Go down
Magic Lullaby
Magic Lullaby

Mechanika: Poziomy spaczenia Empty Mechanika: Poziomy spaczenia

07.04.19 20:33

Poziomy spaczenia


Poziomy spaczenia to innymi słowy wskaźnik upadłości moralnej postaci. Każdy bohater rozpoczyna swą przygodę na MagicLullaby z już określonym poziomem spaczenia, wybieranym przez gracza, a akceptowanym przez administrację przy sprawdzaniu Karty Postaci.

Początkowo można wybrać poziomy z zakresu od 1 do 4. Poziom 0 oraz 5 zarezerwowane są wyłącznie dla postaci z już długim stażem fabularnym, które zdążyły zapracować sobie na skrajny stopień, a także dla postaci kanonicznych (np. Lord Voldemort - poziom 5), które są zobligowane do posiadania określonego poziomu spaczenia.

Decyzje i postępowanie fabularne postaci mogą sprawić, że suwak spaczenia poruszy się. Jeśli bohater rozpoczyna swą karierę na poziomie 1, a dopuści się napaści na postać innego gracza, z łatwością może przeskoczyć do poziomu 2. Jeśli natomiast później okaże prawdziwą skruchę i odwiedzi swą ofiarę w szpitalu, przepraszając ją, a następnie zadośćuczyni jej za doznane krzywdy, może wrócić do poziomu 1. Innymi słowy - każda decyzja postaci wpływa na jej wskaźnik moralności.

Poziomy spaczenia mają swoje wyraźne odzwierciedlenie w grze. Jedynie osoby z poziomem 0, 1 oraz 2 są w stanie wyczarować patronusa. Z kolei tworzenie horkruksów zarezerwowane jest wyłącznie dla postaci, które osiągnęły 4 i 5 poziom spaczenia. Osoby z wysokim poziomem spaczenia nie znają takiego uczucia jak miłość, natomiast osoby na poziomie 0 potrafią zaryzykować własnym życiem, byleby tylko uratować małe dziecko przed psychopatą. Podczas rozgrywki należy zatem pamiętać, aby sumiennie odzwierciedlać wybrany przez siebie poziom.

Poziom spaczenia może zmienić tylko i wyłącznie Mistrz Gry. Do obowiązków gracza należy zgłaszanie w tym temacie wszelkich sytuacji, które potencjalnie mogły wpłynąć na poziom spaczenia jego bohatera. Wówczas to Mistrz Gry decyduje czy zasygnalizowana przez gracza akcja wpływa na poziom moralności jego postaci. MG może odrzucić dane zgłoszenie lub je zaakceptować. Każdy gracz zobligowany jest do regularnego aktualizowania statutu swojego poziomu spaczenia w Karcie Rozwoju postaci. Oczywiście z mechaniki tej należy czynić użytek w sposób rozważny. Ciągnięcie koleżanki za warkocze nie należy do akcji, która powoduje, że bohater staje się zły. Ciągnięcie za warkocze jej oderwanej przez siebie głowy - już tak.

Poniższe opisy pełnią funkcję jedynie czysto orientacyjną - oczywiście można interpretować je w dowolny sposób. Zrozumiałym jest, iż nie istnieje jedynie jedna ścieżka tworzenia postaci, dlatego też nie ma przeciwwskazań do dowolnej interpretacji podanych charakterystyk.

Poziom 0


Osoba cechująca się dobrym sercem i empatią, wrażliwa na krzywdę, pragnąca nieść bezwarunkową pomoc innym istotom. Byłaby gotowa poświęcić własne życie dla uratowania drugiego człowieka. Zdarza jej się zdenerwować lub rozgniewać, ale bardzo rzadko i to zawsze w słusznej sprawie. Kieruje się dobrem innych ludzi, stawia ich na pierwszym miejscu. Użycie przemocy przychodzi jej z wielkim trudem, tylko w ostateczności, nawet wobec swych oprawców - i ma wówczas spore wyrzuty sumienia. Stara się w pokojowy sposób rozwiązywać wszelkie konflikty. Bezproblemowo rzuca wszelkie zaklęcia białomagiczne, natomiast nie jest w stanie posługiwać się czarną magią, a już w szczególności zaklęciami niewybaczalnymi. Patronus czarodzieja o takiej moralności przybiera postać pełnego zwierzęcia.


Poziom 1


Osoba na tym poziomie ma dobre zamiary, aczkolwiek nie jest bez wad; zdarza jej się działać pod wpływem emocji, sprawić komuś przykrość czy dopuścić do nieprzyjemnych sytuacji. Szybko jednak potrafi zreflektować się i zadośćuczynić za swoje błędy. Często zachowuje neutralność, choć nie w obliczu bliskich jej osób, dla których gotowa jest wiele poświęcić. Bezproblemowo rzuca większość zaklęć białomagicznych, a wyczarowany przez nią patronus co prawda nadal przybiera formę pełnego zwierzęcia, jednakże mogą towarzyszyć mu pewne komplikacje. Mianowicie - jeśli w czarodzieju rzucającym to zaklęcie znajdzie się za dużo negatywnych uczuć, to patronus może szybko zniknąć, mieć mniej mocy lub może przybrać formę wyłącznie mgiełki, nie konkretnego kształtu. Rzucenie zaklęcia niewybaczalnego na tym poziomie może odbyć się jedynie w całkowicie skrajnym przypadku, na przykład sytuacji zagrożenia życia, kiedy już nie ma innego wyjścia, a czarodziejowi dodatkowo towarzyszy silne wzburzenie emocjonalne. Taki czar nigdy nie będzie jednak zbyt potężny.


Poziom 2


Osoba zachowująca neutralny i jednocześnie dość chłodny stosunek do otaczającej ją rzeczywistości. Z pewnością myśli głównie o sobie, nieczęsto uwzględniając potrzeby innych ludzi. Czarodziej na tym poziomie moralności często wdaje się w przeróżne potyczki słowne, bywa dość butny i "w gorącej wodzie kąpany". Ma zwiększone predyspozycje do podążania ścieżką zła, lubi załatwiać spory za pomocą siły czy przekrętów. Nadal jednak potrafi kierować się pozytywnymi emocjami i mieć dobry stosunek wobec innych istot, zwłaszcza wobec bliskich - po prostu niekiedy może mieć problem z właściwym okazaniem swoich uczuć. Czarodziej z poziomu 2 jest w stanie posługiwać się częścią zaklęć białomagicznych. Potrafi wyczarować patronusa, ale rzucenie tego konkretnego czaru może sprawić mu spore problemy w praktyce, a ponadto skutkuje wyłącznie mgiełką bliżej nieokreślonego kształtu, w żadnym stopniu nieprzypominającą pełnej formy zwierzęcia. Czarodziej na tym stopniu spaczenia nie ma natomiast większych problemów z sięganiem po liczne klątwy i uroki. Rzucenie zaklęć niewybaczalnych jest dla niego możliwe, aczkolwiek wyjątkowo trudne; przy bardzo skrajnych emocjach moc takich czarów wzrasta.


Poziom 3


Osoba na tym poziomie spaczenia nieszczególnie kieruje się jakąkolwiek empatią wobec kogokolwiek. Jest skupiona wyłącznie na sobie i na pierwszym planie stawia samorealizację, nierzadko zmierzając do celu po trupach, nie bacząc na okoliczności. Jest wyrachowana i pozbawiona silniejszych pozytywnych odczuć, głównie zachowując obojętność wobec otaczającego ją świata. Przebłyski dobroci miewa jedynie wobec bliskich jej osób, reszta społeczeństwa jej nie obchodzi. Czasami zdarzają się u niej wyrzuty sumienia. Specjalizuje się w klątwach i urokach, a rzucanie zaklęć białomagicznych nie kończy się dla niej pomyślnie. Czarodziej na tym poziomie jest w stanie rzucać zaklęcia niewybaczalne w sposób bardziej kontrolowany i świadomy; nie musi temu towarzyszyć wyłącznie silne wzburzenie emocjonalne.


Poziom 4


Czarodziej na poziomie 4 nie zna czegoś takiego jak wyrzuty sumienia czy poczucie winy, a także kompletnie nie ma skrupułów. Nie żałuje innych osób, a nawet jest w stanie z łatwością je poświęcić, jeśli przyniesie mu to określoną korzyść. Przejawia silne skłonności do mszczenia się, a także tropienia osób, które w przeszłości w jakiś sposób go skrzywdziły. Lubuje się w przemocy, załatwianiu wszystkiego za pomocą siły; chętnie sięga po klątwy, uroki i zaklęcia niewybaczalne, których rzucanie nie stanowi dla niego większego problemu. Nie jest skłonny przebaczać, a ponadto zaczyna przejawiać powolne popadanie w coraz to większe szaleństwo. Dopiero wyjątkowe okoliczności są w stanie sprawić, że w ostateczności powstrzyma swoje emocje. Nie jest w stanie wykonać jakiegokolwiek białomagicznego zaklęcia.


Poziom 5


Przypadki osób, które sięgnęły tak głębokiego poziomu spaczenia, są niezwykle rzadkie. Wiążą się z okrucieństwem, najgorszym możliwym wymiarem zła, chęcią stosowania przemocy i brakiem poszanowania dla jakiegokolwiek życia. Czarodziej na tym poziomie spaczenia nie zna pojęcia miłości, nigdy nie kieruje się pozytywnymi odczuciami, a wyłącznie chęcią zdobycia jak największej potęgi. Jest mistrzem w rzucaniu zaklęć niewybaczalnych i stosowaniu wymyślnych tortur. Wszelkie złe czyny, jakich się dopuszcza, niekiedy wpływają nawet na jego wygląd zewnętrzny, zmieniając go nie do poznania w istotę bardziej przypominającą bestię niż człowieka. Czerpie przyjemność z zadawania bólu, cierpienia, a także z zabijania. Nie czuje jakiegokolwiek przywiązania do innych ludzi, świata i swoich korzeni. Byłby w stanie pozbawić życia nawet te osoby, które kiedyś były mu bliskie, albo z którymi jest w jakiś sposób związany.
Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach