Go down
me
Gryffindor
me

Przedmioty fabularne/do zdobycia mechanicznie Empty Przedmioty fabularne/do zdobycia mechanicznie

17.04.19 14:19
Wrzucam to tu, aby łatwiej mi było segregować i wyszukać co już wrzuciłam do tej listy, a co jeszcze nie...to taki mój brudnopis

Eliksiry do zdobycia mechanicznie (oczywiście biorąc pod uwagę, że pomysł Ce się przyjmie)

Eliksiry Lecznicze



Antidotum na niepopularne trucizny - Eliksir ten jest w stanie wyleczyć drobne magiczne dolegliwości. Niweluje również działanie słabych trucizn. Dobrze działa również na ugryzienia różnych magicznych stworzeń np: Bahanki

Balsam z płonącej lewizji - Jest to balsam, który jest w stanie złagodzić różnego rodzaju dolegliwości bólowe. Wystarczy wetrzeć go w bolące miejsce, by po chwili odczuć ulgę.

Wywar Dla Spetryfikowanych - ożywia osoby, które zostały spetryfikowane przez stworzenie lub zaklęcie.

Antidotum Na Odpadanie Kończyn I Zanik Kości - eliksir, który usuwa wszelkie złe działanie eliksirów lub zaklęć po których odpadają kończyny lub zanikają kości. Przede wszystkim działa na te lżejsze przypadki.

Balsam ze stokrotki - Potrafi szybko usunąć różnego rodzaju blizny lub siniaki. Nie mniej nie działa na duże i głębokie blizny

Eliksir bujnego owłosienia - eliksir, który usuwa wszelkie złe działanie eliksirów lub zaklęć po których odpadają kończyny lub zanikają kości. Przede wszystkim działa na te lżejsze przypadki.

Eliksir czyszczący rany - Specjalny rostrów, który służy do sterylizacji ran. Eliksir ma barwę purpury, a po polaniu nim zranionego miejsca pacjent może odczuwać pieczenie i kłucie w ranie

Eliksir Kefalisto - eliksir, który niweluje zaklęcia czarnomagiczne mające wpływ bezpośrednio na nerwy, czy też sam umysł (takie jak Ekrixi Nomizo) – podany odpowiednio szybko jest w stanie odbudować uszkodzone neurony, układ nerwowy

Mikstura powodująca senność - Jest to bardzo silny usypiający eliksir. Już nawet same jego opary są w stanie wprowadzić czarodzieje w stan zmęczenia i znużenia

Napój leczący z czyraków - Niezwykle silny eliksir, który jest w stanie wyleczyć krosty, pokrzywkę oraz wszelkiego rodzaju czyraki. Nie mniej podczas jego przygotowywania należy zachować ostrożność, gdyż źle przygotowany eliksir może wywołać powstanie czyraków zamiast je wyleczyć.

Eliksir Neelama - dodaje żywotności i przyspiesza gojenie się ran.

Napój z czyraków - zwany też Wywarem Czyrakobulwowym Na Trądzik. Eliksir, dzięki któremu można pozbyć się drobnych zmian ze swojego swojego ciała np. trądziku, zaskórników. Bardzo popularny wśród młodych osób. Słabszy od Napoju Leczącego Czyraki.

Wywar Z Mniszka Lekarskiego - eliksir dobry na grypę i bóle brzucha.

Eliksir Słodkiego Snu - eliksir, który powoduje natychmiastowe zaśnięcie. Jest podawany osobom chorym, cierpiącym na bezsenność i małym dzieciom mającym problem z usypianiem. Można podać go doustnie, nasączyć nim jakiś pokarm lub dodać do jakiegoś napoju. Eliksir ma kolor zielony, jest gęsty i ma zapach cynamonu. Ten eliksir wykorzystuje się w szpitalach. Po zażyciu tego eliksiru osobie której go podano nic się nie śni.

Eliksir czuwania - eliksir, który powoduje, że człowiek nie czuje się senny i przez jakiś czas nie musi spać. Stosowany za często powoduje ogromne zmęczenie, omdlenia, senność lub wycieńczenie

Eliksir Spokojnego Sumienia - niweluje prawdopodobieństwo zajścia w ciążę do 99%. Należy go spożyć przed lub najpóźniej 24 godziny po stosunku.

Eliksir Tasardur - dodaje energii i możliwe jest rzucanie zaklęć bez zmęczenia.

Antidotum na Veritaserum - Podobnie jak wykonanie eliksiru prawdy, tak i stworzenie na nie remedium jest równie skomplikowane i czasochłonne.

Eliksir pieprzowy - Eliksir podawany by zapobiegać różnym chorobom. Znakomity na przeróżne przeziębiania, wzmacnia odporność.

Eliksir przywracający mowę - Ma żółty kolor i jest w stanie przywrócić głos. Oczywiście pod warunkiem, iż utraciło się go na skutek rzuconego zaklęcia. Nie leczy obrażeń strun głosowych. Jeżeli wypije go osoba, która nie ma problemy z głosem przez jakąś godzinę będzie mówić piskliwym głosem, zupełnie tak jak by nawciągała się helu.

Eliksir Trzeźwości - podany od razu budzi daną osobę ze snu lub stanu nieprzytomności, dodając mały zastrzyk adrenaliny. Nadużywany podczas tortur.

Eliksir Zasilający - Eliksir jest w stanie uzupełnić, krew którą czarodziej stracił na przykład podczas walki. Nie jest on w stanie uzupełnić całej krwi. Regeneruje jej jedynie tyle ile potrzeba na utrzymanie funkcji życiowych.

Eliksir spokoju - eliksir, mimo, że nie jest uważany za eliksir czarnomagiczny – może mieć właściwości nieodwracalne. Jeśli zostanie źle uwarzony (drżenie ręki podczas ważenia eliksiru) przyczyni się do śpiączki, z której osoba pijąca eliksir nie jest w stanie się wybudzić. Eliksir ma za zadanie pomóc osobie pijącej go w wyzbyciu się lęku i strachu.

Eliksir Vermiculo - eliksir tamujący krwawienie i wspomagający gojenie się głębokich ran.

Enelya Aldarion - natychmiast usuwa skutki upojenia alkoholowego i przywraca trzeźwość bez kaca.

Szkiele-Wzro - eliksir, który powoduje odrastanie utraconych kości oraz wspomaga ich zrastanie. Używany przez magiczną służbę zdrowia.

Wywar Tojadowy - wywar ten przydaje się osobom zarażonym likantropią, czyli wilkołactwem. Przez tydzień poprzedzający pełnię, taka osoba zażywa eliksir. Kiedy najdzie noc, kiedy to księżyc ukazuje się w całej swej okazałości, zarażony człowiek przemienia się w wilkołaka, aczkolwiek zachowuje świadomość. Nie jest wtedy groźny dla otoczenia i panuje nad sobą. Jest niesamowicie trudny do wykonania, a na dodatek dopiero co pojawił się na rynku. Tylko nieliczni Mistrzowie Eliksirów mają dostęp do tego przepisu.

Eliksir Uspokajający - Koi nerwy czarodzieja, który przeżył właśnie jakąś traumę, szok lub uraz.  Działa również na stany histerii

Eliksir Wiggenowy - eliksir regenerujący zdrowie. Nawet mała buteleczka po wypiciu leczy ciężkie rany. Tylko naprawdę doświadczeni w warzeniu eliksirów czarodzieje powinni brać się za przygotowanie mocniejszej wersji tego wywaru.

Wywar ze szczuroszczeta - Mikstura, która jest w stanie wyleczyć drobne rany i zadrapania

Maść Niepamięci Doktora Ubbly’ego - Myśli są w stanie zranić bardziej niż słowa. Maść należy wsmarować w okolice skroni, aby ukoić ból, i uczucie beznadziei.

Mikstura Anty-paraliżująca - Mikstura, która jest w stanie odparliżować osoby sparaliżowane. Działa na paraliż zadany zaklęciem, zaklęty przedmiot, lub przez zwierzę. Nie należy podawać osobom spetryfikowanym.

Eliksir na sen bez snów - Jedna z odmian eliksirów nasennych, ale po zażyciu tej konkretnej mikstury, czarodziej nie będzie miał żadnych snów. Podaje się często pacjentom, którzy byli świadkami jakiegoś przerażającego wydarzenia, i chce się wyeliminować ryzyko pojawienia się koszmarów.

Eliksiry Czarnomagiczne



Felix Malediceret - przeciwieństwo Felix Felicis; wystarczy mała dawka, żeby delikwentowi, któremu się ją poda, przytrafiały się same nieszczęścia danego dnia.

Czarny Sen - wywołuje koszmarne, ponure wizje w snach śniącego, przemieniając jego życie i wszystkie powodzenia w pasmo porażek i niepowodzeń i tym samym przysłania rzeczywistość, u większości osób doprowadzając do całkowitego zatracenia, kończącego się samobójstwem. Mogą mu się oprzeć osoby o silnej woli, silnym charakterze, w mniejszej podstawowej dawce. Eliksir ten jest bezzapachowy, dlatego bardzo łatwo go dodać do czyjejś herbaty... Wystarczą trzy krople, by osiągnąć zamierzony efekt. Jedna kropla eliksiru wywołuje jedynie koszmary i porą nocną bezsenność z ich powodu.

Eliksir Nienawiści - ten eliksir zasiewa w spożywającym niezwykłą nienawiść do wszystkiego lub do jednej wybranej osoby - niemniej skutkuje to tym, że efekt jest bardziej dosadny. Życie celu zamienia się w najgorsze piekło, zwłaszcza, jeśli była ona bliska człowiekowi, który tę miksturę wypił.

Eliksir Rozpaczy - eliksir ma za zadanie sprawić by ofiara, który go wypiła poczuła ból, rozpacz i by wszystkie najgorsze wspomnienia wróciły do niej. Mówi się, że czarnoksiężnicy stosują go do torturowania ofiar. Zbyt duża dawka eliksiru może zabić.

Trupi Jad - eliksir, który powoduje powolne, stopniowe gnicie ciała – jeśli ma się szczęście, tylko żołądek i skórę, jeśli pecha – atakuje od razu wszystkie narządy wewnętrzne. Nie objawia swego działania na zewnątrz. Łatwo go rozpoznać przez fakt, że powoduje wymioty krwią i wydobywający się z ust zapach zgnilizny – niestety wtedy jest to już późne stadium, mogące się okazać nieodwracalnym. Eliksir ten ma charakterystyczny zapach zgniłych jaj, powoduje wyjątkowo bolesną, długą śmierć – jeśli objawy nie zostaną wykryte wcześniej, skutków eliksiru może nie być w stanie wyleczyć żaden uzdrowiciel.

Eliksir Męczeńskiej Śmierci - u osoby która spożyła eliksir po dziesięciu minutach występują drgawki. Przez następne 2 godziny drgawki stopniowo rosną, a następnie występują mdłości i odpadają palce u nóg i rąk. Następuje wykrwawienie ofiary która kona w straszliwych mękach.

Wywar Śmiertelnego Omdlenia - osobę, która wypije dany wywar zacznie brać niezmierna gorączka i duszności. Do czterech godzin będą one narastały. W następnym etapie osoba będzie mdlała i budziła się na przemian. Ostatnim etapem jest tworzenie się wielkiej wypukłości na krtani, która z chwilą wzrasta i pęka powodując natychmiastową śmierć.

Eliksir osłabiający - Eliksir, który osłabia zarówno psychicznie jak i fizycznie. Przy podaniu zbyt dużej dawki, może nawet spowolnić funkcje życiowe, lub doprowadzić do trwałego uszkodzenia danego narządu.

Eliksir Bulgeye - Początkowo ten eliksir był używany do robienia wyjątkowo głupich żartów, ale w momencie, kiedy jednemu czarodziejowi tak napuchły oczy po czym eksplodowały uznano, że eliksir ten niewłaściwie stosowany może wyrządzić wiele szkód

Eliksir Przebudzenia - Chociaż eliksir jest często stosowany do wybudzania czarodziejów znajdujących się w śpiące, to przy przedawkowaniu pijący go nie będzie w stanie zasnąć, co może prowadzić do ogólnego osłabienia organizmu. Jest to również remedium na wywar żywej śmierci

Eliksir Grzegorza Przymilnego - Jego działanie polega na tym, iż pijący obdarzy zaufaniem tego, kto podał mu tę miksturę. Często jest używana przez śmierciożerców, którym zależy na wyciągnięcia od konkretnej osoby ważnych informacji

Auxilium - eliksir sprawia, że osoba, która go zażyła, traci jakiekolwiek opory przed zaufaniem i powierzeniem swego życia w czyjeś ręce - ze względu na czarnomagiczne pochodzenie i jego niezwykłą siłę, proces łamania blokad może się okazać stały u słabszych jednostek. Taka osoba staje się służącym tego, kto przyrządził eliksir lub nawet grupy osób - w zależności od tego, czyja cząstka ciała znalazła się w wywarze (w przypadku grupy osób działanie to jest osłabione, jeśli nie poda się w większej dawce). Dana persona nadal zachowuje wolną wolę w stosunku do innych, jest względnie sobą, zmienia się jedynie nastawienie do twórcy Auxilium - jest gotowa na każdą zachciankę i pomaga nawet przy najmniejszym skinieniu palca.

Eliksir nr 86 -  trucizna wywołująca silną opuchliznę. Działa zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz organizmu - gdy spożyje się nią, sprawia, że gardło ofiary natychmiastowo puchnie, utrudniając jej oddychanie; z kolei gdy zostanie wylana na którąś część ciała od zewnątrz, skutkuje natychmiastową opuchlizną w tym miejscu.

Trucizna z krwiowca - Powoduje silne krwawienie z różnych otworów ciała. Jeżeli pijący miał na ciele jakieś świeże rany, te otwierają się na nowo. Jeżeli szybko nie zostanie udzielona pomoc ofiara tej trucizny wykrwawia się na śmierć

Trucizna z miesięcznika - trucizna wywołująca osłabienie magiczne. Podana jednorazowo ma krótkie działanie, jednak gdy jest zażywana regularnie, może skutkować długotrwałą utratą zdolności magicznych.

Eliksir Lumentus - osoba, która go wypije, słabiej odczuwa ból oraz dotyk. Im więcej się go wypije, tym większe ma on działanie. Jeśli się go przedawkuje, pojawiają się efekty uboczne takie jak odrętwienie kończyn lub brak czucia w dłoniach.

Wywar z blekotu - Eliksir sprawia, że pijący zaczyna bredzić i bełkotać. W skrajnych przypadkach dochodzi nawet do irracjonalnych działań. Czarodziej Staje się wówczas zupełnie nieszkodliwy

Wywar zaciemniający umysł - Sprawia, iż pijący staje się agresywny, a jego działania bardzo często są porywcze i nieprzemyślane

Eliksir z czerńca - Silnie zatruwa organizm, nie mniej po szybkim podaniu bezoaru ofiara tego eliksiru może nawet nie doznać żadnych efektów ubocznych

Eliksir zapomnienia - Eliksir ten trwale powoduje utratę pamięci. Odwrócenie działania tego eliksiru jest możliwe, ale wymaga tutaj dużej wprawy.

Wywar Żywej Śmierci - eliksir powodujący omdlenia, które dla niedoświadczonych czarodziejów mogą być podobne do śmierci. Jest też wykorzystywany jako środek łagodzący ból. Lecz nie należy używać go w dużych ilościach, gdyż może spowodować uszkodzenie mózgu lub nawet śmierć.

Eliksir Wiecznego Snu - za jego pomocą nakłada się tak zwaną „Klątwę Wiecznego Snu”, podobną do jednego z pradawnych zaklęć – zatrzymuje ona funkcje życiowe organizmu i „zamraża go”, nie pozwalając mu się starzeć. Osoba taka zapada w głęboki sen. W zależności od długości snu mogą potem występować problemy z pamięcią, jednak nie grozi amnezją – z klątwy tej wyzwolić może jedynie pocałunek prawdziwej miłości. By przygotować odpowiednio klątwę należy zanurzyć owoc w kociołku z eliksirem – przy pierwszym kęsie owocu dana osoba zapada w śpiączkę.

Eliksir Pomieszania - eliksir, który sprawia, że osoba, która go zażyje myśli, że jest zupełnie kimś lub czymś innym i zaczyna robić coś, czego zazwyczaj by nie zrobiła.

Eliksir Lęku - od czasu podania, osoba, która go zażyła zaczyna czuć się osaczona, narasta w niej przerażenie, aż w końcu dostaje niekontrolowanego ataku paniki. Podczas działania eliksiru przeraża ją wszystko, nawet rzeczy i osoby, które zwykle lubi. Czas trwania zależy od ilości spożytej mikstury. Podawanie w napoju lub jedzeniu nie wpływa na skuteczność eliksiru.

Wywar Zamraczający - powoduje, że osoba, która go wypiła jest bardzo lekkomyślna i nie powinno polegać się na jej zdaniu. Robi i mówi dokładnie to na co ma ochotę, niejednokrotnie siejąc wokół siebie zamęt.

Eliksir Miłosny Na Absyncie - wzbudza mocne zauroczenie, ale nie aż takie jak Amortencja. Danej osobie wydaje się, że ma skrzydła na których się unosi w powietrzu, a to wszystko za sprawą tego uczucia. Ukradkowo obserwuje obiekt swojego uniesienia, wręcza tajemnicze liściki i tym podobne. Eliksir sprawia, że ofiara "zakochuje się" w tym, komu pośle swoje pierwsze spojrzenie po wypiciu mikstury.

Eliksir Grantactus - osoba która go wypije silniej odczuwa ból i dotyk. Może być dodawany do jedzenia, nie tracąc na mocy. Nie ma skutków ubocznych. Powstał przy pomyleniu składników eliksiru Lumentus.

Inne



Eliksir Zamieć - przyspiesza refleks, poprawia koordynację i koncentrację. Pozwala na szybsze wykonanie ruchu, co może być niezwykle przydatne podczas chociażby pojedynków.

Woda Księżycowa - poprawia zdolność koncentracji oraz szybkość i swobodę przyswajania wiedzy, jednak nie jest to silny eliksir, działa jedynie na zasadzie stymulującego leku. Przed rozpoczęciem rytuału tworzenia należy spalić w szklanym naczyniu gałązki waleriany.

Eliksir Euforii - eliksir, który powoduje przypływ energii. Może też niestety uzależniać. Ma kolor niebieskawy, zapach przypominający zapach kobiecych perfum, a nad nim unoszą się wirujące sprężynki.

Amortencja - najsilniejszy eliksir miłosny na świecie. Nie wzbudza prawdziwej miłości, powoduje jedynie silne zauroczenie albo obsesję. Łatwo poznać ją po szczególnym, przypominającym macicę perłową połysku i oparach tworzących charakterystyczne spirale. Siła tego eliksiru zależy od długości jego przetrzymywania. Zapach Amortencji każdy odczuwa inaczej, w zależności od tego, co go najbardziej pociąga.

Eliksir Niewidzialności - Eliksir, który sprawia iż czarodziej na krótką chwilę może stać się niewidzialny. Działa mniej więcej około 10 minut

Eliksir Kurczący - powoduje kurczenie się ludzi i zwierząt, dlatego trzeba uważać, gdy się go przyrządza.

Eliksir Ninde - celtycki wywar upiększający przedmioty. Może sprawić, że nawet najbrzydsza rzecz na świecie zmieni się w prawdziwe dzieło sztuki. Nie może być stosowany na ludziach.

Plot Twist - bardzo silny eliksir, który umożliwia zmianę dowolnego wspomnienia na inny. Po jego wypiciu czarodziej w skupieniu wybiera wspomnienie, które chce zmienić i wyobraźnią nagina tam rzeczywistość oszukując samego siebie. Wszystko to odbywa się kosztem faktycznego wspomnienia, które ginie bezpowrotnie, a po zmianie wspomnień nie pozostają żadne ślady, nawet Veritaserum nie jest w stanie niczego wykazać.

Eliksir Maskujący - pozwala ukryć zapach eliksiru, jeśli jednak doda się go więcej niż jedną kroplę, może wpłynąć tragicznie na jakość danej substancji do której został dodany.

Eliksir Bujnego Owłosienia - eliksir, który powoduje przyrost włosów. Siła przyrostu zależy od ilości wypitego eliksiru. Włosy wyrastają wszędzie, nie tylko na głowie. Nawet jedna kropla gwarantuje piorunujące efekty.

Somni Serum - ten sam eliksir wypity przez dwóch czarodziejów jest w stanie wywołać łączący ich Pałac Snów. Jest to zjawisko, w którym dwie osoby śnią ten sam sen, dodatkowo jest to sen świadomy, gdzie dowolnie mogą zmieniać otaczająca ich quasi-rzeczywistość, konsultować się i pobudzać wyobraźnie bez pociągania konsekwencji w realnej rzeczywistości.

Eliksir Blixt - zwiększa moc rzucanych zaklęć, nawet o połowę. Nie trwa jednak zbyt długo i bardzo wyczerpuje czarodzieja, który ten eliksir zażyje.

Eliksir Postarzający - eliksir, który powoduje postarzenie się w danym momencie o kilka lub wiele lat. Ma działanie czasowe, które ustaje.

Eliksir Kameleona - eliksir powoduje, że postać, która go wypije przybiera wygląd otoczenia. Nie mylić z Eliksirem Niewidzialności.

Roztwór powodujący czkawkę - Eliksir ten powodu nagły atak czkawki. Tak naprawdę nikt nie wie w jakim konkretnym celu został stworzony ten eliksir.

Eliksir powodujący kurczenie się ludzi i zwierząt[/b] - Jest to niezwykle przydatny eliksir, jeżeli musimy przenieść na przykład dużą ilość zwierząt z jednego miejsce w drugie. Na czas działania eliksiru do kieszeni jesteśmy w stanie schować nawet całe stado świń. Równie dobrze działa na ludzi.

Eliksir Przywracający - Eliksir cofa działanie różnych zaklęć. Nie działa, jednak na zaklęcia czarnomagiczne

Eliksir chroniący przed ogniem - Po spożyciu tego eliksiru jesteśmy w stanie przejść przez płomienie bez żadnego szwanku. Po wypiciu czarodziej odczuwa przyjemne chłodzenie całego ciała.

Eliksir Rozdymający - eliksir, który powoduje wzrost każdej rzeczy, na którą się go poleje.

Eliksir Odmładzający - eliksir stosowany i chwalony przez wiele kobiet, pozwalający przysłowiowo cofnąć czas i sprawić, że osoba wygląda młodziej jak w rzeczywistości. Eliksir ten jednak nie jest upiększającym - jego efekt jest w 100% przewidywalny, gdyż zażywająca go osoba będzie wyglądać identycznie jak w przeszłości: jeśli niegdyś nie słynęła z urody, ten wywar tego nie naprawi.

Eliksir Prawdy - słabsza i łatwiejsza do sporządzenia wersja Veritaserum. Łatwiej jest go jednak oszukać i nie jest w stanie zmusić danej osoby do zdradzenia jej największych sekretów.

Eliksir wyostrzający poczucie humoru - eliksir, który wywołuje śmiech u każdego, kto go wypije.

Wywar Dekompresyjny - eliksir, który przywraca naturalny rozmiar rzeczy spryskanej Eliksirem Rozdymającym, a także zmniejsza opuchliznę wywołaną magicznie.

Eliksir Zwinności - ten eliksir pomaga w wypadku niskiej sprawności fizycznej. Może jednak również sprawić, że osoba zażywająca ten eliksir będzie jak z gumy i nie będzie w stanie się poruszać.

Eliksir dodający wigoru - Eliksir jest w stanie dodać siły każdemu pijącemu czarodziejowi i czarownicy, bez względu na wiek czy płeć.

Biały Miód - redukuje działanie większości eliksirów, a zwłaszcza ich skutków ubocznych. Nie dotyczy to jednak większości silniejszych trucizn.

Eliksir wzbudzający euforię - Powoduje u pijącego niewytłumaczalny wybuch irracjonalnego szczęścia

Eliksir Siły - Jest w stanie wywołać nagły przypływ siły. Niektórzy czarodzieje byli w stanie podnosić przedmioty znacznie cięższe od nich. Niestety kiedy działanie eliksiru się skończy (a kończy się stosunkowo szybko) czarodziej odczuwa rozrywający ból mięśni

Eliksir Anaserrmo - pozwala przez pewien czas zrozumieć mowę danej bestii, której część dodało się do eliksiru (UWAGA! Działa tylko na bestie inteligentne!).

Eliksir szczękościsku - Eliksir ten powoduje nagły i silny szczękościsk, który uniemożliwia czarodziejowi mówienia, jedzenia czy jakich kolwiek innych czynności, które musi wykonać przy pomocy buzi

Eliksir Słodkiego Snu - eliksir, który powoduje natychmiastowe zaśnięcie. Jest podawany osobom chorym, cierpiącym na bezsenność i małym dzieciom mającym problem z usypianiem. Można podać go doustnie, nasączyć nim jakiś pokarm lub dodać do jakiegoś napoju. Eliksir ma kolor zielony, jest gęsty i ma zapach cynamonu. Ten eliksir wykorzystuje się w szpitalach. Po zażyciu tego eliksiru osobie której go podano nic się nie śni.

Eliksir Rosnący - powoduje wzrost ludzi i zwierząt, działa jednak stanowczo krócej od Eliksiru Kurczącego, ale stanowi też doskonałe lekarstwo na skutki wypicia tegoż eliksiru.

Felix Felicis - eliksir znany także jako "Płynne Szczęście". Mikstura sprawia, że pijący ma wielkie szczęście oraz niezwykłą pewność siebie i podejmowanych wyborów. Jest to niezwykle złożony i skomplikowany eliksir.

Eliksir gotowości -  eliksir, który daje pijącemu dodatkową wytrzymałość

[/b]Eliksir Dobrego Powodzenia[/b] - wypicie go daje gwarancję szczęścia na cały dzień. Eliksir ten jest jednak słabszy od Felix Felicis, ale też łatwiejszy do sporządzenia.

Eliksir Złotej Wody - gdy doda się ten eliksir do wody, zmienia się ona w alkohol. Nie ma jednak jego smaku ani zapachu. Dostępne dla obecnych i byłych uczniów Slytherinu.

Eliksir Brzydoty - eliksir, który czasowo sprawia, że dana osoba staje się brzydsza. Wiąże się to z chwilowym powstaniem defektów urody (znamiona, blizny, siwizna, przesuszone włosy, opuchlizna, przebarwienia na skórze). Stosowany na przedmiotach powoduje ich uszkodzenia (metal rdzewieje, drewno próchnieje, kwiaty więdną i tym podobne).

Eliksir Nietoperze Ucho - eliksir, który wyczula znacznie (nieznacznie zmienia) zmysł słuchu. Jest niebezpieczny, gdy osoba pod wpływem tego eliksiru znajdzie się w bardzo głośnym miejscu - może wtedy łatwo spowodować uszkodzenia słuchu lub nawet jego utratę. Przypadkowo stworzony przy pomyleniu składników przy ważeniu Oka Kota.

Eliksir Czuwania - eliksir, który powoduje, że człowiek nie czuje się senny i przez jakiś czas nie musi spać. Stosowany za często powoduje ogromne zmęczenie, omdlenia, senność lub wycieńczenie.

Eliksir upiększający -  eliksir przekształcający wygląd pijącego i czyniący go pięknym.

Veritaserum - najsilniejszy eliksir prawdy, znany w świecie czarodziejów. Po jego wypiciu, człowiek odpowiada na wszystkie zadane mu pytania nie tylko całkowicie szczerze, ale jak najbardziej wyczerpująco. Ministerstwo Magii wyznaczyło ścisłe granice, pozwalające na użycie tego eliksiru tylko w niektórych przypadkach. Nie zawsze zasady te są stosowane. Uwarzenie go trwa przez pełny cykl księżyca i bardzo trudno zdobyć składniki. Ponadto samo przyrządzenie nie należy do najłatwiejszych. Wystarczą trzy krople mikstury, by zmusić każdego do ujawnienia swoich najgłębszych sekretów. Prawidłowo uwarzony, powinien być bezbarwny i bezwonny, więc praktycznie nie sposób go wykryć.

Eliksir Wielosokowy - jest to jeden z najbardziej skomplikowanych i najtrudniejszych eliksirów, jakie są na świecie. Dzięki niemu człowiek na jedna godzinę zamienia się w inna osobę, której odrobina ciała jest w jego eliksirze. Jest on również jednym z najniebezpieczniejszych eliksirów, ponieważ działa on tylko na ludzi. Istoty nie w pełni ludzkie nie mogą korzystać z tego eliksiru (np. półolbrzymy, najprawdopodobniej również wilkołaki i wampiry). Skutki próby zamiany człowieka w zwierzę mogą być bardzo niebezpieczne i trudne do przewidzenia. Nawet najbardziej doświadczeni czarodzieje mają z tym eliksirem kłopoty.

Eliksir wspomagający pamięć -  eliksir, który wspomaga pamięć pijącego

Eliksir Oko Kota - eliksir, który umożliwia widzenie w ciemnościach, nawet w tych największych. Jednakże występuje również nadwrażliwość na jakiekolwiek światło, przez co, mogą wystąpić różne nieprzyjemne powikłania ze wzrokiem.

Eliksir Zmieniający Kolor Włosów - eliksir, który powoduje zmianę koloru włosów z naturalnego koloru na barwę, o której pomyśli osoba zażywająca go.

Eliksir Powój - eliksir zapewnia odporność na kwas. Bardzo przydatny w walce z potworami z trującymi wydzielinami. Zmniejsza również ryzyko innych obrażeń.

Eliksir Życia - przywracający do życia i gwarantujący przedłużenie go, dopóki pijący będzie spożywał miksturę.

Eliksir Pazur - eliksir, który zamienia paznokcie w ostre zwierzęce pazury, co sprawia, że dzięki nim można przeciąć większość przedmiotów, czy też użyć ich choćby do kopania w ziemi lub zaatakowania przeciwnika.  Przydatne w sytuacjach, kiedy magia jest zawodna.


Eliksiry do zdobycia na fabule (w dużej mierze są to bardziej śmieszkowe, lub lecznicze typu eliksir na kaszel lub eliksir pieprzowy)

Eliksiry Lecznicze

Antidotum na piwo kremowe - Antidotum to zostało stworzone z myślą o skrzatach domowych, które jako jedyne potrafią upić się piwem kremowym. Antidotum to szybko usuwa efekt upojenia alkoholowego u skrzatów

Eliksir na kaszel - Eliksir łagodzi objawy kaszlu, oraz zmniejsza je. Ma lekko miętowy posmak

Inne Eliksiry
Eliksir Mózgowy Baruffia - wywar o działaniu pobudzającym mózg. Nie mniej Eliksir wcale nie działa pobudzająco, jest to zwykłe oszustwo.

Eliksir Rogu - Sprawia, że pijącemu wyrasta róg


Ostatnio zmieniony przez me dnia 21.04.19 22:15, w całości zmieniany 3 razy
me
Gryffindor
me

Przedmioty fabularne/do zdobycia mechanicznie Empty Re: Przedmioty fabularne/do zdobycia mechanicznie

18.04.19 11:08

Skłądniki eliksirów



Wszystkie skłądniki do elków można zdobyć i fabularnie i mechanicznie, dlatego wrzucam wszystko w jednej liście

Zwierzęce



Oczy węgorza -  narządy optyczne węgorza. Używa się ich w procesie wytwarzania eliksirów. Najczęściej są używane do jednego z czarnomagicznych eliksirów Bulgeye, który sprawia, że oczy pijącego zaczynają puchnąć.

Oczy żuka - powszechny składnik do wytwarzanie eliksirów.

Otwornica  - grupa organizmów należących do królestwa Protista. Posiadają mineralne pancerzyki, w które mogą się zwinąć w celu ochrony. Co najmniej jeden z gatunków otwornic był używany jako składnik eliksirów.

Pancerz chropianka -  pancerz pozyskiwany z chropianka. Bardzo cenny i trudny do pozyskania składnik eliksirów. Pancerze znalazły wykorzystanie w produkcji niektórych antidotów, między innymi Antidotum na Niepopularne Trucizny.

Pijawki  -  zwierzęta o właściwościach magicznych. Są ważnym składnikiem eliksiru wielosokowego

Pióro memortka  - piórko pozyskiwane od malutkiego, magicznego ptaka, memortka. Jest ono niebieskie i cętkowane. Używane do produkcji veritaserum i eliksirów wspomagających pamięć

Czułki szczuroszczeta  - niezwykle rzadki składnik pozyskiwany z grzbietu szczuroszczeta. Spożycie macki zwiększało odporność na klątwy i uroki. Przedawkowanie jednak objawiało się fioletowym kolorem włosów w uszach.

Proszek z ośmiornicy - jeden ze składników eliksirów. Wykonywany był z wysuszonego miąższu z ośmiornicy. Zwiększa siłę działania eliksirów.

Dżdżownice  - zwierzęta żyjące w glebie, służące jako składnik eliksiru powodującego kurczenie się ludzi i zwierząt. Zwierzęta muszą być już martwe, do eliksiru wrzuca się je w całości.

Rogate ślimaki  - składnik niektórych eliksirów, używany między innymi do produkcji lekarstwa na czyraki.

Róg buchorożca - potężny magiczny przedmiot pozyskiwany od buchorożców. W środku znajduje się wybuchowy płyn, który podczas zderzenia z innym przedmiotem czy stworzeniem eksploduje. Jest ważnym składnikiem eliksirów, potrafi wszystko przeciąć, jest bardzo drogim, wpisany na listę towarów niewymienialnych klasy B.

Róg dwurożca -  składnik eliksirów pozyskiwany od niebezpiecznego, czarodziejskiego stworzenia - dwurożca, który jak sama nazwa wskazuje, posiada dwa rogi, które zrzuca co rok. Czarodzieje zbierają je, kiedy tylko właściciel odejdzie. Sproszkowany róg dwurożca jest jednym ze składników eliksiru wielosokowego.


Róg garboroga -  cenny składnik eliksirów pozyskiwany z garborogów, który mieli się na proszek. Rogi te są bardzo drogie ze względu na trudność w ich zdobyciu. Przeszkodą jest bardzo agresywne usposobienie garborogów oraz ich skóra twardsza od smoczej. Składnik ten stosuje się do Antidotum na Niepopularne Trucizny.

Róg jednorożca - róg posiadający magiczne właściwości, przez co jest użytecznym składnikiem do wytwarzania eliksirów, takich jak antidotum na Popularne Trucizny. W mitach rogi jednorożca mają właściwości oczyszczające, które są używane do rozpuszczania trucizn, dlatego są wykorzystywane przy warzeniu antidotum na Popularne Trucizny

Serce krokodyla - organ wewnętrzny krokodyla

Skarabeusz- Owad pochodzący z Egiptu, składnik eliksirów.

Skrzydła elfa- służące do latania części ciała elfów, wykorzystywane przez czarodziejów jako składniki eliksirów (m.in. eliksiru upiększającego oraz eliksiru gotowości. Usunięcie skrzydeł nie jest dla elfa śmiertelne, ale wywoła u niego wielkie rozdrażnienie, z powodu naturalnej próżności tych stworzeń. Ponieważ bardzo trudno podejść i schwytać elfa, ich skrzydła są uważane za cenne składniki eliksirów.

Skrzydła nietoperza - składnik niektórych eliksirów

Skórka boomslanga- skóra małego, jadowitego węża używana jako składnik niektórych eliksirów.

Jad bahanek- substancja pozyskiwana od bahanek, składnik eliksirów.

Jajo popiełka - jajo należące do magicznego węża popiełka, który rodzi się z popiołu niepilnowanego magicznego ognia. Najczęściej występuje w postaci zamrożonej.

Jaszczurze udka-  jeden ze składników eliksirów. Często można spotkać go w formie ususzonej

Smocza krew - krew pozyskiwana z dowolnego gatunku smoka. Ma szereg właściwości magicznych. Sprzedawana jest w kryształowych flakonikach, ze względu na trudności z pozyskaniem substancji jest bardzo droga. Ma co najmniej dwanaście zastosowań

Smocza wątroba- organ wewnętrzny smoka.

Smocza łuska -  składnik eliksirów pochodzący od smoków

Sok z chorbotka -   substancja pochodząca z chorbotka. Używany w leczniczych eliksirach, także w Eliksirze Wiggenowym. Sok można zakupić w Aptece na ulicy Pokątnej.

Sok z pijawek -  sok wytwarzany ze zmiażdżonych i skroplonych pijawek.

Kolce jeżozwierza -   składnik wielu eliksirów m.in. napoju leczącego z czyraków. Kolce używane były przez zwierzę do obrony przed drapieżnikami. Były one łatwo dostępne, ponieważ jeżozwierz posiadał dużo kolców i stale uzupełniał ich braki. Nieużywane kolce uznawane były przez ekspertów za najlepsze do eliksirów

Krew salamandry - składnik eliksirów uzyskiwany z salamander

Kręgosłup skorpeny -  szkielet drapieżnej ryby morskiej, skorpeny. Po sproszkowaniu używany jako składnik eliksirów

Kły węża - składnik potrzebny do przygotowania lekarstwa na czyraki, Eliksiru Przebudzenia oraz Eliksiru Siły. Jest zbierany od niebezpiecznych jadowitych węży.

Tułów ważki - zmiażdżony tułów ważki

Mucha mięsna - gatunek much z rodziny plujkowatych

Mucha siatkoskrzydła -  owad z rodziny Chrysopidae, ma dwa długie wąsy i dwie pary zielonkawych, pożyłkowanych skrzydeł, wydaje przykry zapach.

Wydzielina korniczaka - magiczna substancja produkowana przez korniczaka. Substancja jest niezwykle kwaśna i ma przykry zgniły zapach

Włos z ogona jednorożca -  pochodząca od jednorożca magiczna substancja o szerokich zastosowaniach.

Włosy smoka azjatyckiego -  włosy smoka pochodzącego z Azji

Śledziona nietoperza - organ wewnętrzny nietoperza

Śledziona szczura - składnik wykorzystywany do warzenia eliksirów. Po dodaniu zbyt dużej ilości śledziony szczura, wywar stanie się trujący

Śluz gumochłona -  lepka zielona substancja stosowana jako zagęszczacz eliksirów

Oczy diabła morskiego - Jedna z wielu substancji pochodzenia zwierzęcego używana w procesie tworzenia eliksirów.

Żółć pancernika - składnik eliksirów stosowany w świecie czarodziejów.

Żądło żądlibąka -  magiczna substancja pozyskiwana z żądlibąka. Użądlenie przez tego owada wywołuje zawroty głowy, a potem lewitację, dlatego niektórzy młodzi czarodzieje specjalnie zmuszali owady do ich żądlenia, chcąc wypróbować skutków ubocznych

Jad akromantuli - Niezwykle rzadko spotykany a zarazem bardzo cenny składnik alchemiczny. Swoją cenę zawdzięcza temu, iż niezwykle trudno jest takowy jad zdobyć. Sam składnik chociaż nie jest nie legalny, został zakazany na legalnym rynku.

Sproszkowany kieł Nundu - Rzadki, oraz cenny składnik alchemiczny.

Śluz ognistego ślimaka - Gęsty, lepki płyn o żółtawej barwie. Ma właściwości silnie żrące

Sierść Demimoza - Rzadko spotykane zwierzę, z sierści którego nie tylko wykonuje się peleryny niewidki, ale jest składnikiem również wielu eliksirów.


Krew Reema - Krew tego zwierzęcia jest rzadko dostępna na wolnym rynku. Często czarodzieje składają specjalne zamówienia

sproszkowane pazury feniksa - Feniksy chociaż są rzadkimi stworzeniami, to na rynku można znaleźć sporo ich piór, czy chociażby sproszkowanych pazurów

Igły Szpiczaka - Dzięki swoim magicznym właściwością używa się ich do wielu prostych eliksirów

Krew Ghula- Wyjątkowo śmierdząca i paskudna posoka. Z resztą jak sam Ghul

Dziób Gryfa - Popularny składnik alchemiczny

Oczy traszki - Popularny składnik używany do wielu eliksirów

Śledziona traszki - Oko i śledziona tego stworzenia są również powszechnie stosowane jako składniki eliksirów. Traszki dwuogonowe to gatunek traszek z dwiema głowami, które mogą być trzymane jako zwierzę domowe

błona płetwy trytona - Chociaż często spotykany składnik alchemiczny, jego cena wynika z poziomu trudności zdobycia wyżej wymienionego

Krew wampira - W sklepach na pokątnej niezwykle rzadko spotykany. Częściej takowy składnik można zakupić na Nokturnie. Zdarza się również, że same wampiry sprzedają swoją krew przez chęć wzbogacenia się

Krew inferiusa - Bardzo rzadki składnik, oraz nielegalny.

włos kelpie - Rzadko spotykany składnik

Roślinne



Asfodelus - Asfodelus ma wiele zastosowani, również w świecie mugoli. Czarodzieje, jednak wykorzystują go głównie do wykonywania różnych eliksirów. Z asfodelusa można wykonać wywar żywej śmierci

Sproszkowany korzeń asfodelusa - Ususzona i sproszkowana cześć asfodelusa, której używa się podczas warzenia wywaru żywej śmierci

Kwiat asfodelusa - Kwiatów tej rośliny używa się do uwarzenia eliksiru wiggenowego

Blekot - gatunek rośliny występujący pospolicie w całej Europie. Fonetycznie kojarzy się z „bełkotem” i taki też mógł być jego skutek – osoba, która spożyła wywar z tej rośliny, wygadywała brednie i poddawała się niekontrolowanemu słowotokowi

Ogniste nasiona -  nasiona zebrane z ognistego krzewu. Znalazły one wykorzystanie w produkcji niektórych eliksirów

Cykuta - potoczna nazwa szczwołu plamistego, wieloletniej rośliny kwiatowej, powszechnie znanej jako silnie trująca. Esencja z Cykuty była używana do uwarzenia Bahanocydu.

Piołun - bardzo gorzka w smaku bylina, używana w ziołolecznictwie oraz jako przyprawa (w nadmiarze jest szkodliwa). Jest składnikiem wielu eliksirów od czasów starożytnych.

Plangentinka- magiczna roślina, z której przydatny do celów magii jest prawdopodobnie owoc lub kwiat.

Pokrzywa - szeroko rozpowszechniona roślina znana z parzących włosków, które ją pokrywają. Pokrzywy stosuje się w warzeniu eliksirów: świeże pokrzywy używa się do uwarzenia napoju leczącego z czyraków

Przywrotnik - mała roślina zielona o charakterystycznych liściach w kształcie wachlarza, z małymi zębami na końcach, pokrytymi miękkimi włoskami, które tworzą na nich koraliki wody.

Rdest ptasi - roślina o magicznych właściwościach. Roślina ta rośnie również w zakazanym lesie

Dyptam-  roślina z rodziny rutowatych; potężne źródło lecznicze i regeneracyjne, którego używano do sporządzania eliksirów.

Fasolka Sopophorusa - owoc rośliny Sopophorusa. Wyglądała jak pomarszczona perłowo-biała fasola przypominająca przerośnięte jagody jemioły[1]. Miała wiele magicznych właściwości, przez co była wykorzystywana jako składnik wielu eliksirów.

Figa abisyńska - magiczna roślina, której najlepsze okazy można znaleźć w Abisynii.

Fruwokwiat - magiczna roślina ozdobna popularna w świecie magii. Czarodzieje chętnie hodowali ją w swoich ogrodach i domach. Ma długie, kołyszące się wąsy. Fruwokwiat ma cechy i wygląd podobny do diabelskich sideł, ale w przeciwieństwie do nich, jest w zupełności niegroźny i bezpieczny.

Rechotek - roślina, z której pozyskiwany jest wyciąg, będący składnikiem magicznych alkoholi zwanych gigglewater. Wyciąg ma prawdopodobnie własności euforyczne, dlatego czarodzieje pijący alkohole, które go zawierają, w sposób niekontrolowany chichoczą lub parskają śmiechem.

Gryzące cebule - Popularne rośliny, wyglądem przypominające cebule. Mają bardzo intensywny zapach. Kontakt ze świeżo posiekaną cebulą jest niewskazany. Siekanie cebuli powoduje podrażnienie oczu i łzawienie. Gryzące cebule mają magiczne właściwości, które czynią je przydatnym składnikiem w warzeniu eliksirów

Skacząca cebulka - Skaczące cebulki można kupić wyłącznie w chwili kiedy są jeszcze niedojrzałe. Spowodowane jest to tym, iż dorosłe okazy potrafią być wielkości drzwi i nad takimi, jest bardzo ciężko zapanować

Skaczące muchomory - magiczna odmiana znanego grzyba, charakteryzująca się swoją zdolnością skakania. Można je spotkać w zakazanym lesie.

Jagody z jemioły-  składnik eliksirów. Są małe, białe i woskowe.

Sok z granatów - Sok z popularnego owocu

Stokrotka - jedna z najpospolitszych roślin w całej Europie, która jest wykorzystywana w różnych eliksirach. Jego korzonki są składnikiem używanym do eliksiru powodującego kurczenie się oraz esencji z korzonek stokrotki.

Suszone figi - Po prostu suszone figi

Szalej jadowity -  potoczna nazwa Cicuta virosa, silnie trującej rośliny. Jest używany jako składnik eliksirów.

Kolce róży - Ostre twory na łodydze róży. Dzięki swoim magicznym właściwościom są składnikiem niektórych eliksirów.

Kora drzewa Wiggen  - kora pozyskiwana z drzewa Wiggen. Ma lecznicze właściwości.

Korzeń tojadu - korzeń używany jako składnik eliksirów

Korzonki stokrotki - Dolna część stokrotki

Krwawnik kichawiec - gatunek rośliny z rodziny astrowatych. Występuje dziko w niemal całej Europie z wyjątkiem jej południowych krańców.

Krwiowiec -  wieloletnia roślina kwitnąca, znana także jako Sangwinaria kanadyjska lub krwiowiec kanadyjski. Spotkać ją można w Ameryce Północnej. Jej kwiaty mają delikatne białe płatki i żółte pręciki. Krwiowiec i jego ekstrakty są zdolne zabić zwierzęta, więc stosowanie wewnętrzne jest niewskazane.

Lawenda - Popularna roślina, hodowana również w przydomowych ogródkach. kwiat stosowany przy warzeniu wielu eliksirów. Lawenda występuje niemal na każdym kontynencie, uprawiane i wykorzystywane w kosmetyce lub jako rośliny ozdobne.

Lubczyk - Roślina znana czarodziejom i mugolom. Znalazła zastosowanie nie tylko w ważeniach eliksirów, ale również w kulinariach. Mugole przypisywali tej roślinie dużą moc magiczną, a efekty po jego zażyciu wedle mugoli były podobne do wypicia eliksiru miłosnego.

Waleriana -  Roślina o magicznych właściwościach. Chociaż używana do wywaru żywej śmierci, słynie również ze swoich właściwości uspokajających i wyciszających.

Warzucha  -  rodzaj roślin należący do rodziny kapustowatych.

Mandragora  - roślina lecznicza. Z dojrzałej Mandragory można uwarzyć eliksir, który ożywia spetryfikowanych.

Miesięcznik  - roślina będąca pnączem, której ziarna przypominają półksiężyc; składnik trucizny z miesięcznika. Wszystkie części tej rośliny są trujące.

Mięta  - Popularna roślina znana mugolom jak i czarodziejom. Często jest spotykana przy domowych ogródkach. Jej napar jest stosowany na wszelkiego rodzaju bóle brzucha, ale również stosuje się ją do eliksirów

Mięta pieprzowa  - Inny rodzaj mięty, również popularny wśród czarodziejów oraz mugoli

Ślaz  - gatunek rośliny należący do rodziny kapustowatych

Nux Myristica  - roślina posiadająca magiczne właściwości. Była używana jako składnik eliksirów.

Wyciąg z rechotka  - pozyskiwany z rechotka, magicznej rośliny, wyciąg będący składnikiem magicznych alkoholi zwanych gigglewater.


Minerały



Kamień księżycowy  - kamień o czarodziejskich właściwościach, używany jako sproszkowany składnik Eliksiru Spokoju oraz do eliksirów miłości. Jest koloru białego.

Kamień filozoficzny - Na chwilę obecną historia magii zna tylko jednego czarodzieja, któremu udało się stworzyć kamień filozoficzny. Jest nim francuski alchemik Nicolas Flamel. Kamień ten ma potężną moc. Potrafi zmieniać dowolny metal w złoto, a przy odpowiednich umiejętnościach alchemicznych przy jego pomocy można wytworzyć eliksir życia, który jest w stanie znacznie to życie wydłużyć. Obecnie jedynym realnym posiadaczem kamienia jest właśnie Nicolas Flamel.

Cytryn - Jest to kamień szlachetny, który zaliczany jest jako jedna z odmian kwarcu.  Swoją nazwę zawdzięcza żółtej barwie, która w niektórych odmianach potrafi wpadać nawet w pomarańcz. Cytryn jako, że jest utożsamiany z sukcesem i szczęściem, często przez doświadczonych alchemików używany jest to wzmocnienie działania eliksiru szczęścia.

Rubin - Kamień szlachetny o barwie czerwonej lub  różowej - zdarzają się również odmiany o wręcz krwistoczerwonej barwie, i takowe egzemplarze jest największe zapotrzebowanie - Rubiny potrafią wzmacniać uczucia, odpowiadają za namiętność w związku. Dlatego też czasami wykorzystuje się je do wzmacniania efektów amortencji.

Bezoar -  kamień będący antidotum na większość czarodziejskich trucizn. Bezoary mają pewne ograniczenia − nie działają na rany spowodowane potężnymi substancjami jak jad bazyliszka.

Winny kamień - Powstaje na skutek fermentacji lub leżakowania wina. Kamień ten przybiera kształt małych kryształków, wyglądem przypominające kryształki cukru. Nie wpływają one w żaden sposób na smak wina, ale za to są często wykorzystywane do różnego rodzaju eliksirów. Często traktuje się je jako afrodyzjak, który dodaje się do słabszych miłosnych eliksirów

Kryształki Albara - Popularny składnik wielu leczniczych eliksirów. Często jest spotykany na górzystych terenach.

Optima mater - Niezwykle rzadko spotykany w naturze kryształ. Przeważnie jest on owalnego kształtu, i składa się z innych pomniejszych kryształów. Przez co nadaje się do wzmacniania każdego eliksiru.

Księżycowe drobiny - Otrzymuje się je po rozdrobnieniu kamienia księżycowego. Wówczas zdecydowanie łatwiej jest dozować jego ilość w eliksirze, ale po rozdrobnieniu w połowie traci swoją moc

Siarka - Zapach siarki od zawsze był kojarzony ze złem. Nic więc też dziwnego, iż samej siarki używa się do tworzenia wielu czarnomagicznych eliksirów

Sproszkowana perła - Perły są uosobieniem piękna. Perły często były przypisywane Afrodycie. Dlatego i w alchemii wykorzystuje się je do eliksirów, które mają uczynić kogoś bardziej pięknym i atrakcyjnym.

Inne



Olej rycynowy  - produkt roślinny, otrzymywany z nasion byliny – rącznika pospolitego przez wyciskanie oleju na zimno i wygotowywanie z wodą. Produkowany jest do celów spożywczych i medycznych

Olejek różany -  olejek eteryczny produkowany z róży. Jest używany jako składnik eliksirów

Brodawkolep  - proszkowana substancja, która w zetknięciu ze skórą w kilka sekund pokrywa ją wstrętną brązową skorupą przypominającą wielką brodawkę. Usunąć ją można prostym zaklęciem. Może być stosowany w eliksirach, takich jak eliksir chroniący przed ogniem

Bulbadoksowy sok  -  magiczna substancja. Używany do robienia eliksirów

Syrop z ciemiernika czarnego  - niebieski płyn pozyskiwany z ciemiernika, który jest składnikiem niektórych eliksirów

Wazelina - półstała mieszanka węglowodorów, powszechnie stosowana jako maść.

Woda miodowa  - roztwór miodu rozpuszczonego w wodzie, który można stosować do warzenia eliksirów. Ma charakterystyczny żółty kolor.

Woda z rzeki Lete - magiczna woda czerpana z rzeki zapomnienia − Lete. Posiada magiczne właściwości, powodujące utratę pamięci.

Miód  - Można używać go nie tylko do posiłków, ale jest również składnikiem kilku eliksirów

Nalewka z piołunu  -  nalewka otrzymywana z piołunu.

Alkohol - Bardzo często alkohol jest wykorzystywany jako baza pod różnego rodzaju eliksirów. Najczęściej wykorzystuje się alkohol 30%, nie mniej im mocniejszy trunek, tym lepszy i silniejszy eliksir wyjdzie. Oczywiście pod warunkiem, że uda nam się bez błędnie takowy wytworzyć.

Fosfor - Fosfor, oprócz tego iż w ciemności posiada umiejętność świecenia, jest jednocześnie wyjątkowo łatwopalną substancją. Nic więc dziwnego, że czarodzieje wykorzystuje jego niewielkie ilości do wytworzenia eliksiru, który chroni przed płomieniami.

Ektoplazma - Pozyskiwana najczęściej od duchów, nie mniej nie jest to tak łatwe jak mogłoby się wydawać. Duchy bowiem jak się okazało, nie chętnie dzielą się częścią siebie samych, ale jeżeli uda się takową ektoplazmę zdobyć, można dodać ją do eliksiru niewidzialności, aby uzyskać odrobinę dłuższy efekt działania


Ostatnio zmieniony przez me dnia 21.04.19 20:02, w całości zmieniany 1 raz
me
Gryffindor
me

Przedmioty fabularne/do zdobycia mechanicznie Empty Re: Przedmioty fabularne/do zdobycia mechanicznie

18.04.19 11:24
Cała reszta pierdół

Do zdobycia mechanicznego



Najróżniejsze różności



Aparat fotograficzny -  Zaczarowany aparat przy pomocy którego można robić zdjęcia, które są ruchome

Niewidzialny atrament - Specjalny atrament, który zaraz po napisaniu przy jego pomocy czegoś na pergaminie znika

Bezobsługowa maszyna do pisania - Maszyna, która samoistnie zapisze wszystko co jej podyktujemy

Brzękadło - Wytwarza dźwięk przypominający uderzanie młotków o kowadło. Dla smoków jest to niezwykle nieprzyjemny dźwięk i sprawia, że je dezorientuje. Brzękadła używane są w Banku Gringotta

Buchoszanka - Jest to zamknięta w fiolce wybuchowa substancja pochodząca z rogu Buchorożca, jaka nie wywołuje zniszczenia swojego aktualnego naczynia, ponieważ to od środka jest okryte zaklęciem Impervius, który nie pozwala zawartości dotknąć ścianek fiolki. Płyn ma silne właściwości niszczące, wstrzyknięty potrafi rozsadzić absolutnie wszystko.

Zaczarowany namiot - Namioty czarodziejów są specjalnie zaczarowane tak, aby z zewnątrz przypominały zwykły namiot, natomiast w środku znajdzie się magicznie powiększoną przestrzeń.

Tiara Majora Gumochłonów - dzięki tej tiarze można namierzyć wszystkie jadalne rośliny w okolicy, oraz gumochłony (niekoniecznie jadalne)

Specjalna maska - Maska jednorazowego użytku. Pozwala na godzinę przyjąć wygląd twarzy innej osoby

Pierścień Uwodzenia - Ten kto nałoży ten pierścień może odnieść duży sukces w sztuce uwodzenia. Podrywanie nigdy nie było takie łatwe.

Łapacz Snów - Przedmiot wywodzący się z magii indiańskiej służy do wyłapywania złych snów, oraz różnego rodzaju złorzeczeń

Zaklęte Muszelki - W połączeniu z wodą przyklejają się do wybranej osoby i doprowadzają ją do niesamowitej gorączki, podczas której musi jak najszybciej wskoczyć do morza, inaczej zamieni się na kilka dni w kraba

Latająca wycieraczka - Wyglądem przypomina zwykłą wycieraczkę, którą kładzie się pod drzwiami. Jednak kiedy usiądzie się na niej przedmiot ten unosi się niewielki kawałek nad ziemią i potrafi przemieszczać się ze sporą prędkością. Nie nadaje się, jednak na długie dystanse, gdyż szybko się męczy.

Komplet Szachów Czarodziejskich - Komplet zaczarowanych figur szachowych, które służą do rozgrywek czarodziejskich szachów

Liście paraliżu -zaczarowane liście, które obumierają dopiero wtedy, gdy się je zużyje. Nałożone zostały na nie zaklęcia paraliżu, które sprawiają, że osoba do której przyklei się liść nie może się ruszyć przez jakiś czas (dokładnie to 2 posty, liści w zestawie jest 5

Skoczne buty - dzięki rzuconemu na buty zaklęciu spongify, każdy kto je włoży będzie mógł skakać naprawdę wysoko.

Pył z włosów demimoza - Bardzo trudny do pozyskania składnik, który jako jedyny poza Peleryną Niewidką oraz trudnym Zaklęciem Kameleona jest w stanie uczynić czarodzieja niewidzialnym. Aplikuje się go przez wciągnięcie nosem albo przełknięcie.

Amulet Przeciwko Eliksirom - działa na większość mikstur magicznych, za wyjątkiem tych bardziej skomplikowanych; amulet jednak daje znać, że coś jest nie tak, jeśli np. eliksir czarnomagiczny zostanie dolany do jedzenia

Szyfrowany pamiętnik - szyfrowany pamiętnik nie ujawni swojej treści nikomu poza swoim właścicielem. Nie działają na niego żadne ze znanych współcześnie sposobów.

Czapka przeplatana włosiem demimoza -  dzięki włosiu demimoza głowa każdego kto włoży tę czapkę stanie się niewidoczna. Magia ta z czasem wygasa i po 3 użyciach czapka staje się zwykłym - choć wciąż ciepłym - nakryciem głowy.

Amulet kreatywności - Pobudza kreatywne myślenie. Sprawia, że znacznie łatwiej przychodzą nam pomysły, oraz z większą łatwością możemy je realizować

Magiczna Filiżanka - Pozwala ujrzeć to, czego szukamy a jeśli ktoś wypije z niej herbatę odzyska wszystkie stracone Punkty Życia (czas działania to 4 wypite herbatki

-Przypominajka - Szklana kula, która kiedy robi się czerwona oznajmia nam, że o czymś zapomnieliśmy. Chociaż przedmiot ten nie przypomina o czym się zapomniało

Karty Złodzieja z Nokturnu - sprzyjają każdemu kanciarzowi. Przystosowują się do normalnej, będącej aktualnie w użyciu partii kart, by następnie 'wskazywać' swojemu właścicielowi, kto ma najlepsze karty przy stole i umożliwić mu ich 'zdobycie'

Zaczarowany Kompas - wskazuje drogę najbardziej korzystną dla danego czarodzieja

Gramofon- Urządzenie, które odtwarza płyty winylowe

Zestaw magicznej  biżuterii - Bardzo elegancka biżuteria damska. W zestawie znajdują się kolczyki, naszyjnik, pierścionek oraz bransoletka z wybranym kamieniem

Letnia szata - Pozwala maskować się podczas przebywania w świecie mugoli, oraz doprowadzi czarodzieja tam gdzie chce dojść

Dymne kulki - dyskretne, owinięte w papierki od cukierków kulki są w stanie zadymić pomieszczenia średniej wielkości (przykładowo - do zadymienia Wielkiej Sali potrzeba wszystkich czterech). Wystarczy sprawić by pękły. Wydobywający się z nich szary dym nie jest groźny, jednak - gęsty - może podrażniać drogi oddechowe i znacznie utrudnia widzenie.

Skurczone główki - Każda z napotkanych skórczonych główek posiadają inne właściwości. Jedna może znać na pamięć mapę całego Londynu, z kolei inna może okazać się być niespełnionym kawalarzem i co chwila zasypywać właściciela sucharami.

Złoty Widelczyk - pozwala na oświecenie drogi pod wodą, a przy tym ochrania przed atakiem morskich stworzeń

Krzyż andyjski - Przydatne narzędzie dla astronomów. Ułatwia on badanie nieba

Magiczny Pył - sprawia, że dana postać może się unieść w powietrze, jeśli tylko uwierzy, że potrafi.

Amulet z Kalendarzem Azteków - wspomaga umysł i ułatwia przyswajanie wiedzy przy Numerologii

Magiczny zegar -  pokazuje gdzie w danej chwili znajdują się domownicy. Na zegarze znajdują się takie pola jak "praca", "dom","szkoła", "więzienie", "śmiertelne zagrożenie", oraz "podróż"

Pierścień wierności - jeśli jakaś osoba go założy lub też się jej założy, to nie będzie mogła go ściągnąć i za każdym razem, gdy będzie próbowała całować, dotykać zbyt intensywnie innej osoby niż tej, od której ten pierścień otrzymała, to dostanie ataku wymiotów, które trwać będą przez cały dzień

Guziki Tajniaka - specjalne guziki, które same przyczepiają się do ubrania wybranej ofiary i rejestrują rozmowy przez 3 wybrane godziny - właściciel guzików musi wycelować w nie różdżką i głośno i wyraźnie podać o której mają zacząć zadanie. Po wszystkim, jakimś cudem odnajdują i wracają do właściwego czarodzieja. Są jednorazowe

Ujawniacz[/b] - Przedmiot, który wyglądem przypomina zwykłą jaskrawoczarwoną gumkę do ścierania. Przy jej pomocy jesteśmy w stanie ujawnić wszystko to co zostało napisane niewidzialnym tuszem. Wystarczy potrzeć nią pergamin.

Amulet uległości- Amulet ten jest niewielkim subtelnym wisiorkiem, który trudno zauważyć. Po założeniu na szyi drugiego czarodzieja staje się on niezwykle uległy oraz jest w stanie zgodzić się na prawie wszystko

Amulet peruwiański- amulet, który zapewnia większe powodzenie w świecie showbiznesu, skupia na osobie noszącej go uwagę mediów

Latający dywan - Jest to niezwykle popularny środek transportu w Azji, ale w Wielkiej Brytanii zakazano używania latających dywanów, gdyż były to przedmioty mugolskie, i istniała obawa, iż taki latający dywan mógłby wylądować w salonie jakiegoś mugola.

Złoty Kompas - niczym Felix Felicis wskazujący właściwy kierunek, niestety czasem nie ten w którym (pozbawieni tego upajającego szczęścia) chcieli byśmy w danym

Wahadełko ze Srebrnego Obsydianu - wykorzystywane do wróżenia

Marzanna Starej Tereski - kiedy ją utopisz w danym miejscu, nie dość że zmieni się tam pogoda - zacznie padać deszcz, albo świecić słońce to jeszcze wyrzuci z siebie worek pełny trujących ziółek, które sprawią, że osoba która wypije z nich napar będzie mieć wysoką gorączkę, śmierdzące plamy na całym ciele i kurzajki. Można użyć tylko raz.

Pokrowiec ze skóry trolla. Wielokrotnie wyśmiewany -  działa, opatulając złamaną różdżkę niczym parasol Hagrida i dając jej kolejną szansę. Nawet jeśli robi to kapryśnie i krótko

Rozpraszacz - dyskretna przyssawka jednorazowego użytku. Przyczepiony do przedmiotu rozpraszacz neutralizuje użyte zaklęcia, dzięki czemu można przy jego pomocy otworzyć praktycznie każde drzwi, wyssać klątwę czy sprawić, że magiczny przedmiot stanie się bezużyteczny.

Woreczek ze skóry wsiąkiewki - Woreczek wykonany ze skóry wsiąkiewki, otwiera się tylko przed właścicielem. Dlatego jest to bezpieczne rozwiązanie dla tych, którzy chcą coś ukryć

Magiczny koc -  chłodzi w gorące dni i gwarantuje nawilżenie suchej skóry

Wykrywacz czarnej magii - Magiczny przedmiot, który służy do wykrywania kłamstw, czarnej magii, czy też osób niegodnych zaufania. Nie można, jednak na nim polegać, gdyż łatwo jest go zmylić na przykład eliksirem wielosokowym

Fałszoskop - Wyglądem przypomina mugolski kolorowy bączek, który po postawieniu sam ustawia się pionowo na szpiczastym końcu. Fałszoskop kręci się, świeci i gwiżdże w chwili, kiedy w pobliżu pojawi się osoba niegodna zaufania

Plująca Lampa - lampa wypluwa z siebie ogniki, które otaczają daną postać i chłodzą lub ogrzewają wedle życzenia danego czarodzieja.  Wygląda jak lampa lawa

Kije samobije - Kije, które słuchają jedynie właściciela. Na wyraźne jego polecenie podrywają się z ziemi, po czym zaczynają okładać tego, kogo czarodziej wskazał

Medalion prawdy - wiszący na wysokości serca medalion delikatnie drży, gdy osoba z którą rozmawiamy kłamie. Nie jest jednak idealny - przewiduje się, że działa z 70% skutecznością.

Białe puzderko z maścią leczniczą - małe, okrągłe pudełeczko z białego, matowego kamienia, pokryte ornamentowymi zdobieniami z wyrzeźbionym aniołem na nakrywce. Maść zapobiega krwawieniu wszystkich drobnych ran fizycznych

Strzelające jajka - wystarczy rzucić je w tłum, a zaczynają wyrzucać z siebie paraliżujące zaklęcia na jakiś czas

Czujnik tajności - Wyglądem przypomina bardzo pogiętą antenę. Przedmiot ten buczy, kiedy wykryje kłamstwo, lub jakie kolwiek inne utajnienie

Amulet oddziałujący silnie na duchy i poltergeisty - Sprawia, że nie są one w stanie na Ciebie wpłynąć. Działa on jednak jedynie przez 2 fabularne tygodnie a po tym czasie staje się bezużyteczny.

wykrywacz wrogów - Przedmiot przypominający lustro, w odbiciu którym oprócz naszego odbicia, widać ludzi, którzy stanowią dla nas zagrożenie. Postacie te pojawiają się w odbiciu jako cienie, ale im bliżej nasz wróg się znajduje, tym wyraźniejsze staje się jego odbicie

Myślodsiewnia - Niezwykle trudno dostępny przedmiot, którego na pewno nie kupi się od tak na ulicy pokątnej. A jeżeli już znajdzie się kogoś kto sprzedaje taki przedmiot, należy przygotować się na to, iż nasze zasoby pieniędzy bardzo się uszczuplą

Woreczek z satyny - można w nim schować drobnostki takie jak pierścień, czy parę galeonów - otwiera się on tylko dla tego, kto go stworzył, zaś potraktowany zaklęciem niszczącym spopiela się razem z zawartością.

Magiczny róg - uspokaja magiczne zwierzęta (nie włącza się w to istot magicznych wysoce inteligentnych, jak centaury i czarnomagicznych)

Klejnot słońca -  duży kamień, mieszczący się w dłoni, który zbiera promienie słoneczne w dzień, by w nocy świecić białym blaskiem i oświetla drogę

Scyzoryk[/b] - Magicznie ulepszona wersja zwykłego mugolskiego scyzoryka. Posiada on dwie funkcje. Może służyć nam do otwarcia wszelakich zamkniętych magicznie drzwi (warto pamiętać, że nie przełamie on każdego zaklęcia) oraz jego ostrze może pomóc nam uwolnić się ze wszelkiego rodzaju węzłów.

Mówiące lustro - Zaczarowane lustro, które potrafi mówić. Oprócz specjalnego zmienia odbicia przeglądającej się osoby, lustra te potrafią krytykować lub chwalić ubiór przeglądającego się. Przedmioty te również posiadają swoje unikalne osobowości.

Amulet trzeźwości - pozwala zachować trzeźwość, niezależnie od pitego eliksiru/alkoholu

Bibułki - dyskretne bibułki na których użyto m. in. zaklęcia mające ujawnić obecność trucizny w posiłku lub napoju. Jeśli zabarwią się na zielono oznacza to, że jedzenie jest skażone.

Świstoklik - Rodzaj transportu w świecie czarodziejów. Świstokliki najczęściej są tworzone ze zwykłych mało atrakcyjnych mugolskich przedmiotów takich jak stare buty lub puste butelki. Ma to na celu zniechęcenie mugoli do ewentualnego podniesienia takowego przedmiotu.

Biały Pentagram -  Wspomaga kreatywność noszącego i oczyszcza jego duszę oraz serce, zapewniając spokój ducha

Medalion wykrywający magię- Medalion lekko drży, kiedy znajdzie się w pobliżu czegoś na czym zostały użyte zaklęcia. Medalion ten nie reaguje na eliksiry

Skarpety Wścibskiej Wiedźmy - kiedy ktoś włoży je na nogi, zaczyna łatwiej wyłapywać słowa z czyichś rozmów i następnie nieświadomie przekręcać je wedle własnego uznania. Nikt w tych skarpetach nie jest w stanie powstrzymać się od głoszenia plotek.

Kociołek srebrny - Kociołek zrobiony w całości ze srebra

Kociołek ze złota- Kociołek zrobiony ze złota

Walizka, która sama jeździ za postacią - Przydatna jeżeli postać wybiera się w długą podróż i nie chce się jej taszczyć walizki w dłoni. Ta specjalna walizka będzie poruszać się zaraz za swoim właścicielem

Krzyż Ankh - amulet, który rozjaśnia się w tak zwanych “czystych miejscach”, “świętych ziemiach”, itp., wykrywając miejsca idealne do białomagicznych rytuałów

Kociołek samomieszalny- Dzięki magicznym właściwościom tego kociołka, chochla, której będziemy używać do ważenia eliksirów, sama będzie mieszać zawartość kotła.

Kociołek odstraszający rdzę - Specjalnie zaczarowany kociołek, którego nie trzyma się korozja

Oko Horusa - noszony wspomaga gojenie się ran i zapewnia ochronę przez zakażeniami przy mniejszych obrażeniach

Lusterka dwukierunkowe - Zaczarowane lustro, które pozwala na komunikację pomiędzy czarodziejami

Bukiet silnie odurzających kwiatów - działają przez jeden wybrany przez Ciebie fabularny dzień. Dzięki nim możesz wpłynąć na daną postać a ona nie może ci odmówić. I nie będzie mogła cię obwiniać

Skarabeusz - mała figurka o pełowych barwach, z inskrypcjami i zdobieniami wyrytymi w metalowym ciele, którą właściciel może uruchomić - rozkłada się on wtedy i nabiera wyglądu mechanicznego skarabeusza, który szybko przemieszcza się w stronę najbliższej osoby przed sobą i wżera się w jej wnętrzności. Skarabeusz staje się jedynie figurką po jednym użyciu

Globus księżyca - Jest to pomniejszony przedmiot przypominający księżyc, naturalnego satelitę ziemi. Używa się go do badań związanych z aktywnością księżyca

Lunaskop -  Drewniany lub metalowe urządzenie, które służy do badania faz księżyca. Ułatwia również wykonywanie wykresów z tym związane

Nowa różdżka - Jeżeli twoja stara różdżka uległa jakiemuś uszkodzeniu, i nie jest już zdatna do użytku. Musisz udać się do Olivandera i zakupić nową różdżkę

Figura Chińskiego Smoka - sporych rozmiarów rzeźba z ciemnego/jasnego, która postawiona w danym pomieszczeniu wspomaga w treningu walk (czy to pojedynków magicznych, czy też sztuk walk tych fizycznych)

Astrokompas - Srebrny przedmiot, który służy do określenia kierunku poruszania się konkretnych ciał niebieskich

Buteleczka z czerwonym koralem - poprawia nastrój tego, kto go nosi

Wykres gwiazd - Jest on używany do śledzenie pozycji i ruchu gwiazd

Triquetrum - Trójkąt paralaktyczny – trikwetrum stosowany do wyznaczania do pomiary odległości księżyca od ziemi

Buteleczka z zielem pięciornika - chroni przed pierwszym zaklęciem, przed którym czarodziejowi nie udało się ochronić protego (buteleczka rozpryskuje się po pochłonięciu jednego zaklęcia i staje bezużyteczna)

Sfera armiralna - Jest to najbardziej skomplikowane narzędzie obserwacyjne. Służy do wyznaczania położeń na niebie Księżyca i planet.

Amulet Radości- Wisiorek, który jest w stanie poprawić nastrój każdego kto go nosi

Kufer Montaque Knightley'a - magiczny kufer, na którym użyto niewykrywalnego zaklęcia zmniejszająco-zwiększającego. Otwarcie każdego z siedmiu zamków umożliwia dostanie się do innej jego zawartości.

Teleskop - Specjalnie zaczarowany teleskop, który sięga dalej w kosmos niż zwykłe mugolskie teleskopy

Kryształowa kula - Okrągła kula wykonana z kryształu. Wykorzystywana jest do przepowiadania przyszłości

Amulet przeciw urokom - działa tylko na mniejsze, mało szkodliwe zaklęcia, po 10 zablokowanych urokach ulega zniszczeniu

Talia kart tarota - Talia składa się z 78 kart. 22 karty składają się na wielkie arkana a pozostałe 58 kart to arkana małe. Tarot służy wróżbitom do przepowiadania przyszłości

Opakowanie specjalnej herbaty - Chociaż jest to zwykła czarna herbata, to wróżbici wyjątkowo chętnie ją kupują, aby móc wróżyć z fusów

Małe kości zwierząt - Dla tych, którzy wierzą w to, że kości powiedzą im prawdę


dla graczy Wuiddicha i kibiców



Klipsy do spinania gałązek - Gadżet wykonany ze srebra. Służy on do spinania witek miotły, aby prezentowała się bardziej okazale i aby lepiej latała, przez uzyskanie aerodynamicznego kształtu.

Pasta Fleetwooda - Słoiczek specjalnej pasty, która służy do polerowania rączki miotły

Kompas miotlarski - Niewielki kompas, który można zamontować na rączce miotły. Pomaga on w orientacji w terenie podczas lotu

Dissimulator - Jest to gadżet stworzony specjalnie dla kibiców. Jego działanie polega na wydobywaniu z siebie krzyków, oraz wystrzeliwuje dym w barwach drużyny której właściciel kibicuje

Kibicująca szata do Quidditcha - szata w wybranym przez Was kolorze będzie głośno kibicować wybranej przez Was drużynie. Jeśli włoży ją zawodnik, zacznie wykrzykiwać motywujące hasła

Przedmioty czarnomagiczne



Amulet wysysający życie - Noszący go czarodziej z początku może nie odczuć żadnych efektów, ale im dłużej będzie go nosić tym słabszym będzie się czuł. Amulet  nie jest w stanie zabić czarodzieja, ale może doprowadzić go do skrajnego wyczerpania

Ręka Glorii - Wysuszona ręka, która świeci tylko temu który ją trzyma. Aby użyć tej ręki należy włożyć w jej palce świecę. Ręka może również unieruchamiać ludzi, lub otwierać drzwi

krwawe pióro - Czarnomagiczny przedmiot tortur. To rodzaj pióra, które nie wymaga atramentu, jako że pisze się nim za pomocą krwi osoby używającej go. Wszystko co użytkownik napisze, zostaje wyryte na wierzchu jego dłoni. Rany goją się stosunkowo szybko, pozostają po nich zaczerwienienia przez pewien czas, jednak otwierają się, gdy dana osoba ponownie użyje pióra.

Obraz płaczącego chłopca - Obraz przedstawiający płaczącego chłopca. Na samym jednak wizerunku ciąży silna klątwa, która sprawia iż niedługo po zawieszeniu obrazu w domu, ten w dziwnych okolicznościach ulega pożarowi. Obraz bardzo często w tajemniczych okolicznościach trafiał w ręce mugoli.

Skrzynka z demonem - Skrzynka, która jest zabezpieczona silnymi ochronnymi zaklęciami. Po zniszczeniu skrzynki w konkretnym miejscu uwolni się demona, który będzie chciał doprowadzić do śmierci wszystkiego i wszystkich co żyje

Oujia - deska albo plansza z nadrukowanymi literami alfabetu oraz innymi znakami, które kolejno wskazywane przez ducha tworzą wyrazy tworzące odpowiedź na pytania zadawane przez członków  rytuału czarnomagicznego.

Krzesło śmierci - Jest to z pozoru zwykłe niewinne krzesło. Jednak każdy kto na nim usiądzie przyspieszy swoją śmierć

Amulet Rozpaczy - Sprawia, że nosząca go osoba wpada nagle w stan melancholii. Im dłużej nosi się ten amulet tym większą beznadzieję się czuje. Może prowadzić do popełniania samobójstw

Krzyż Celtycki - amulet, który drży w miejscach, w których przelana została duża ilość krwi, wykrywając miejsca idealne do czarnomagicznych rytuałów

Główki ze specjalnymi mocami - przykładowo, zwiększają ilość PD w pojedynkach, niektóre sprawiają, że dany czarodziej wygrywa w pojedynkach, czy zakładach, kiedy niewiele dzieli go od zwycięstwa, ochraniają przed częścią złych klątw

Przeklęty szafir - Piękna ozdoba w formie broszki. Niestety wytwórca zapomniał wspomnieć o tym, że klejnot jest obłożony potężną klątwą. Każdy kto wejdzie w posiadanie tej ozdoby spotka się z serią wyjątkowo paskudnych i nieszczęśliwych wydarzeń. Bardzo trudno jest się go pozbyć bowiem szafir przywiązuje się do właściciela i zawsze w magiczny sposób do niego wraca

Dzwoniąca kula z chińskim tygrysem - osoba nosząca ten amulet będzie szykanowana/obrażana/ludzie nie za bardzo będą ją… lubić

Waza Basano - Śliczna waza, która może być idealną ozdobą każdego domu. Niestety nieszczęśnik, który postanowi takową ozdobę zakupić najpewniej umrze straszliwą śmiercią w najbliższym czasie.

Laleczka Vodoo - jest to laleczka która przypomina wybraną przez nas osobę - tą o której się bardzo mocno pomyśli. Nie zmienia ona już swojej postaci, jeśli dany czarodziej się w końcu zdecyduje, jaka to ma być osoba. Użycie takiej laleczki jest niezwykle niebezpieczne i zaliczane do najgorszych rytuałów czarnomagicznych. Z laleczką vodoo można zrobić wszystko, co później odbije się na danym czarodzieju, którego zamierzamy przekląć. Nie można jednak za jej pomocą zabić

Zasuszona mumia - Tego typu mumie często używa się do ochronny domów, lub tajemnic. Trudno jest je pokonać, a same mumie będą walczyć do momentu pokonania intruza

Sznur Wisielca - Niepozornie wyglądający sznurek, ale gdy się go narzuci komuś na szyję automatycznie dusi i przywiązuje daną osobę do sufitu, lub drzewa, tworząc tym samym "wisielca".

Zielony diament Marii Antoniny - Diament, który został obłożony ciężką klątwą. Każdy kto wejdzie w posiadanie tego pięknego brylantu samoistnie przestanie jeść, co skończy się śmiercią głodową

Naszyjnik duszenia - Chociaż wygląda jak elegancka i unikatowa biżuteria, w rzeczywistości jest to zabójczy przedmiot. Naszyjnik po dłuższym noszeniu samoistnie zacznie zaciskać się na szyi właściciela, a uwolnić nieszczęśnika z tego uścisku jest strasznie ciężko

Wisiorek gnicia - Niewielki wisiorek, który po dłuższym noszeniu sprawi, iż konkretna część ciała właściciela zacznie ulegać powolnemu rozkładowi

Czarny Pentagram - wspomaga koncentrację i zbiera magię dla czarów czarnomagicznych, zwłaszcza magii rytualnej; na osobę nieświadomą jego wykorzystania sprowadza nieszczęścia i depresję

Zatruta świeca -  Świeca o fioletowej barwie. Świeca ta jest nasączona silną trucizną. Po zapaleniu jej zacznie unosić się trujący dym, który najpierw spowoduje duszności, potem omdlenie, a na samym końcu śmierć

Ogniste kajdany - Kajdanki, które służą torturom. Po zakucia w nie nieszczęśnika metal zaczyna się samoistnie nagrzewać do wysokich temperatur, tworząc na nadgarstkach więźnia rozległe i poważne poparzenia

Złoty skarabeusz - Z pozoru śliczna figurka skarabeusza, która po wzięciu do dłoni ożywa i wgryza się w skórę nieszczęśnika. Owad pod skórą zaczyna wędrować, usiłując dotrzeć do serca lub mózgu. Skarabeusza można wyciągnąć jedynie przez rozcięcie skóry.

Bicz udręki - Ten bicz jest wysadzany kolcami z żelaza i szkła, efektywnie czyniąc go biczem ze sztyletem.

Czaszka dusz - Duża czaszka, z wyrysowanymi czarnymi runami. Czaszka wchłania dusze naszych pokonanych wrogów.

Naszyjnik, na którym ciąży klątwa - Przy choćby najmniejszym dotknięciu można umrzeć w straszliwych męczarniach. Na naszyjniku bowiem ciąży potężna czarnomagiczna klątwa, która zabiła już kilkunastu mugoli.

Szafka Zniknięć - Magiczny obiekt; w świecie czarodziejów pomiędzy dwoma takimi szafkami istnieje przejście, które umożliwia przenoszenie przedmiotów, a czasem i czarodziejów pomiędzy siostrzanymi meblami. Odbija także prawie wszystkie zaklęcia, co czyni z niej intrygujący mebel. Takich szafek jest obecnie kilkadziesiąt i głównie służą Czarnemu Panu i jego zwolennikom. Więc jeśli trafisz na taką szafkę to uważaj. Nigdy nie wiadomo, gdzie Cię zaprowadzi.

Do zdobycia na fabule



Miotły



Zmiatacz 1 - miotła wyprodukowana przez Wytwórnię Mioteł Zmiataczy w 1926 roku jako pierwszy model tej firmy.

Zmiatacz 2 - miotła wyprodukowana przez Wytwórnię Mioteł Zmiataczy w 1934 roku. Można powiedzieć, że była to szybsza wersja Zmiatacza 1 z kilkoma poprawkami. Po wyprodukowaniu tej miotły bracia Ollerton byli znów na szczycie rynku.

Zmiatacz 3 - magiczna miotła wyprodukowana przez Wytwórnię Mioteł Zmiataczy w 1937 roku. Była znacznie szybsza od Zmiatacza 1 czy Zmiatacza 2. Jej sukces trwał do 1938 roku, ponieważ w tym samym czasie powstała Kometa 180, która zdominowała rynek.

Zmiatacz 5 - miotła wyprodukowana przez Wytwórnię Mioteł Zmiataczy przed 1953 rokiem.

Piorun VII[/b] - miotła produkowana w Manchester w Anglii. Stanowi konkurencje dla Błyskawicy Doskonałej. Niektórzy sądzą, że twórcy dla szybkości poświęcili w tej miotle bezpieczeństwo.

Migdrąg - miotła, która została wyprodukowana w 1952 roku przez firmę Black Forest. Migdrągi były o wiele szybsze od poprzedników, Świetlistych Smug, traciły jednak moc przy wzbijaniu się w górę. Migdrągi nigdy nie były używane przez żadną profesjonalną drużynę quidditcha.

Księżycowa Brzytwa - miotła sportowa, która była dużym postępem w dziedzinie produkcji mioteł latających. Model ten był smukły, a rączka została wykonana z jesionowego drewna.

Syberyjska Strzała - światowej klasy miotła wyścigowa, produkowana w Rosji. Niezwykle rzadko dostępna na terenie Anglii

Świetlista Smuga - miotła, która została wyprodukowana w 1940 roku przez firmę Black Forest. Chociaż Świetliste Smugi nie były tak bardzo szybkie jak Zmiatacze lub Komety, to zauważono, że były bardzo elastyczne i osiągały lepsze wyniki w quidditchu.

Dębowy Grom 79 - Jest  to ładna miotła o wyjątkowo grubej dębowej rączce, przystosowana do dalekich lotów i odporna na silne wiatry. Miotła została zbudowana w całości przez wynalazcę, Grimstone'a.

Gwiezdna Zamiatarka XXI - Amerykańska miotła, która cieszy się również sporą popularnością w Anglii

Błękitna Butla - Jest to specjalna rodzinna miotła, która jest przeznaczona do latania w kilka osób. Miotła jest wyposażona w specjalny alarm, który utrudnia jej kradzież

Kometa 180 - miotła, która została wyprodukowana w 1938 roku przez firmę Spółka Wytwórców Komet. Została nazwana Kometa 180, ponieważ był to 180 testowany model przed wypuszczeniem na rynek.

Varápidos - Niezwykle rzadka miotła, produkowana przez portugalską firmę. Najbardziej popularna jest w Brazylii, natomiast rzadko kiedy sprowadza się ją do Anglii. Można to zrobić na specjalne zamówienie kupującego, ale wówczas cena miotły  automatycznie wzrasta.

Yajirushi - Miotła produkowana w Japonii. W Anglii jest rzadko dostępna. Można, jednak sprowadzić ją na specjalne zamówienie, co odbije się też najpewniej na cenie samej miotły)

Dziecięca miotełka - Bezpieczna miotła przeznaczona dla najmłodszych czarodziejów i czarownic. Miotełki nie unoszą się wyżej niż około stopy nad ziemię, na dodatek dzieci nie są w stanie w niej rozwinąć zbyt dużej prędkości

Różności



Atrament samopoprawiający - Specjalny atrament, który jest w stanie sam poprawiać błędy i literówki. Potrafi również zmieniać błędne odpowiedzi. Dlatego Komisja Egzaminacyjna surowo zabroniła używania tego atramentu na egzaminach.

Figurka Złotej żaby - Niewielka figurka złotej żaby. Wedle niektórych wierzeń ma przyciągać szczęście i pieniądze

Atrament samorachujący - Masz jakieś trudne obliczenia do wykonania. Ten atrament jest idealny dla ciebie. Sam wyliczy wszystko za ciebie.

Atrament zmieniający kolor - Atrament dla tych, którzy lubią wyróżniać się wśród innych swoim pismem. Litery napisane tym atramentem co jakiś czas zmieniają kolor, przez co tworzą wrażenie mienienia się

Mapa nieba - Duża mapa na której naniesiono gwiazdy, planety i inne przydatne rzeczy dla astronomów

Amulet Atakujący Owady - dotyczy to tylko magicznych paskud, zadaje wybranemu owadowi poważniejsze obrażenia. Zużywa się po 5 użyciach

Czarodziejska Taśma - Mocna taśma klejąca, która służy do naprawy różnych czarodziejskich przedmiotów. Jest ona niezwykle trwała i wytrzymała. Producent, jednak nie gwarantuje, że magiczny przedmiot po sklejeniu tą taśmą, będzie działa tak samo

Omnikulary - specjalne okulary, które pozwalają zwolnić, przyspieszyć, lub zatrzymać konkretną akcję

Pawie pióro - Piękne, kolorowe i ozdobne pawie pióro

Łabędzie Pióro - Pióro pochodzące od łabędzia

Torba bez dna - na niepozorną, skórzaną torbę rzucono zaklęcie pomniejszająco - powiększające, dzięki czemu pomieści ona i pozbawi wagi praktycznie wszystkie przedmioty.

Magiczne wrotki[/b] - Sprawiają, że jazda staje się przyjemna i bezpieczna, a przy tym czasami ktoś, kto na nich jeździ unosi się przez kilka minut w powietrzu.

Dzwoniąca kula z chińskim smokiem - Zawieszka, która zapewnia noszącemu aurę większego respektu/poważania/szacunku

Amulet Feng Shui - powieszony na progu domu chroni miejsce zamieszkania przed szkodnikami i drobniejszymi nieszczęściami (jak pęknięcie rury kanalizacyjnej)

Chiński węzeł szczęścia z monetą bogactwa - powieszony w domu zapewnia dobrobyt właścicielowi mieszkania

Rzeźba Buddy - spora, z ciemnego/jasnego kamienia, która postawiona w danym pomieszczeniu nadaje mu aury spokoju i bezpieczeństwa

Sznur Dzwoneczków - sznur z 12 dzwoneczków o bardzo delikatnych dźwiękach, które wywiesza się nad drzwiami domu mieszkalnego, a które dzwonią, kiedy pod progiem domu staje “zła” osoba (Śmierciożerca, osoba splamiona czarną magią, mordami, kradzieżami, itp.) - oprócz tego nie dzwonią nawet na największym wietrze

Różane mydełko w kształcie serca - rozpuszcza się w rękach, tworząc bańki w kształcie serduszek, które sprawiają, że atmosfera wokół staje się miłosna i każdy, kogo dotknie taką bańkę ma ochotę się całować

Dziennik - Zwykły dziennik, który może służyć za zeszyt, notatnik, lub nawet pamiętnik

b]Samoczyszcząca nić do zębów[/b] - Zaczarowane nicie, które samoistnie czyszczą zęby. Mają smak miętowy

Magiczna brzytwa- Ostrze, które samo ogoli właściciela i to na najwyższym poziomie. Nie mniej należy bardzo dokładnie określić czego się oczekuje, bowiem brzytwa może spłatać nam figla

Magiczny centymetr - Zaczarowany centymetr, który służy do mierzenia niewielkich odległości. Udogodnienie jest taki, że czarodziej nie musi trzymać go cały czas w dłoni.

Gra “Pijana magiczna ruletka” - niezależnie, jakie mieszanki doleje się do 15 małych szklaneczek ich zawartość z miejsca magicznie przybiera kolor, konsystencje i zapach wody, choć nie traci ew. obrzydliwych walorów smakowych i procentów

Bransoletki przyjaźni - bliźniacze, skórzane lub materiałowe bransoletki nagrzewają się gdy noszące je osoby myślą o sobie nawzajem. W przypadku, gdy jedna z noszących osób umiera, bransoletka drugiej pęka.

Kociołek z sera - Chociaż Humphrey Belcher jest przekonany, że kociołki z sera to przyszłość, dla wielu czarodziejów jest to raczej głupi żart. Kociołki te nie znalazły żadnego zastosowania, ale jeżeli już takowy się posiada, można sobie chociaż zrobić kanapkę z serem

Kociołek miedziany - Kociołek jest wykonany z miedzi i w porównaniu z cynowym kociołkiem lub kociołkiem z mosiądzu, w tym eliksiry parzą się najszybciej

Zimne Noski - są to ledwo widoczne kawałki magicznego materiału, które sprawiają, że osoby, na nosy których kawałki trafią, zaczynają nieświadomie szukać siebie nawzajem w tłumie i pocierać nosami o siebie, by dostarczyć sobie ciepła. Działają tylko podczas chłodnych dni i nocy.

Składany kociołek - Mobilny kociołek, który łatwo złożyć i przenieść w inne miejsce

Sklep Zonka i ogólne śmieszności


Wszystkie takie śmieszki heheszki można zdobywać na fabule...a przynajmniej tak zrozumiałam jak Ce mi mówiła

Łajnobomby - Niewielkich rozmiarów kulka, która po rzuceniu na ziemię wybucha, przez o uwalnia śmierdzący zapach

cukierki wywołujące czkawkę - Kolorowe, słodkie cukierki, po zjedzeniu których dostaje się nagłego ataku czkawki. Całe szczęście czkawka ta mija po sama po kilku minutach

cuchnące gałki - Podobne do łajnobomby, ale znacznie mniejsze i trudniejsze do wykrycia

Gderające skarpetki - gderające skarpetki będą marudzić nie tylko wtedy, kiedy przyjdzie czas na to by je zmienić. Wystarczy, że ich właściciel włoży buty, a zaczną głośno domagać się uwolnienia.

Charczące glizdy - Glizdy, które po wrzuceniu do napoju nagle wypływają, co bez wątpienia przerazi obiekta naszego dowcipu

zębate frizby - Kolorowe z pozoru niczym nie różniące się od mugolskiej zabawki, jednak kiedy to znajdzie się w powietrzu pojawiają się mu zębiska, które próbują wgryźć się w rękę tego, kto spróbuje je złapać

pergamin obrażający każdego kto próbuje go odczytać - Za każdym razem, kiedy ktoś spróbuje odkryć to co znajduje się na pergaminie, kawałek papieru wystosuje w stronę czytającego mało przyjemną obelgę

Magiczne ognie Filibustera - Zestaw czarodziejskich fajerwerków o różnych kolorach i kształtach

Modulator głosu - dyskretne urządzenie wielkości pudełka zapałek dowolnie zmienia głos mówiącego. Wystarczy przyłożyć je do ust i przywołać w myślach oczekiwany efekt.

dowcipne kociołki - Kociołki, które wybuchają śmiechem, i uciekają rozlewając całą zawartość.

“Trwale” przylepne świńskie karteczki - Zaczarowane kartki, które rzucają się na czarodzieja przyklejając się do niego. Wykrzykują one wulgarne wyrazy, oraz stale obrażają noszącego je czarodzieja. Kartka samoistnie odpada po kilku dniach

Gryzący krawat - Specjalny krawat, który spróbuje pogryźć każdego, kto zechce tylko go związać

Papierowe kłamstwa - Jak najlepiej wkurzyć znajomego. Pożycz mu pergamin, który po pewnym czasie usunie wszystko to co do tej pory napisał. Na opakowaniu jest napisane, że sprzedawca nie odpowiada, za utraconych przyjaciół

Gumowe różdżki - Różdżki, które do złudzenia przypominają prawdziwą różdżkę, jednak po chwyceniu jej do dłoni różdżka zapiszczy i zmieni się w jakąś zabawną rzecz.

Korona, która sprawia, że szydzisz z innych - za każdym razem, gdy ją wkładasz, nie jesteś w stanie powiedzieć nic miłego, nie jesteś w stanie się powstrzymać

Praliny uniesienia - Wypełnione tajemniczym nadzieniem, czekoladowe praliny rozkojarzą każdego kto weźmie je do ust. Dzięki temu łatwiej przeforsować swoje racje czy uzyskać na coś zgodę.

Sucharowy kubek - Kubek, który po napełnieniu opowiada wyjątkowo suche czarodziejskie dowcipy

Śmieszne okulary - Przesadnie duże okulary w najróżniejszych kształtach i kolorach

Uwodzicielski krawat - dopasowuje się do preferencji osoby, która go będzie nosić, podkreślając jej atuty, a w wyjątkowych sytuacjach podpowiadając, co należy zrobić i w jaki sposób z ukochaną/ukochanym.

Balony alarmowe - Balony, które po pęknięciu wydobywają alarm ewakuacyjny.

Powtarzejerki - Cukierki, które zmuszają jedzącego do powtarzania cały czas tego samego

Magiczne miniaturki trola - Figurki, które rosną, a potem biją maczugami po nogach

Omnikulary - specjalne okulary, które pozwalają zwolnić, przyspieszyć, lub zatrzymać konkretną akcję

Bijące kapelusze - Dostajesz w prezencie elegancki kapelusz, a ten wyrywa ci się z rąk i zaczyna okładać cię po głowie

Metamorfamulet - specjalny amulet, który pozwoli na chwilową zmianę w dowolną osobę

Proszek natychmiastowej ciemności - Niewielka bryłka czarnego proszku, który po rzuceniu na ziemię tworzy czarny dym, przez który nic nie widać
me
Gryffindor
me

Przedmioty fabularne/do zdobycia mechanicznie Empty Re: Przedmioty fabularne/do zdobycia mechanicznie

22.04.19 13:32

Bronie Mugolskie


Wszystkie bronie można zakupić jedynie mechanicznie, i można tego dokonać jedynie w chwili kiedy ma się przewagę "podaj mi broń"

Rewolwer FN Barracuda - Jest to krótki rewolwer produkowany od roku 1978. Jest to typowy sześciostrzałowy rewolwer. Magazynek tego rewolweru to pojemność 6 naboi.

Kastet - Jest to broń obuchowo-miażdżaca, używana często w walce wręcz. Odlewane z metalu kastety przy silnym uderzeniu mogą łamać nosy, lub przy umiejętnym posługiwaniu się nim nawet żebra. Niektóre kastety są ulepszane o kolce, lub wysuwające się ostrza.

Pistolet samopowtarzalny M1911 - broń krótka zasilana nabojem pistoletowym lub rewolwerowym, która sama przeładowuje się po każdym strzale. Pistolety samopowtarzalne mogą strzelać tylko ogniem pojedynczym, broń tego typu najczęściej zasilana jest z wymiennych magazynków umieszczonych w chwycie pistoletowym.

Sztylet - potoczna nazwa zmniejszonego puginału, zwykle używana przez cywili. Najczęściej: krótka, biała broń kłująca o prostej, cienkiej, ostro zakończonej głowni i niewielkim, prostym jelcu. Najwcześniejsze formy sztyletu, wykonywane z kamienia, kości lub rogu.
Sponsored content

Przedmioty fabularne/do zdobycia mechanicznie Empty Re: Przedmioty fabularne/do zdobycia mechanicznie

Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach