Go down
me
Gryffindor
me

Magiczne Zawody Empty Magiczne Zawody

15.04.19 18:31

Magiczne Zawody


Życie kosztuje i każdy o tym wie. Bez pieniędzy w czarodziejskim świecie nie zdobędzie się nawet kropelki ognistej whisky, a co dopiero mowa o większych zakupach. Dlatego też każdy czarodziej czy czarownica wcześniej lub później podejmuje się jakiejś pracy. Zazwyczaj podejmowana jest w celach zarobkowych lub by móc spełnić swoje ambicje. Zaleca się by zastanowić się dłużej nad profesją, którą może wykonywać postać. Zawód aurora, nauczyciela lub uzdrowiciela to nie są jedyne zajęcia, którymi mogą zajmować się czarodzieje. Niektóre z profesji są legalne, ale czasami mniej opłacalne, a inne często wykraczają poza sferę legalności, ale przy odrobinie pomyślunku można zarobić sporo galeonów.
Ważną kwestią jest dopasowanie zawodu do wieku postaci. Dwudziestoletni czarodziej nie może zostać Ministrem Magii lub szefem któregoś z Departamentu. Dużą rolę odgrywają także znajomości czy pochodzenie. Osoby będące z mugolskich rodzin, często muszą się napracować by coś osiągnąć lub dostać pracę, którą czarodziej z szanowanego domu czystej krwi, otrzyma z miejsca.
Pierwszym etapem, który najczęściej trzeba przejść w większości zawodów jest staż. Staż pozwala na podszkolenie pracowników, wyuczenia ich zasad i podstaw, które wymagane są na miejscu pełnoetatowego pracownika. Najczęściej staże dotyczą prestiżowych placówek takich jak Ministerstwo Magii czy szpital świętego Munga. Czas ich trwania jest zależny od tego jak dany czarodziej sobie radzi i od miejsca w którym wybrany staż odbywa. Więcej informacji można znaleźć w temacie staży.

me
Gryffindor
me

Magiczne Zawody Empty Re: Magiczne Zawody

15.04.19 18:40

Ministerstwo Magii



Magiczne Zawody Ministry-of-magic-logo-9252BD67B8-seeklogo.com
Jest to główny organ zarządzający światem czarodziejów w Wielkiej Brytanii oraz Irlandii. Jest odpowiednikiem mugolskiego rządu w świecie magii. Jego siedziba znajduje się głęboko pod ziemią w samym centrum Londynu. Dostać się na teren ministerstwa można na różne sposoby. Można wejść do wybranej budki telefonicznej i na tarczy telefonu należy wybrać 62442. Należy również podać imię i nazwisko, oraz cel wizyty. Wówczas otrzymuje się przepustkę, a budka zjeżdża pod ziemię, aby zatrzymać się na poziomie B8 czyli w samym atrium. Innym, mniej higienicznym sposobem dostania się do ministerstwa jest teleportacja przy pomocy specjalnych muszli klozetowych. Wystarczy wejść do jej  wnętrza i pociągnąć za spłuczkę. Ostatnią najczęściej wybieraną metodą przez czarodziejów, jest po prostu podróż przy pomocy proszku fiuu. Dla wielu jest ona wygodniejsza i  bardziej higieniczna, oraz nie ma ryzyka, iż jakiś mugol przez przypadek zauważy zjeżdżającą do podziemi budkę telefoniczną.
Chociaż Ministerstwo Magii pilnuje, aby magia jak i czarodzieje pozostali w ukryciu, i aby żaden mugol przez przypadek nie odkrył istnienia magii - to Minister Magii, który stoi na czele całego Ministerstwa utrzymuje kontakt z premierem mugoli informując go o wszelkich wydarzeniach, które zagrażają również mugolom.
W Ministerstwie Magii istnieje siedem departamentów. Oprócz tego większość departamentów jest podzielone jeszcze na biura, oddziały, komitety lub urzędy.

Minister magii



Obecnie brak, funkcje pełni zastępca.

Stanowiska powiązane z Ministrem



Zastępca Ministra Magii: Charlus Potter
Doradca Ministra Magii: Jonathan Avery Sr

Departament Czarodziejskich Gier i Sportów



Szef: -

Zadaniem tego departamentu jest przede wszystkim organizowanie meczów brytyjsko-irlandzkiej ligi w quidditcha. Pracownicy tego departamentu ustalają zasady gry, wybierają sędziów, dbają o ochronę i nadzorują przebieg wszystkich rozgrywek. Dotyczy to również wszelkich mistrzostw na międzynarodową skalę. W skład DCGiS wchodzi również zarząd klubu gargulkowego i urząd patentów absurdalnych, którego misją jest weryfikacja magicznych gier i sportów, uczestnictwo w ich turniejach i pilnowanie, żeby nikomu nic się nie stało. Organizacja turnieju jakiejkolwiek gry bez zgody tego urzędu jest niezgodna z prawem czarodziejskim.

Siedziba Główna Brytyjskiej i Irlandzkiej Ligii Quidditcha:



Szef:

Pracownicy:

Zarząd klubu gargulkowego:



Szef:

Pracownicy:

Urząd patentów absurdalnych:



Szef:

Pracownicy:

Departament Międzynarodowej Współpracy Czarodziejów



Szef: -

Ten departament zajmuje się kontaktem z Ministerstwami Magii w innych krajach. Jego urzędnicy wysyłani są na misje do innych państw, gdzie dbają o dobre imię brytyjskiego Ministerstwa i pomagają zażegnać problemy męczące brytyjskich sojuszników. Biorą oni również udział we wszelkich konferencjach i zlotach, często dotyczących ustalenia wspólnej polityki czarodziejów względem jakiegoś zjawiska. Ustalają oni również wytyczne dotyczące międzynarodowego handlu czy odgórnie wyznaczonych przepisów, obowiązujących we wszystkich krajach. Pracownicy tego departamentu zapraszani są na różnego rodzaju imprezy organizowane przez czarodziejów z innych krajów, a także odpowiadają za zapraszanie naszych przyjaciół zza granicy do Wielkiej Brytanii oraz ochronę zagranicznych polityków.

Międzynarodowa Komisja Handlu Magicznego



Szef:

Pracownicy:

Międzynarodowy Urząd Prawa Czarodziejów



Szef:

Pracownicy:

Biuro Brytyjskiego Przedstawiciela Międzynarodowej Konferencji Czarodziejów



Szef:

Pracownicy:

Departament Przestrzegania Prawa Czarodziejów



Szef: ---

Departament się między innymi wyszukiwaniem i aresztowaniem przestępców, pilnowaniem prawa magicznego i magicznym sądownictwem. Najważniejszym organem jest tutaj biuro bezpieczeństwa, odpowiedzialne za ochronę samego Ministerstwa. Pracownicy tego Biura spotykani są na wszystkich jego piętrach, gdzie pilnują pomieszczeń, przeprowadzają odwiedzających przez kręte korytarze i sprawdzają czarodziejów pod kątem wnoszenia niebezpiecznych przedmiotów. Jest też biuro aurorów, odpowiedzialne za tropienie i aresztowanie czarnoksiężników. Biuro niewłaściwego użycia czarów, którego głównym zajęciem jest pilnowanie, aby uczniowie Hogwartu nie czarowali poza szkołą, Wizengamot, czyli magiczny sąd. Wydział substancji odurzających, nieustannie poszukujący nowych nielegalnych substancji, od których uzależniają się głównie młodzi czarodzieje. Biuro niewłaściwego użycia produktów mugoli, które konfiskuje niezorientowanym w rzeczywistości czarodziejom niebezpieczne przedmioty. Do Departamentu Przestrzegania Prawa Czarodziejów wlicza się również magimilicja odpowiednik mugolskiej policji oraz biuro wykrywania i konfiskaty fałszywych zaklęć obronnych i środków ochrony osobistej, będących plagą w pogrążonej widmem nieuniknionej wojny Wielkiej Brytanii.

Biuro Aurorów



Szef biura aurorów:

Aurorzy:


Urząd Niewłaściwego Użycia Czarów



Szef:

Pracownicy:

Służby Administracyjne Wizengamotu



Szef:

Pracownicy:


Departament Tajemnic



Szef: ---

Obowiązkiem tego departamentu jest, jak sama nazwa wskazuje, trzymanie w tajemnicy wszystkiego, co znajduje się w owym miejscu. Pracownicy tego departamentu są znani pod mianem Niewymowni. Ich obowiązkiem jest trzymanie w tajemnicy tego, nad czym pracują, tego, co przechowują i tego, co zawiera ich siedziba pracy. W departamencie znajduje się sześć sal, przedsionek i długi korytarz. Miejsce znajduje się w lochach. Obowiązkiem Niewymownych jest strzeżenie dostępu do informacji, odkrywają różne, niewyjaśnione wcześniej tajemnice świata. Każdy pracownik wybiera zresztą jedną salę wokół której będzie skupiała się jego praca. Jest to trudna i dość specyficzna praca, która należy do wyczerpujących i stresujących. Mogą wydawać specjalne przedmioty za specjalnym pozwoleniem, które nie łatwo otrzymać. Niewymowni nieustannie muszą stać na baczności. Konkretnie trudno powiedzieć, jaki jest ich cel, jednak oczywiste jest to, że departament pilnie strzeże informacji, a pracujący w nim czarodzieje za złamanie ślubów milczenia lądują w Azkabanie.

Pracownicy:

Departament Transportu Magicznego



Szef: ---

Departament ma za zadanie kontrolować wszystkie magiczne środki transportu, w tym teleportację. Pracownicy mają obowiązek nadzorować uczących się umiejętności teleportacji, aby uniknąć niefortunnego rozszczepienia. Zarządzają także użyciem sieci fiuu. Stała kontrola kominków, sprawdzanie stanu magicznych pojazdów, w tym samochodów i mioteł, jest codziennością, z którą pracownicy muszą się zmagać. Pracownicy nadzorują pojazdy zawodników quidditcha oraz dbają o ich bezpieczeństwo. Ten departament odpowiada za każdy sklep z miotłami, a pracownicy są mistrzowsko obeznani w kwestii użycia mioteł oraz ich szybkości. Są odpowiedzialni za kontrolę sów oraz innych ptaków przy których mogą znajdować się niebezpieczne przesyłki czy poufne informacje.

Biuro Główne Sieci Fiuu



Szef:

Pracownicy:

Urząd Świstoklików



Szef:

Pracownicy:

Zarząd Nadzoru Miotlarskiego



Szef:

Pracownicy:

Komisja Kwalifikacyjna Teleportacji



Szef:

Pracownicy:

Departament Kontroli nad Magicznymi Stworzeniami



Szef: ---

Na czwartym piętrze ministerstwa istnieje Departament Kontroli Nad Magicznymi Stworzeniami z kilkoma wydziałami o konkretnych celach. Mówi się o tolerancji i akceptacji stworzeń rozumnych, które nie grożą w dużym stopniu czarodziejom i innym niewinnym istotom, jednak zasadniczo regularnie pojawiają się w tej kwestii spory, więc departament nigdy nie może narzekać na nudę. Niemal codziennością jest mowa o goblinach, trollach i centaurach, które w żaden sposób nie są skłonne do współpracy. Sama nazwa departamentu wskazuje na to, iż sprawuje pieczę nad bezpieczeństwem magicznych stworzeń oraz nad rozstrzyganiem sporów między nimi i czarodziejami. Za magiczne zwierzęta uznane są te, które przypominają je kształtem, wyglądem i naturą, zaś same stworzenia to dwunożne, człekokształtne istoty (takie, jak na przykład wampiry, wilkołaki itp.). Praca w departamencie nie należy do łatwych, ani tym bardziej bezpiecznych z powodu różnorodnych spraw dotyczących życia i zdrowia.

Wydział Zwierząt



Szef:

Wydział zwierząt obejmuje kwestie łączności z centaurami, badań i kontroli smoków, brygady ścigania wilkołaków, rejestr wilkołaków i komisja likwidacji niebezpiecznych stworzeń.

Pracownicy

Wydział Istot i duchów



Wydział istot i duchów obejmuje kwestie łączności z goblinami, wampirami i wilami. Olbrzymy i trolle są wykluczone.

Szef:

Pracownicy:


Biuro Dezinformacji



Szef:

Pracownicy:



Departament Magicznych Wypadków i Katastrof



Szef: ---

Wypadki i katastrofy sięgają nawet najpotężniejszych czarodziejów. Departament kontroluje każdą zgłoszoną sprawę przez inne departamenty i w ostateczności rozwiązuje konflikty, kwestie dotyczące śmierci członka rodziny w pojedynkach czarodziejów i wypłaty odszkodowania. Jest tutaj mnóstwo papierkowej roboty, która może na pierwszy rzut oka wydać się śmiertelnie nudna. Wypadki takie jak niewłaściwe warzenie eliksirów, złe użycie zaklęć czy klątwy rzucone w złości są chlebem powszednim pracowników departamentu. W skutkach katastrof, takich, jak zniszczenie mienia, odpowiedzialność spada na szefa departamentu, a pracownicy mają obowiązek regularnie składać raporty o wandalizmie i tym podobnych sytuacjach. W przypadku kataklizmów na większą skalę, wspierają one pracę mugolskich urzędników.

Czarodziejskie Pogotowie Ratunkowe



Szef:

Pracownicy:

Kwatera Główna Amnezjatorów



Szef:

Pracownicy:

Komitet Łagodzenia Mugoli



Szef:

Pracownicy:


Ostatnio zmieniony przez me dnia 17.04.19 12:53, w całości zmieniany 1 raz
me
Gryffindor
me

Magiczne Zawody Empty Re: Magiczne Zawody

17.04.19 10:16

Klinika Magicznych Chorób i Urazów Szpitala Świętego Munga


Magiczne Zawody UiEs316

Święty Mung to szpital dla czarodziejów, który został założony w XVII wieku przez uzdrowiciela  Munga Bonhama. Godłem szpitala jest różdżka skrzyżowana z kością. Ukryty szpital przed mugolami znajduje się w Londynie w jednym z domów handlowych  Purge & Dowse Ltd. Na jego drzwiach widnieje napis, który informuje mugoli, iż miejsce to jest aktualnie w remoncie. Lokalizacja została wybrana nieprzypadkowo. Podobnie jak wiele innych magicznych miejsc, tak samo szpital miał nie rzucać się w oczy, i odstraszyć potencjalnego mugola, który nagle by zapragnął wejść do środka. Aby dostać się do szpitala, należy podejść do jednej z szyb, za którą znajduje się manekin kobiety i przedstawić cel swojej wizyty, a kiedy manekin kiwnie głową wystarczy wejść w szybę.
Po wejściu do środka czarodziejom ukazuje się izba przyjęć, na której znajdują się rzędy kulawych krzeseł. Szpital zdecydowanie nie charakteryzuje się nowoczesnym wyglądem, a dla czarodziejów z mugolskich rodzin bardzo odbiega od przyjętego poziomu czystości jaki panuje chociażby w mugolskich szpitalach. Sale są raczej niewielkie i dość obskurne. Wyjątkiem są sale dla pacjentów oddziału urazów pozaklęciowych. Leczeni są tam pacjenci chorzy przewlekle, a ich sale są czystsze i utrzymane w ciepłych kolorach. Okna w szpitalu sąnieduże, i głównym źródłem światła stanowią kule unoszące się pod sufitem, w których wnętrzach znajdują się świecie. Natomiast na ścianach szpitala znajduje się boazeria.

Parter - Wypadki przedmiotowe


Na parterze leczy się pacjentów, którzy doznali urazy na skutek nieszczęśliwego wypadku, najczęściej mającego związek z nieudanym eliksirem, zaklęciem lub niewielkim wypadkiem, związanym chociażby z lotem na miotle czy wybuchem kociołka. W przypadku zetknięcia się z pacjentem, będącego w ciężkim stanie, jest on od razu przenoszony na któreś z pięter wyżej. Uzdrowiciele pełnią w dużej części rolę Mungowskiego Oddziału Ratunkowego.

Ordynator:

Pracownicy:

Piętro I - Urazy magizoologiczne


Uzdrowiciele na tym piętrze potrafią szybko działać nawet w przypadku rozległych oparzeń, znają antidota na przeróżne ukąszenia, a wyjątkowo krwawe rany po spotkaniu z mantikorą nie są dla nich niczym strasznym. Oprócz tego zapobiegają skutkom użądleń i pozbywają się wyjątkowo nieprzyjemnych kolców z ciał pacjentów.

Ordynator:

Pracownicy:

Piętro II - Zakażenia magiczne


Na ten oddział trafiają pacjenci, których dopadły różnego rodzaju magiczne choroby, będące zagrożeniem dla magicznej społeczności. Izoluje się ich od reszty chorych, bada w celu znalezienia lekarstwa i próbuje wyleczyć. Uzdrowiciele muszą zadbać o odpowiedni ubiór i wyposażenie, a także zachować ostrożność. Często używane są zaklęcia ochronne i eliksiry, które mają uniemożliwić przeniesienie choroby na kolejne osoby.

Ordynator:

Pracownicy

Piętro III - Zatrucia eliksiralne i roślinne


Na piętrze trzecim leczy się wszystkie nieoczekiwane skutki związane ze spożyciem eliksirów lub zatrucia do których doszło poprzez nieodpowiedni kontakt z rośliną czy zjedzenie trujących części. Częstymi objawami zatruć są wymioty, wysypki, niekontrolowany chichot czy spuchnięcie ciała.

Ordynator:

Pracownicy

Piętro IV - Urazy pozaklęciowe


Uzdrowiciele związani z urazami pozaklęciowymi mają najczęściej pełne ręce roboty. Ich pacjenci często są potraktowani urokami nieusuwalnymi czy klątwami, a czasem ofiarami własnych działań, w tym niewłaściwego zastosowania zaklęć. Na piętrze znajdują się także oddział zamknięty dla pacjentów sprawiających największą trudność ze względu na niski stopień powodzenia w leczeniu.

Ordynator:

Pracownicy:


Piętro V - Maginekologia i magirehabilitacja


Piętro piąte to nie tylko herbaciarnia i sklep dla gości, ale również otwarte niespełna 10 lat temu, oddziały maginekologii i magirehabilitacji. Ze względu na ich specyfikę i brak środków, uzdrowiciele z jednego i drugiego oddziału urzędują obok siebie. Maginekologia zajmuje się chorobami związanymi z chorobami układu płciowego, a magirehabilitacja zakłada pracę i pomoc osobom niepełnosprawnym, ale także pomoc przy wypracowaniu pewnych urazów, które uniemożliwiają prawidłowe funkcjonowanie.

Ordynator:

Pracownicy:
me
Gryffindor
me

Magiczne Zawody Empty Re: Magiczne Zawody

17.04.19 11:30

Biznes


Magiczne Zawody AsxZGRG
Nie ważne czy pracujesz w Gringocie, czy prowadzisz swoją własną małą knajpkę, gdzieś na końcu ulicy pokątnej. Możesz dumnie nazwać się biznesmenem, nawet jeżeli galeony nie wysypują się z twojej sakwy. Nie mniej pamiętaj z prowadzeniem takowej działalności wiąże się wiele obowiązków, i nie jest wykluczone, iż Ministerstwo Magii, któregoś dnia nie złoży ci niezapowiedzianej wizyty, aby sprawdzić, czy w piwnicy swojej knajpki nie prowadzisz lewych interesów.

Bank Gringotta


Jest to jeden z najbardziej znanych banków czarodziejów na świecie. A na pewno jest jednym z najbezpieczniejszych banków. Pieczę nad Gringottem sprawują gobliny, czyli najbardziej sprytne magiczne istoty. Bank został założony przez Gringotta w 1474 roku, i od pierwszego dnia istnienia znajdował się na Ulicy Pokątnej w Londynie. W banku czarodzieje umieszczają swoje pieniądze, ale również zdarza się, iż przechowuje się tam rodzinne pamiątki, lub czasami wyjątkowe artefakty. Czarodzieje i czarownice bezgranicznie ufają bankowi, gdyż jego system zabezpieczeń sprawia, iż nie jeden doświadczony czarownik mógłby mieć problem z włamaniem się do podziemi banku. Chociaż jak to same gobliny czasami między sobą mawiają, włamać się może by się udało, ale wydostać się samodzielnie graniczy już z cudem. W Gringocie można również wymienić mugolskie pieniądze na czarodziejską walutę.

Łamacze  Klątw



Lokale



Świat czarodziejski jest długi i szeroki. Sama Ulica Pokątna przez te wszystkie lata istnienia się zmienia, otwiera się coraz więcej sklepów, oraz restauracji. Nawet na ternie mugolskiego Londynu działa wiele lokalów, które są prowadzone przez czarodziejów, a członkowie magicznego społeczeństwa z każdym kolejnym dniem wymyślają zupełnie nowe sposoby na zarobek.

Puby



Sklepy



Restauracje


- Pizzeria rodziny Martinelli
me
Gryffindor
me

Magiczne Zawody Empty Re: Magiczne Zawody

17.04.19 12:32

Artyści i rzemieślnicy


Różne są talenty. Niektórzy obdarzeni są ślicznym niczym skowronek głosem, a innym z wielką łatwością przychodzi wcielanie się w zupełnie nowe postacie na deskach teatru. Duże znaczenie pełni tutaj talent, ale i też smykałka do danej dyscypliny. Bez względu na to kto jaki talent otrzymał, na pewno pod pewnym kwestiami ma ułatwiony wybór życiowej ścieżki.
me
Gryffindor
me

Magiczne Zawody Empty Re: Magiczne Zawody

17.04.19 12:41

Edukacja


Nauczanie ludzi nie należy do najprostszych rzeczy, dlatego też zawód nauczyciela nie jest łatwy. To w dużej części od nauczycieli zależy czy po skończeniu szkoły, młodzi czarodzieje staną się wartościowymi członkami czarodziejskiej wspólnoty czy raczej nie. Każde miejsce w którym szerzy się wiedzę ma inne wymagania co do osób mających kształcić młode umysły.

Badacze


 Dla nich wiedza, którą zdobyli w szkole to za mało i na pewno nie zamierzają na niej poprzestać. Badacze są zafascynowani magicznym światem i chcą chłonąć wiedzę o nim. Często tworzą nowe zaklęcia, wymyślają eliksiry lub wynajdują inne zastosowanie dobrze znanych roślin czy stworzeń. Niemniej warto uważać, bo przekroczyć granicę moralności jest niezwykle łatwo, a powrót może już okazać się niemożliwy.
me
Gryffindor
me

Magiczne Zawody Empty Re: Magiczne Zawody

17.04.19 12:44

Inne


Są to zawody, które trudno dopasować do istniejących już kategorii. W końcu czarodziej pracujący w rezerwacie smoków wcale nie musi podlegać pod ministerstwo, a wróżbita otwierać swój własny lokal. Przestępców czy handlarzy handlujących kradzionymi przedmiotami spotkasz prędzej na ulicy niż w legalnie założonej działalności.
Sponsored content

Magiczne Zawody Empty Re: Magiczne Zawody

Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach