Go down
Magic Lullaby
Magic Lullaby

Lista: Umiejętności - Page 3 Empty Re: Lista: Umiejętności

03.03.19 21:27

Siła woli


Umiejętność skomplikowana*


Siła woli to umiejętność, która pozwala naginać rzeczywistość siłą umysłu bez konieczności sięgania po różdżkę. W dużej mierze opiera się o umiejętność czarowania bezróżdżkowego i stanowi niejako jej rozszerzenie. Dzięki niej możliwe jest kreowanie otaczającego nas otoczenia, wpływania na materię, która już istnieje, niekiedy tworzenia kompletnie innych miejsc, najczęściej ukrytych za pomocą magii. Wymaga od czarodzieja ogromnej samokontroli i samozaparcia w ćwiczeniach. Jedynie silni psychiczni czarodzieje są w stanie wytrzymać moc tej umiejętności. Siła woli była popularna w czasach średniowiecznych, jednak zanikła wraz z upływem wieków. W dzisiejszych czasach jedynie naprawdę wiekowe stworzenia magiczne, w tym i stare wampiry czy centaury, które przeniosły swoją wiedzę na młodsze pokolenia, pielęgnują ten kunszt, skrywając sekret poza świadomością czarodziejskiego świata, który uznał ją za sztukę zapomnianą.


Siła woli była pierwszą, naturalną i kompletnie niewymuszoną sztuką, jaka zaczęła zanikać po pojawieniu się chrześcijaństwa w drastycznie szybkim tempie. Mówi się, że właśnie nią posługiwali się bogowie i najpotężniejsi czarodzieje, którzy najprawdopodobniej stworzyli dużą część współczesnych miast, a niekiedy nawet innych światów czy rzeczywistości. Istnieje legenda, która mówi, że nadal część z tych miast istnieje, choć z dala zarówno od współczesnych czarodziejów, jak i mugoli. Część niemagicznych nawet miała z nimi kiedyś styczność, choć od dawna uważa je za zniszczone lub za wymysł swoich przodków - tyczy się to chociażby słynnej Atlantydy.

Mechanika siły woli


Poziom zerowy


Na tym poziomie postać musi mieć opanowaną umiejętność czarowania bez różdżki na poziomie wysokim i znać się na transmutacji, by mogła w ogóle zacząć myśleć o wykorzystywaniu siły woli. Postać jest w stanie powoli zacząć ćwiczyć tę umiejętność po zdobyciu starych ksiąg i zapisków na jej temat, choć bez większych rezultatów.

Poziom niski


Postać potrafi płynnie posługiwać się zaklęciami transmutacyjnymi w magii bezróżdżkowej. Potrafi też wykorzystać zdobytą wiedzę teoretyczną do poszukiwań wszelkich źródeł czy zaburzeń magicznych. Może też wprowadzić niewielkie modyfikacje w wybranym fragmencie otoczenia. Aby tego dokonać, należy rzucić kością k6. Wynik poniżej 5 skutkuje porażką i drgawkami całego ciała, które uniemożliwiają czarowanie przez kilka fabularnych dni. 5 i 6 daje sukces i możliwość niewielkiego zmodyfikowania widzianej części danego otoczenia, na przykład poprzez dodanie kilku dodatkowych drzew, choć ponowne użycie tej umiejętności będzie niemożliwe przez najbliższe fabularne 2 tygodnie.

Poziom średni


Znajdywanie wszelkich nieprawidłowości lub miejsc o magicznym potencjale nie stanowi dla postaci żadnych problemów. Przeprowadzane przez nią modyfikacje są na wyższym poziomie. Postać ma szansę manipulować większym terenem, na przykład całym budynkiem; jest też w stanie dodać więcej elementów, również tych magicznych. By móc użyć siły woli, należy rzucić k6. Wynik mniejszy niż 5 kończy się porażką i poważnym zaburzeniem przepływu magii przez ciało, które uniemożliwia korzystanie z magii przez cały fabularny tydzień. 5 i 6 skutkuje sukcesem i możliwością wprowadzenia modyfikacji na danym terenie, na przykład poprzez dodanie kilku wyrzeźbionych zaklętych zwierząt czy nawet abstrakcyjnych roślin, choć ponowne użycie tej umiejętności będzie niemożliwe przez najbliższy fabularny miesiąc.
 

Poziom wysoki


Osiągnięcie tego poziomu to nieprawdopodobny wyczyn, który, oprócz większych możliwości, przynosi większą ilość problemów zdrowotnych, często skracając długość życia. Postać może wpłynąć na teren większości małego miasta i zmienić w nim każdą, nawet najmniejszą rzecz. Mało tego - przy dużym skupieniu jest w stanie nawet połączać ze sobą kilka elementów czy mutować występujące na danym terenie zwierzęta, tworząc tym samym ich ewolucję. By użyć siły woli, należy rzucić k6. Wynik mniejszy niż 5 kończy się porażką i trwałymi zaburzeniami w przepływie magii, która zaczyna się buntować u danego czarodzieja i utrudnia mu proces tworzenia, na przykład tworząc coś kompletnie odwrotnego od tego, co chciał uzyskać. Wynik 5 i 6 daje sukces i możliwość wprowadzania wszelkich modyfikacji, na jakie czarodziej ma ochotę - na przykład poprzez stworzenie gigantycznego gatunku motyli, które będą strzegły stworzonej budowli z drzewa i kamienia - choć ponowne użycie tej umiejętności będzie niemożliwe przez najbliższe fabularne pół roku.

Można wybrać jedną z dwóch specjalizacji, dzięki której możliwe będzie zwiększenie możliwości siły woli.
Do wyboru jest:
- poszukiwacz zaginionych miejsc - postać przy dużej determinacji jest w stanie odnaleźć przejścia do magicznie ukrytych miejsc, w tym i miast. Istnieje jednak ryzyko, że trudno będzie jej wrócić do rzeczywistości, którą opuściła.
- boska ręka - postać może stworzyć ukryte miejsce, do którego nie będzie mógł się dostać nikt bez jej zgody. Miejsce jest stworzone całkowicie od początku do końca przez nią, przez co wydaje się, jakby była to kompletnie inna, oderwana od wszystkiego rzeczywistość.

Posiadający umiejętność


Liczba osób mogących posiadać tę umiejętność jest ograniczona.



brak



* Umiejętność przeznaczona tylko dla wybranych postaci za zgodą administracji!
Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach