- me
Magiczne choroby i urazy
03.05.19 22:25
[h1]Choroby[/h1]
Chociaż czarodzieje dzięki magii, która w nich drzemie, są bardziej odporni na mugolskie choroby, nie oznacza to, że nie chorują wcale. W świecie magii istnieje wiele rodzajów chorób, na które czarodziej może cierpieć. Niektóre z nich są mniej groźne i nie wymagają od razu hospitalizacji w Szpitalu Świętego Munga, ale zignorowanie ich objawów może prowadzić do poważnych, a często nawet tragicznych skutków. Każda z chorób posiada dany stopień i oznaczają one sposób, w jaki dany czarodziej może się zarazić oraz strefę, której dana choroba najbardziej dotyka.
Istnieją jeszcze choroby genetyczne, które niezwykle często pojawiają się w czystokrwistych rodach. Jest to często skutek mieszania krwi kuzynów. Proceder ten bowiem był niezwykle popularny w dawniejszych czasach - a zdarza się, że w niektórych rodach praktykuje się go do dzisiaj.
Wszelkie sposoby leczenia chorób rodów czystej krwi (za pomocą eliksirów, maści, wizyt w szpitalu itd.) można swobodnie opisywać na fabule. Nie trzeba wcześniej nabyć wskazanego w sposobie leczenia przedmiotu (np. eliksiru), tylko można automatycznie uznać, że już jest się w jego posiadaniu. Administracja wychodzi bowiem z założenia, że dopóki gracz pamięta, aby regularnie czynić starania w kierunku leczenia swojej postaci, jest on w całości zwolniony od konieczności fabularnego zdobywania lekarstwa (np. poprzez zakup eliksiru od innego gracza).
stopień I - choroba, która skutkuje głównie zmianami skórnymi, niegroźnymi dla jej posiadacza, nie można się nią zarazić poprzez kontakt
stopień II - jest to choroba, którą w wielu przypadkach można zarazić się przez kontakt z chorą osobą, jednak jest ona okresowa i nie zagraża życiu ludzkiemu
stopień III - jest to choroba zakaźna, a chory musi być izolowany od reszty społeczeństwa; występują przypadki zagrożenia życia nie tylko osoby chorej, ale i osób trzecich
stopień IV - choroba/uraz/przypadłość, o której nie mówi się zbyt głośno w świecie czarodziejów; napawa ona strachem i czasami jest bajką ku przestrodze dla niegrzecznych dzieci. Uzdrowiciele boją się zgłębiać wiedzę na jej temat
stopień X - jest to choroba, która ma tylko i wyłącznie podłoże genetyczne, nie da się nią zarazić od osób ją posiadających. Ponadto ta choroba u przodka może powodować osłabienie w kolejnych pokoleniach.
Chociaż czarodzieje dzięki magii, która w nich drzemie, są bardziej odporni na mugolskie choroby, nie oznacza to, że nie chorują wcale. W świecie magii istnieje wiele rodzajów chorób, na które czarodziej może cierpieć. Niektóre z nich są mniej groźne i nie wymagają od razu hospitalizacji w Szpitalu Świętego Munga, ale zignorowanie ich objawów może prowadzić do poważnych, a często nawet tragicznych skutków. Każda z chorób posiada dany stopień i oznaczają one sposób, w jaki dany czarodziej może się zarazić oraz strefę, której dana choroba najbardziej dotyka.
Istnieją jeszcze choroby genetyczne, które niezwykle często pojawiają się w czystokrwistych rodach. Jest to często skutek mieszania krwi kuzynów. Proceder ten bowiem był niezwykle popularny w dawniejszych czasach - a zdarza się, że w niektórych rodach praktykuje się go do dzisiaj.
Wszelkie sposoby leczenia chorób rodów czystej krwi (za pomocą eliksirów, maści, wizyt w szpitalu itd.) można swobodnie opisywać na fabule. Nie trzeba wcześniej nabyć wskazanego w sposobie leczenia przedmiotu (np. eliksiru), tylko można automatycznie uznać, że już jest się w jego posiadaniu. Administracja wychodzi bowiem z założenia, że dopóki gracz pamięta, aby regularnie czynić starania w kierunku leczenia swojej postaci, jest on w całości zwolniony od konieczności fabularnego zdobywania lekarstwa (np. poprzez zakup eliksiru od innego gracza).
stopień I - choroba, która skutkuje głównie zmianami skórnymi, niegroźnymi dla jej posiadacza, nie można się nią zarazić poprzez kontakt
stopień II - jest to choroba, którą w wielu przypadkach można zarazić się przez kontakt z chorą osobą, jednak jest ona okresowa i nie zagraża życiu ludzkiemu
stopień III - jest to choroba zakaźna, a chory musi być izolowany od reszty społeczeństwa; występują przypadki zagrożenia życia nie tylko osoby chorej, ale i osób trzecich
stopień IV - choroba/uraz/przypadłość, o której nie mówi się zbyt głośno w świecie czarodziejów; napawa ona strachem i czasami jest bajką ku przestrodze dla niegrzecznych dzieci. Uzdrowiciele boją się zgłębiać wiedzę na jej temat
stopień X - jest to choroba, która ma tylko i wyłącznie podłoże genetyczne, nie da się nią zarazić od osób ją posiadających. Ponadto ta choroba u przodka może powodować osłabienie w kolejnych pokoleniach.
- Magic Lullaby
Re: Magiczne choroby i urazy
08.06.19 19:43
Choroby Powrzechne
Przeziębienie - przeziębienie jest chorobą wywoływaną przez różne wirusy, które wpływają przede wszystkim na górne drogi oddechowe; jest to najczęściej występująca choroba, którą można zarazić się od osoby chorej, ale w żadnym stopniu nie zagraża ona życiu.
Objawy: typowe symptomy to kaszel, ból gardła, kichanie i katar.
Lekarstwo: mikstura Pepperup, wymyślona przez Glovera Hipwortha pod koniec XVIII wieku. Choroba ta nie przechodzi samoistnie jak to można zaobserwować w mugolskim świecie, lecz potrafi utrzymywać się nawet przez długie miesiące.
STOPIEŃ I
Zielony Kciuk - nie jest znana historia tej choroby, a w świecie czarodziejów odnotowano tylko nieliczne przypadki zachorowalności. Można powiedzieć, że tak naprawdę poza wyglądem palców nic się nie zmienia, a choroba pozostaje na całe życie. Przypadłość ta objawia się zaraz po urodzeniu.
Objawy: palce chorego, a przede wszystkim kciuki, są koloru zielonego.
Lekarstwo: nie odnaleziono (istnieje legenda, że tą chorobą obarczone są osoby, które mają smykałkę do roślin).
STOPIEŃ I
Piles - mugole bardziej znaliby to pod nazwą hemoroidy; powszechnie wiadomo, że choroba ta często występuje wśród zawodników quidditcha poprzez niezbyt wygodną pozycję podczas lotu na miotle czy też przez długotrwałe siedzenie w warunkach powodujących dyskomfort.
Objawy: obrzęknięte hemoroidy, które zdecydowanie przeszkadzają w siedzeniu; osoba chora czuje wielki dyskomfort, a zawodnicy quidditcha muszą zrobić sobie obowiązkową przerwę od pracy na czas choroby. Mogą także czuć ból, zwłaszcza kiedy siedzą na twardym podłożu.
Lekarstwo: tylko i wyłącznie poprzez eliksiry wzmacniające i odpoczynek.
STOPIEŃ I
Smocza Ospa - w świecie czarodziejów jest to jedna z chorób zakaźnych, jeszcze 40 lat temu śmiertelnych. Ta choroba jest bardzo groźna dla starszych czarodziejów i mimo wynalezienia na nią leku, nadal odnotowuje się śmiertelne przypadki zachorowalności. Prawdopodobnie wywodzi się ona z południowoamerykańskiego gatunku smoka zwanego żmijozębem peruwiańskim. Nawet po przebytej i wyleczonej chorobie na ciele pozostają blizny, prawdopodobnie już nawet do śmierci.
Objawy: bardzo przypominają mugolską ospę wietrzną, do tego dochodzi zielonkawy odcień skóry, lżejsze przypadki ograniczają się do fioletowo-zielonych krost między palcami oraz iskrami wydobywającymi się z nosa podczas kichania.
Lekarstwo: został wynaleziony przez Gunhildę of Gorsemoor. Choroba jednak do dnia dzisiejszego jest leczona przez oddział w Klinice Magicznych Chorób i Urazów Szpitala Świętego Munga.
STOPIEŃ II
Groszopryszczka - wysoce zakaźna choroba wywołana przez jeden z grzybów nieznanego pochodzenia. Bardzo unika się jakiegokolwiek kontaktu z osobami chorymi, konieczna jest ich separacja od innych.
Objawy: skóra chorego zostaje przyozdobiona fioletowymi krostami i pęcherzami, zwłaszcza na twarzy. Raz zagojone pęcherze mogą pozostawić blizny nawet do końca życia. Niektórzy chorzy nawet mogą stracić głos na zaawansowanym stadium choroby. Utrzymuje się ona przez parę miesięcy.
Lekarstwo: niewynalezione (istnieją legendy, że aby pozbyć się choroby, należy wziąć wątrobę ropuchy, zawiązać ją mocno wokół gardła gardła i stać nago przy świetle księżyca w beczce pełnej węgorzy).
STOPIEŃ II
Scrofungulus - jest to choroba zakaźna stworzona prawdopodobnie przez nieznany “magiczny błąd”; grzyb atakuje szyję, doprowadzając delikwenta do utraty głosu na okres nawet 3 miesięcy.
Objawy: rodzaj gruźlicy, w której bakterie wywołujące tę chorobę powodują zapalenie i podrażnienie węzłów chłonnych w szyi.
Lekarstwo: choroba utrzymuje się przez najwyżej 3 miesiące, a potem sama odpuszcza.
STOPIEŃ II
Fioletowa choroba drętwienia - jest magiczna chorobą, którą każdy może się zarazić od ukąszenia przez Pikemints**. Może nie być śmiertelna, ale wciąż jest bardzo potężna. Po ukąszeniu przez insekta infekcja poradzi sobie z tą osobą w zaledwie 4 minuty.
Objawy:
Pierwsza minuta - ofiara zaczyna widzieć rzeczy rozmyte i podwójne przez pierwsze 20 sekund, po 35 sekundach ofiara zacznie się jąkać i poczuje ból brzucha. Kwiat zacznie rosnąć na głowie.
Druga minuta - poszkodowany zaczyna mieć zawroty głowy i bóle, występują także halucynacje. Skóra zaczyna być purpurowa.
Trzecia minuta - ofiara zaczyna mówić obcym i nieznanym nikomu językiem, odczuwa skrajne uczucie nudności. Kwiat już urósł wystarczająco duży.
Czwarta minuta - ofiara traci kontrolę nad swoim mówieniem i staje się ciemnopurpurowa. Ofiara może równie dobrze czuć się zdezorientowana oraz tracić oddech. Chory może próbować oprzeć się chorobie, ale tak czy inaczej zawsze to ona wygrywa.
Lekarstwo: choroba normalnie mija po 7 godzinach, jednak istnieją jeszcze dwa inne sposoby jej leczenia:
Sposób pierwszy - przygotowanie eliksiru returusowego, który usuwa chorobę w krótkim czasie.
Sposób drugi - jest to użycie zaklęcia niszczącego na kwiat, który wyrasta na głowie chorego, jednak trzeba to zrobić nie jednym zaklęciem, ale parę razy pod rząd. Ta metoda jest jednak dość ryzykowna, ponieważ chory może nie wiedzieć co się wokół niego dzieje i próbować robić wszystko, żeby ten kwiat chronić. Kiedy kwiat zostanie zniszczony, powstaje dym, który w zasięgu paru metrów będzie infekował wszystkie osoby krostami, brodawkami i trądzikiem, a osoba chora zapadnie w śpiączkę na 5 dni. Po obudzeniu będzie miała przez okres miesiąca gorączkę lub choroby żołądka.
STOPIEŃ II
* Pikemints to małe stworzenia, które mają około 5 centymetrów wzrostu. Mają małe, kwiatowe pędy na głowie. Wyglądają jak małe rośliny podobne do mandraków, jedyne różnice polegają na tym, że są mniejsze i mają odmienne zdolności oraz ekstradycyjną moc magiczną.
Aque - to termin odnoszący się do choroby (np. malarii) charakteryzującej się naprzemiennymi napadami gorączki, dreszczy i pocenia się.
Objawy: napady gorączki, dreszcze, nadmierne pocenie się.
Lekarstwo: spożywanie jaj popiołów jest najlepszym lekiem na tę chorobę; ponadto działa jeszcze eliksir, który nieodpowiednio wyważony może doprowadzić do śmierci osoby chorej.
STOPIEŃ II
Magiczna ospa wietrzna - jest bardzo podobna do mugolskiej ospy wietrznej; osobnik, który chorował na ospę wietrzną, ma wirus w stanie uśpionym w tkankach nerwowych organizmu, ale może być reaktywowany w późniejszym życiu w innej postaci znanej jako półpasiec. Osoba, która nigdy na nią nie chorowała, może zarazić się od osoby chorej.
Objawy: zwykle zaczyna się od wysypki skórnej, głównie na tułowiu i głowie, a nie na kończynach. Wysypki te nie pozostawiają jednak blizn, tylko znikają po upływie tygodnia od wyleczenia.
Lekarstwo: choroba utrzymuje się przez 2 miesiące, podczas których trzeba smarować osobę chorą specjalną maścią i podawać eliksiry wzmacniające.
STOPIEŃ II
Insanity (szaleństwo) - jest to ogólne określenie niektórych nienormalnych wzorców zachowań związanych głównie z chorobami psychicznymi. Osoby chore na tę przypadłość muszą być odseparowane od społeczeństwa i często wymagają długotrwałego leczenia na oddziale w Świętym Mungu. Taki stan może wywołać długotrwałe narażenie na klątwę Cruciatus czy Imperius; taki sam efekt może również powstać po zażyciu co niektórych eliksirów, a także gdy znajduje się za długo pod wpływem dementorów w Azkabanie.
Objawy: można zauważyć różne objawy, począwszy od utraty pamięci, nierozpoznawania bliskich osób, a kończąc na mamrotaniu nieznanych nikomu słów pod nosem czy nawet rzucania się na pobliskie osoby i wykrzykiwania nieskładnych zdań. Najczęściej nie można nawiązać kontaktu z taką osobą.
Lekarstwo: zaklęcia wstrząsowe (jednak niektórych stanów mających bardzo głębokie podłoże nie da się wyleczyć).
STOPIEŃ III
Krwawe Przekleństwo - ta choroba jest bardzo podobna do mugolskiej białaczki, w której proces rozwoju krwinek przerywa niekontrolowany wzrost nieprawidłowych komórek. Nieprawidłowe komórki zatrzymują krew spełniającą ważne funkcje, takie jak zwalczanie choroby. Choroba ta może objawiać się u potomków osoby chorej poprzez osłabienie.
Objawy: osłabienie, nudności, gorączka, kruchość kości; najczęściej kobiety w ciąży, które zostają obarczone tą klątwą, nie przeżywają porodu.
Lekarstwo: nie wynaleziono lekarstwa na to przekleństwo, podobno dotyczy one genów.
STOPIEŃ X
Choroba Hyde’a - poważna choroba, o której mało kto chętnie rozmawia, traktując ją jako temat tabu. Nikt nie wie co powoduje zakażenie tą chorobą, nie wiadomo również, jak się przed nią uchronić, co w połączeniu z jej objawami powoduje przerażenie w magicznej społeczności. Niektórzy sądzą, że od samego wspominania o tej chorobie można na nią zachorować.
Objawy: zakażona osoba powoli zaczyna przemieniać się w swoje przeciwieństwo - najpierw pojawia się niechęć do rzeczy, które do tej pory lubiła (np. ulubione potrawy przestają jej smakować) przy jednoczesnym rozpoczęcia lubienia tego, za czym dotychczas nie przepadała. Z czasem chory zwraca się przeciwko tym, których kochał. Rodzice, partner i przyjaciele stają się jego wrogami; chory zaczyna wobec nich podejrzewać, że chcą mu zaszkodzić bądź odebrać życie. Z kolei tych, których do tej pory uważał za wrogów, zaczyna darzyć sympatią. Choroba powoduje wywrócenie życia człowieka do góry nogami.
Lekarstwo: Nieznane, choroba jest rzadka, nikt nie wie co ją powoduje, przez co nie ma na nią lekarstwa. Do tej pory nie odnotowano ani jednego przypadku ozdrowienia, większość pacjentów po kilku latach choroby popełniała samobójstwo.
STOPIEŃ IV
Choroba zachodnich księżniczek - spotykana głównie wśród niedoświadczonych pasjonatów ogrodnictwa, rzadko objawiająca się w Wielkiej Brytanii - odnotowano zaledwie kilkanaście zachorowań. Powodują ją kolce rośliny z rodzaju rosaceae, a dokładniej jad ukryty w kolcach różopodobnych roślin o ciemnofioletowych płatkach. To właśnie przez tę magiczną roślinę powstała mugolska legenda o śpiącej królewnie.
Objawy: osoba, która zrani się o kolec, odczuwa swędzenie i pieczenie w miejscu skaleczenia, staje się ospała i nieobecna, a po kilku godzinach, gdy trucizna rozejdzie się po organizmie, pacjent zapada w głęboką śpiączkę, pełną dziwnych snów o trującym kwiecie.
Lekarstwo: mówi się że ze śpiączki wybudzić może pocałunek prawdziwej miłości. Uzdrowiciele nadal badają dlaczego tak właśnie się dzieje, przeprowadzając coraz to nowsze testy.
STOPIEŃ I
Choroby rodowe
Chorbotkoplazma (Abbot) - pojawia się złe samopoczucie, napady gorączki, bóle w klatce piersiowej i suchy kaszel, który po jakimś czasie przemienia się w mokry, a chory zaczyna wypluwać śluz podobny do tego, który wydzielają chorbotki. Należy na bieżąco zażywać eliksiry lecznicze (jeden na dwa fabularne tygodnie), inaczej skutki będą boleśnie odczuwalne.
STOPIEŃ X
Trytonia łuska (Avery) - ciało pokrywa się liszajami, które bardzo przypominają łuskę zarówno barwą, jak i strukturą łuski trytona. Miejsca chorobowe muszą być ciągle traktowane wodą, bo kiedy stają się za suche, dla posiadacza staje się to bolesnym doświadczeniem. By zmniejszyć jej skutki, konieczne jest regularne płycie eliksirów wzmacniających (jeden na fabularny tydzień), w innym przypadku łuska zaczyna się rozrastać.
STOPIEŃ X
Magigrena (Black) - powtarzające się silne bóle głowy, zwłaszcza gdy osoba przeżywa wyjątkowo silne emocje. W mózgu dochodzi do drobnych spięć, które utrudniają czarowanie, przede wszystkim powodując, że postać przekręca formułki. By zmniejszyć skutki tej choroby, należy wykąpać się w specjalnym uspokajającym olejku (raz na dwa fabularne tygodnie), inaczej będzie wymagana wizyta w szpitalu.
STOPIEŃ X
Omamy lunaballi (Bulstrode) - osoba ma urojenia i omamy, które wpływają na jej zachowanie, w przypadku groźniejszych ataków nie jest w stanie rozróżnić co jest wytworem jej mózgu, a co rzeczywistością. Ponoć istnieje duży związek między urojeniami, a tańcami lunaballi, ale do tej pory nie zostało to udokumentowane. Leczenie głównie polega na piciu zdrowotnych herbat z lawendy (raz na fabularny tydzień).
STOPIEŃ X
Inferiusoza (Burke) - skóra staje się niemalże szara podczas sytuacji stresowych lub gdy jej posiadacz jest wyczerpany. Dochodzi nawet do tego, że zaczynają mu się zapadać oczy, jeśli zignoruje swoje objawy, którymi są między innymi zmęczenie, problemy z wypróżnianiem czy zaćmienia obrazu. Leczenie inferiusozy polega głównie na dożylnym wprowadzaniu eliksiru przeciwko wirusom (raz na dwa fabularne tygodnie).
STOPIEŃ X
Pufkorzyca (Carrow) - u chorego pojawia się nadmierna senność i zmęczenie, odczuwa też silny głód i pragnienie, a także wahania wagi. Oprócz tego osobie wydłuża się język na widok słodyczy i nie ma ona jak się powstrzymać. Leczenie pufkorzycy ma postać doustnego podawania specjalnie przyrządzonego eliksiru zdrowotnego (raz na fabularny tydzień).
STOPIEŃ X
Nieczar (Collins) - osoba nie można złapać równowagi przy próbach rzucania zaklęć, mało tego, różdżka się wtedy buntuje i nie daje się dotknąć. Dopóki nie podda się leczeniu (raz na fabularny miesiąc) i nie odpocznie, chory ma zablokowaną możliwość czarowania.
STOPIEŃ X
Błotoryjoczyca (Crabbe) - do organizmu osoby dostaje się pasożyt, który przypomina kształtem małego błotoryja. Atakuje on przewód pokarmowy, praktycznie się w niego wgryzając. Zarażony zaczyna tracić kilogramy, ma nudności, zaparcia czy biegunki, a z czasem się to pogarsza, jeśli nie stosuje się odpowiednich magicznych olejów (raz na fabularne dwa tygodnie).
STOPIEŃ X
Łamimagiatliwość (Crouch) - osoba doświadcza różnych nagłych złamań, nawet od niewielkich urazów, które mogą objawiać się niewielkimi krwotokami i skłonnościami do siniaków, a zaklęcia tylko ten stan pogarszają. Żeby zminimalizować skutki, chory musi pić często eliksiry wzmacniające kości i wspomagające pracę krwi (raz na fabularny tydzień).
STOPIEŃ X
Guzki Czerwonego Kapturka (Fawley) - pod skórą w różnych losowych miejscach ciała rosną małe guzki, które z każdym dniem robią się większe i coraz bardziej widoczne, aż przypominają czerwone czapeczki. Są przy tym bardzo uciążliwe i bolesne. Żeby się zmniejszyły, należy regularnie smarować skażone chorobą miejsca zdrowotnymi maściami (raz na dwa fabularne tygodnie).
STOPIEŃ X
Ghuli garb (Flint) - na pewnym etapie życia u osoby zarażonej wyrasta garb, który przy każdym kolejnym upływającym tygodniu robi się większy. Powoduje on jawną deformację wyglądu postaci. Garb zaczyna żyć swoim życiem, zawodząc w nocy i nie dając właścicielowi ciała spać. Żeby się go na jakiś czas pozbyć, wymagane jest picie eliksirów przeciwzapalnych i cały dzień poświęcony tylko i wyłącznie na sen (raz na fabularny miesiąc).
STOPIEŃ X
Goblińska chciwość (Gamp) - danej osobie trzęsą się ręce, mimowolnie rzuca cięte, zgryźliwe uwagi i próbuje odebrać innym ich własność, jeśli jest cenna, twierdząc że nie należy do nich. Pojawiają się też swędzące plamy. By zmniejszyć skutki tej choroby, trzeba wykąpać się w uspokajającym, podgrzewanym wywarze i powtarzać przez ten czas jakąś krótką rymowankę (raz na dwa fabularne tygodnie).
STOPIEŃ X
Oddech trolla (Goyle) - kiedy ciśnienie zbyt gwałtownie ulega zmianie, gaz uwalnia się z krwi i tworzy pęcherzyki, bardzo wyczuwalne w oddechu, który staje się niewyobrażalnie śmierdzący. Im dłużej zwleka się z podaniem lekarstwa i zapewnieniem bezpieczeństwa choremu, tym groźniejsze są skutki uboczne: świąd, bóle stawów lub paraliż. Zarażony musi wdychać opary podgrzanego eliksiru zdrowotnego (raz na fabularny miesiąc).
STOPIEŃ X
Wiedźmia wysypka (Greengrass) - pojawia się zazwyczaj pod wpływem silnej zazdrości, niezależnie od tego czego ta zazdrość dotyczy (raz na miesiąc fabularny). Cała twarz pokrywa się wtedy ropiejącymi pryszczami. By się ich pozbyć, trzeba albo przeczekać (jeden tydzień fabularny), albo podarować obiektowi zazdrości kilka komplementów.
STOPIEŃ X
Toksyczkowa astma (Greyback) - choroba, która sprawia, że drogi oddechowe pokrywają się co jakiś czas czymś, co przypomina śluz toksyczka i ma podobne skutki. Chory dostaje nagłego kaszlu, zaczyna mu ciążyć klatka piersiowa i towarzyszą mu duszności. Żeby stopniowo pozbywać się groźnej substancji ze swojego organizmu, należy pić miętowe napary i ogrzewać swoje gardło (raz na dwa fabularne tygodnie).
STOPIEŃ X
Mantykorskie użądlenie (Hucksberry) - objawy są bardzo podstępne, na początku mogące świadczyć o czymś innym. Ich zwodniczość prowadzi często do późnego rozpoznania tej choroby, kiedy już zaczyna się krwioplucie. Chory odczuwa ból w klatce piersiowej, kaszel z każdym dniem staje się coraz silniejszy, pojawia się też gorączka, dreszcze i utrata masy ciała. Leczenie polega głównie na spożywaniu lekkich posiłków z dodatkiem eliksirów zdrowotnych, w tym eliksiru na uzupełnienie krwi (raz na dwa fabularne tygodnie).
STOPIEŃ X
Leprokonusowe serce (Lestrange) - w przypadku kiedy u chorego dochodzi do zbyt częstych sytuacji stresowych, serce zaczyna się buntować, bijąc coraz wolniej, aż przez kilka mikrosekund staje się niewidoczne, zupełnie jakby go nie było. Skutkuje to potem problemami z dopływem krwi, opóźnionymi reakcjami czy nasilającymi się drgawkami. By zmniejszyć skutki tej choroby, należy smarować klatkę piersiową leczniczą maścią (raz na fabularny miesiąc).
STOPIEŃ X
Gorgonowe pnącza (Longbottom) - w środku chorego wyrastają cienkie pnącza, które bardzo powoli oplatają żyły i zaczynają je z czasem ściskać i zamieniać płynącą w nich krew w kamień. Człowiek zaczyna mieć problemy przede wszystkim z ruchem i oddychaniem. By zmniejszyć skutki tej choroby, należy podać dożylnie eliksir oczyszczający (raz na fabularny miesiąc).
STOPIEŃ X
Erkliński skrzek (Macmillan) - głos staje się piskliwy, nieznośny, uciążliwy dla innych i przy okazji przeciążający struny głosowe. Jeśli za mało się mówi lub kompletnie nie skupia się na tym, co się robi, to występuje także charakterystyczny chichot. By zmniejszyć skutki tej choroby, należy pić eliksir uzdrawiający (raz na fabularny tydzień).
STOPIEŃ X
Duchogrena (Malfoy) - objawia się poprzez męczące bóle głowy i halucynacje. Danej osobie wydaje się, że wokół jej głowy lata mały duszek, który ciągle ją przenika i kuje mózg. Mało tego, ma ona wrażenie, że ten duch do niej mówi. Zazwyczaj są to głupoty albo kompletnie nieśmieszne żarty, ale mogą to być i pełne nienawiści uwagi. By zmniejszyć skutki tej choroby, konieczna jest rozmowa z kimś bliskim i łykanie eliksirów przeciwbólowych (raz na dwa fabularne tygodnie).
STOPIEŃ X
Gumochłońskie zapalenie (Moody) - na ciele chorego pojawiają się duże, brązowe plamy, które swędzą tak bardzo, że chory drapie się aż do krwi, a swąd robi się coraz gorszy i atakuje każdą część ciała. By zmniejszyć skutki tej choroby, należy wysmarować dokładnie całe ciało leczniczą maścią (raz na fabularny miesiąc).
STOPIEŃ X
Ciamarnicowa martwica (Mulciber) - pod wpływem słońca na ciele chorego pojawiają się ciemnofioletowe plamki, które z dnia na dzień robią się coraz większe. Zmieniona skóra ulega martwicy i pęka w bolesny sposób, a odpadające fragmenty kruszą się natychmiastowo. Chorobę leczy się zarówno leczniczymi maściami, jak i eliksirem zdrowotnym rozcieńczanym z wodą (raz na dwa fabularne tygodnie).
STOPIEŃ X
Napuchnięta ropucha (Nott) - chory sprawia wrażenie, jakby spożył zbyt dużą ilość eliksirów naraz. Kończyny puchną, osoba nie jest w stanie się ruszać. Leczenie wykonywane jest w szpitalu, gdzie chory poddawany jest zabiegom (raz na fabularny miesiąc).
STOPIEŃ X
Różdżkościsk (Ollivander) - ciało chorego opanowują silne impulsy, które doprowadzają do tego, że nie jest on w stanie normalnie się wypróżniać i powoli zamienia się przez to w drzewo. Na chorobę wpływ mają eliksiry oczyszczające i magiczne olejki na bazie owoców cytrynowych, którymi należy się często nacierać (raz na fabularny tydzień).
STOPIEŃ X
Lumotyzm (Parkinson) - daną osobę atakuje jaskrawe światło, które sprawia, że nie jest w stanie niczego zobaczyć. Najczęściej uaktywnia się w nocy i uniemożliwia spanie, bo strumienie światła nie dają o sobie zapomnieć nawet pomimo zamkniętych powiek. By zmniejszyć skutki tej choroby, należy aż do skutku rzucać na swoje oczy zaklęcie Nox, a potem pić eliksir wzmacniający (raz na fabularny tydzień).
STOPIEŃ X
Ciurkowyj (Pettigrew) - wszystkie objawy od razu atakują chorego, nie dając mu nawet chwili na oddech. Zaczyna on odsuwać się od ludzi, panikować i wygryzać sobie skórę zębami, które, dopóki tego nie zrobi, pulsują ostrym bólem. Jego wycie potrafi wytrącić z równowagi, dlatego warto zatkać mu usta, podczas polewania go wodą wymieszaną z olejem nawilżającym (raz na dwa fabularne tygodnie).
STOPIEŃ X
Evertosożyt (Potter) - do organizmu dostaje się pasożyt, który powoli zaczyna wprowadzać zmiany do organów wewnętrznych. Im dłużej przebywa u chorego, tym bardziej odbija się on od różnych powierzchni, unosząc się w powietrzu. Zaczynają się zawroty głowy, wymioty, tworzą się też małe, ropiejące ranki na klatce piersiowej. Leczenie polega na spożywaniu papek wymieszanych z eliksirami zdrowotnymi i naparem rumiankowym (raz na dwa fabularne tygodnie).
STOPIEŃ X
Buchomania (Prewett) - u chorego zagnieżdża się uporczywa myśl, która ciągle każe mu jeść. W pewnym momencie chory nie jest już w stanie panować nad swoim ciałem i ulega tym podszeptom, które popychają go do jedzenia wszystkiego, co tylko trafi mu w ręce. Robi się to na tyle groźne, że organy wewnętrzne pęcznieją i zaczynają po kolei wybuchać. Leczenie bazuje na przymusowym detoksie i dożylnym podawaniu eliksirów odnawiających i uspokajających (raz na fabularny miesiąc).
STOPIEŃ X
Druzgotanka (Rockers) - chory ma wrażenie, że ciągle się dusi i rzeczywiście zaczyna mu brakować powietrza. Żeby tego było mało, z gardła wylatują mu bąbelki w kształcie druzgotków, które żywią się tlenem, który próbuje się dostać do organizmu. Leczenie polega na nacieraniu gardła specjalną maścią leczniczą i picia gorących napojów (raz na dwa fabularne tygodnie).
STOPIEŃ X
Reducioza (Rosier) - chory każdego dnia zaczyna się robić coraz mniejszy i mniejszy, aż do momentu, gdy nie zniknie całkowicie. Chorobę można zahamować i odwrócić jej skutki poprzez spożywanie eliksirów zdrowotnych i rzucanie zaklęcie Engorgio podczas ich picia (raz na fabularny tydzień).
STOPIEŃ X
Glaciusowa powłoka (Rowle) - niezależnie od pogody, chory zaczyna zamarzać. Ciało na początku pokrywa się szronem, którego z dnia na dzień jest coraz więcej. Każdy oddech zaczyna sprawiać ból, pojawiają się odmrożenia i drgawki. Leczenie bazuje na ogrzewaniu ciała zaklęciami produkującymi ogień i eliksirami rozgrzewającymi (raz na fabularny miesiąc).
STOPIEŃ X
Trujomagikwiat (Selwyn) - na ciele chorego zaczyna rosnąć pąk, który żywi się tym, co jego nosiciel zje. Nie można go wyrwać ani pozbyć się go zaklęciami, a kiedy w końcu pąk się otwiera, jego zapach obezwładnia i doprowadza człowieka do śpiączki. By się pozbyć trujomagikwiata, należy dożylnie podać eliksir oczyszczający na zmianę z naparem przeczyszczającym (raz na fabularny miesiąc).
STOPIEŃ X
Czyrakoczar (Shacklebolt) - na ciele chorego pojawiają się z początku niewielkie czyraki. Z każdą próbą ich pozbycia, stają się coraz większe, wydzielając nieprzyjemny zapach, który atakuje w szczególności nozdrza osoby zarażonej czyrakoczarem. Jeśli chory nie podda się leczeniu, czyraki w końcu pękną, oblewając go żrącą ropą, która pozostawi trwałe ślady na skórze. Leczenie to nic innego jak picie eliksiru na czyraki (raz na dwa fabularne tygodnie).
STOPIEŃ X
Korniczowe bagno (Slughorn) - ciało chorego staje się wylęgarnią korniczaków, które w nocy urządzają ucztę i ściągają wszystkie zanieczyszczenia do środka nosiciela. Im dłużej to trwa, tym większy smród pochodzi od człowieka, ma więcej świństw przyklejonych do skóry i coraz częstsze bóle gardła i głowy. Leczenie polega na spożyciu przeczyszczających eliksirów i kąpieli w magicznych olejkach (raz na fabularny miesiąc).
STOPIEŃ X
Feniksowa gorączka (Sprout) - zaczyna się od pieczenia w okolicy karku, a następnie przeradza się w nagłe ataki gorąca, ból gardła i bolesną czkawkę. W pewnym momencie chory jest tak rozpalony, że widzi wszystko jak przez mgłę i przez gorączkę pełza, zamiast iść. By zmniejszyć skutki tej choroby, należy pić eliksir pieprzowy i polewać się zimną wodą (raz na dwa fabularne tygodnie).
STOPIEŃ X
Smocze uczulenie (Travers) - objawia się kichaniem iskrami i dymem na każdy poruszany w rozmowie temat, który jest niewygodny dla chorego. Z czasem, jeśli rozmowa się przeciąga, zaczyna się łzawienie oczu i pojawienie się łusek, które natychmiastowo zaczynają gnić. Leczy się to eliksirami zdrowotnymi i maścią przeciwko gniciu (raz na dwa fabularne tygodnie).
STOPIEŃ X
Niuchaczowa grypa (Weasley) - chorego zaczyna drapać gardło, a nos się całkowicie zatyka, nie jest w stanie mówić. W pewnym momencie przestaje nad sobą panować i wyrusza na poszukiwania czegoś błyszczącego, a dopóki tego nie znajdzie, będzie się cały trząsł. Leczenie bazuje na podarowaniu choremu wartościowego przedmiotu, z którym mógłby się położyć i serwowaniu mu naparu z pokrzywy i mięty (raz na fabularny miesiąc).
STOPIEŃ X
Wampirzemia (Yaxley) - chory z dnia na dzień robi się niezdrowo blady, wręcz przezroczysty, a jego wzrok robi się zamglony. Porusza się tak, jakby był w transie i ciągle powtarza, że potrzebuje krwi, na widok słońca zaczyna się palić i chować po kątach. Chorobę leczy napar z gryzącej cebuli i dożylnie podane eliksiry uzupełniające krew (raz na dwa fabularne tygodnie).
STOPIEŃ X
Flipendowir (Zabini) - na początku u chorego zmianie ulega położenie nóg i rąk - w miejscu, gdzie dotychczas były nogi są ręce, a tam, gdzie były ręce, są nogi. Każdego dnia jest inny wariant, aż zmiany dotykają organów wewnętrznych, co skutkuje problemami z oddychaniem i padaczką. Leczenie polega na spożywaniu eliksirów zdrowotnych (raz na fabularny miesiąc).
STOPIEŃ X
*to, że jest to choroba rodowa, nie oznacza, że zwykły czarodziej (nie z rodziny czystokrwistej) nie może na nią zachorować.
Magiczne Urazy
Rozszczepienie - to zjawisko, które pojawia się kiedy czarodziej aportuje się lub znika, pozostawiając część swojego ubrania lub ciała w poprzednim miejscu. Stopień tego urazu może wahać się od minimalnego, jak utrata włosów, do zagrażającego życiu, jak utrata mięśni czy nawet części kończyn. Uszkodzenia te są najczęściej naprawialne.
STOPIEŃ III
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach
|
|