przy samym procesie tworzenia KP polecamy również z zapoznaniem się różnego rodzaju spisów, które są dostępne na forum, z realiami lat 80 oraz z listą zawodów, które twoja postać może wykonywać. Te wszystkie tematy mogą pomóc ci w wykreowaniu dobrej dla ciebie postaci. No i oczywiście jeżeli nadal masz jakieś pytania, dręczą Cię jakieś wątpliwości, zawsze możesz napisać do jednego z adminów, lub osób odpowiedzialnych za sprawdzanie kart postaci. A jeżeli uważacie, że wasz problem nie jest na tyle duży, aby od razu angażować w niego administrację, zawsze możesz zapytać się innych graczy na naszym forumowym discordzie.

Karta Postaci



Masz już więc stworzony jakiś zarys postaci, wymyśliłeś/łaś historię swojej postaci, osobowość, wiesz czym będzie się zajmować. Przyszedł czas, aby myśli przekuć w słowa. Wzór karty postaci umieszczacie w dziele kartoteki, a kiedy zostanie ona zaakceptowana przez adminów, zostanie przeniesiona do odpowiedniego innego działu.
Poniżej umieszczamy wzór KP z wytłumaczeniem co w danym punkcie należy wpisać. Może wydawać się wam to oczywiste, ale potraktujcie to również jako pomoc przy szukaniu inspiracji

PS: Karty, które nie są skończone prosimy opisywać jako (w budowie)



Imię i nazwisko: Twoja postać może mieć dowolne imię i nazwisko. Musi być dopasowane do realiów, z uwzględnieniem specyfiki danego kraju i rodu, jeśli oczywiście będzie do któregoś z nich należeć. Nazwiska mugolskie mogą się powtarzać i ich posiadacze nie muszą być ze sobą spokrewnieni, jednakże w przypadku czystokrwistych nazwisk, nie ma mowy o przypadkowości. Co do czarodziejów półkrwi, nie mogą mieć ustawionego nazwiska rodu czystej krwi, jeśli nie pochodzą od żadnej z jego gałęzi.

Data urodzenia: Aktualnie na forum mamy 1980 rok. Data urodzenia jest istotna, gdyż pamiętaj, że na przykład dwudziestolatek nie obejmie stanowiska ministra magii, lub nie będzie dyrektorem któregoś z departamentów, lub dyrektorem Munga.

Znak zodiaku: Znak zodiaku jest ściśle powiązany z datą urodzenia twojej postaci. Jeżeli nie znasz się na tym polecamy skorzystać z tej strony.

Imiona i nazwiska rodziców: Należy podać imiona i nazwiska obu rodziców, oraz status ich krwi. Pomocnym może okazać się temat forumowych czystokrwistych nazwisk, jeśli ktoś zamierza stworzyć postać czystokrwistą lub półkrwi. Jeżeli twoja postać pochodzi zza granicy i chcesz posiadać status czystokrwistego, opisz swoją rodzinę. Twój ród nie może mieć jednak żadnych szczególnych wpływów na start w Wielkiej Brytanii.

Krew: Jako człowiek możesz mieć krew czystą, mieszaną lub mugolską. Jeżeli tworzysz postać innej rasy lub z jakąś genetyką wpisz tutaj jej nazwę.

Miejsce zamieszkania: Położenie i rodzaj domu w którym postać mieszka, z uwzględnieniem miasta, hrabstwa jeśli jest, ewentualnej dzielnicy i ulicy. To miejsce powinno istnieć albo na forum albo na świecie. Można jednak stworzyć swoją dzielnicę, choć później należy tę kwestię wyjaśnić z osobą sprawdzającą.  Rodowe posiadłości i ich położenie należy uzgodnić z administracją, albo z osobami odpowiedzialnymi za dany ród.

Wykształcenie: Napisz tutaj nazwę szkoły, którą ukończyła twoja postać. Jeżeli ukończyła Hogwart, uwzględnij również dom do którego została przydzielona. W przypadku kiedy sytuacja z wykształceniem twojej postaci jest skomplikowana (zmieniała szkołę, została wyrzucona) opisz co się stało i dlaczego. Na forum istnieją też opisy innych magicznych szkół.

Miejsce pracy/wyuczony zawód: Twoja postać powinna się czymś zajmować i niezależnie od tego, co to będzie, należy to wpisać. Pomocny może okazać się temat z opisanymi zawodami. Pamiętaj o stażu jakiemu twoja postać została potencjalnie poddana. Nie bój się korzystać z wyobraźni... oczywiście w granicach zdrowego rozsądku. Skup się na tym, aby twoja postać była grywalna.


Cechy wyglądu



Wzrost: Wzrost twojej postaci musi być podany w centymetrach, a także być zgodny z narodowością i uwarunkowaniem genetycznym. W Anglii w latach 80. średnia wzrostu mężczyzn wynosiła około 177 cm a kobiet około 163 cm.
Waga: Waga twojej postaci musi być podana w kilogramach, a także być dopasowana do wzrostu i zgodna z uwarunkowaniem genetycznym. Jeśli jednak występują jakieś zaburzenia, musi to być gdzieś w karcie zaznaczone. W Anglii pod koniec lat 70. średnia waga mężczyzn wynosiła około 76 kg a kobiet około 63,5 kg.

Kolor włosów: Kolor włosów twojej postaci powinien zgadzać się z jej uwarunkowaniem genetycznym. Pamiętaj, że kraj z którego pochodzi postać i jej rodzina również mają znaczenie.

Kolor oczu: Kolor oczu twojej postaci powinien zgadzać się z jej uwarunkowaniem genetycznym. Pamiętaj, że bardzo istotne są tutaj kolory oczu występujące u członków jej rodziny.


Budowa ciała i postura: Twoja postać garbi się, czy chodzi prosto? Jest chuda, szczupła, gruba, otyła?

Znaki szczególne: Nietypowe kolory włosów, piegi, okulary, tatuaże, kolczyki i inne rzeczy, które rzucają się na pierwszy rzut oka.

Preferowany ubiór: Klasyczne szaty czarodziejów, mugolskie spodnie czy całkowicie odpłynięcie od standardów i ubieranie się w poszarpane, rockowe spodnie? Opisz krótko jak twoja postać się nosi. Zalecamy zapoznać się również z modą, która panuje w latach 80.


Umagicznienie


Specyfikacja różdżki: Różdżka, którą wybierzesz, powinna odpowiadać charakterowi twojej postaci. W tym miejscu odnajdziesz wszystkie istotne informacje na temat drewna, rdzenia i długości. Nie zapomnij wspomnieć o jej elastyczności i ewentualnych, unikatowych cechach

Bogin: Forma, którą przyjmuje bogin, stając oko w oko z twoją postacią. Jest ona zależna od jej słabości i lęków, i ma półmaterialną formę. Bogin to coś czego twoja postać boi się najbardziej.

Amortencja: Najcudowniejszy zapach pod słońcem, będący mieszanką woni charakterystycznych dla wszystkich tych rzeczy, które dany czarodziej najbardziej kocha.

Widok z Ain Eingarp:  Widok, który ujrzy twoja postać, kiedy tylko spojrzy w zwierciadło pragnień. Należy pamiętać, że pokazuje ono jedynie najskrytsze pragnienia serca. Co twoja postać chce osiągnąć, kim chciałaby się stać?

Zwierzę totemiczne: Ściśle powiązane z naszym charakterem, objawiające się w postaci patronusa, formy animaga i wykorzystywane przy niektórych rytuałach.


Przeszłość i przyszłość


Podsumowanie posiadanej wiedzy i umiejętności: Każda postać, w tym i twoja, posiada mocne i słabe strony. Napisz więc o tym, co postać potrafi, z czego może być ewentualnie znana, jaką posiada wiedzę. Wspomnij o tym z czym sobie nie radzi, jakie dziedziny magii sprawiają jej problem i czym się nie interesuje. Pamiętaj aby było to zgodne z mechaniką rozgrywki. Nie daj sobie na start za dużo!

Koncepcja gracza: Kim jest twoja postać w świecie czarodziejów? Jak żyje? Jak zapatruje się na obecną politykę? I najważniejsze - co chce robić w przyszłości. Opisz tutaj swoją koncepcję na jej rozwój, popierając to jej przeszłością. Nie musisz rozpisywać tutaj całej jej biografii. Po prostu zawrzyj w tym polu ważne informacje dla mistrza gry, aby mógł prowadzić ci grę bez obaw, że wasze koncepcje się na siebie nie nałożą. Powiedz mu czego oczekujesz, jak widzisz przyszłość wykreowanego bohatera, czego chcesz spróbować na naszym forum. Koncepcja gracza to opis czarodzieja, jego motywacje, ideologia, ważne dla niego miejsca i osoby, jego osobowość, fobie i manie, marzenia, plany na przyszłość. Pamiętaj - im lepiej się opiszesz tym lepiej cię zrozumiemy i ciekawsze przygody przygotujemy!
Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach