Go down
Magic Lullaby
Magic Lullaby

Mechanika: Fasolki Empty Mechanika: Fasolki

17.04.19 12:07

Czym są fasolki


Fasolki są forumową walutą, za którą można kupić między innymi poziomy z ksiąg, poziomy umiejętności, przedmioty magiczne itp. Wszelkie zdobycie czy stracenie fasolek należy odnotować w swojej Karcie Rozwoju, którą należy utworzyć zaraz po zaakceptowaniu Karty Postaci. Ilość fasolek przysługujących na start jest zależna od wieku czarodzieja czy wieku ducha bądź poltergeista. Warto więc przemyśleć każdą wydawaną fasolkę.

Każdy zakup powinien zostać odnotowany poprzez wstawienie kodu w odpowiednim temacie.

Większość towarów, które można kupić za fasolki została opisana w temacie przedmiotów. Reszta jest dostępna w temacie czarnego rynku.

Regulamin

1. Gracz jest odpowiedzialny za samodzielne uzupełnianie i podliczanie fasolek. Raz na miesiąc rzeczywisty Karty Rozwoju są sprawdzone przez kogoś z Administracji.
2. Zbieranie fasolek nie dotyczy postaci NPC, w tym Lorda Voldemorta i Albusa Dumbledore'a. Są one bowiem całkowicie skupione na rozwoju fabularnym.
3. Każdy gracz ma obowiązek stworzenia Karty Rozwoju w swoim dziale po zaakceptowaniu Karty Postaci. W Karcie Rozwoju należy umieścić informację o ilości posiadanych fasolek, a każdy zakup regularnie odnotowywać.
4. Zabronione jest transferowanie fasolek między swoimi postaciami. Możliwy jest za to handel z innymi postaciami, gdzie walutą, za którą ktoś płaci, są fasolki. Dotyczy to tylko przedmiotów, które zostały wykonane przez postacie posiadające odpowiednie umiejętności.
Przykładowo: postać X stworzyła Eliksir Wiggenowy, a postać Y chce od niej go kupić. Gracze się dogadują i jeden z nich odejmuje odpowiednią kwotę ze swojej Karty Rozwoju, a drugi ją dodaje.
5. Przewagi i zawady muszą się wyrównywać - po każdej przewadze wymagane jest kupno zawady z podobnego poziomu (i na odwrót). Innymi słowy, zakupy przewag i zawad muszą następować naprzemiennie - nie można kupić pod rząd kilku przewag, a następnie kilku zawad.
6. Fasolki mogą służyć jako waluta pod zakłady z innymi graczami w sesjach fabularnych. Dotyczy to zakładów sportowych, walk czy pojedynków.
7. U wampirów następują okresy spoczynku. Ilość fasolek jest zależna od  czasu, który upłynął od ostatniego przebudzenia do chwili obecnej.
8. U duchów i poltergeistów przelicznikiem jest czas, który upłynął od momentu śmierci/powstania do chwili obecnej.


Ostatnio zmieniony przez Magic Lullaby dnia 11.05.19 22:16, w całości zmieniany 2 razy
Magic Lullaby
Magic Lullaby

Mechanika: Fasolki Empty Re: Mechanika: Fasolki

21.04.19 16:37

Za co można je dostać



  • Na start po zaakceptowaniu Karty Postaci:
    - od 17 do 25 lat = 40 fasolek
    - od 26 do 35 lat = 45 fasolek
    - od 36 do 40 lat = 55 fasolek
    - od 41 do 50 lat = 60 fasolek
    - od 51 do 70 lat = 70 fasolek
    - od 71 do 90 lat = 80 fasolek
    - od 91 do 159 lat = 90 fasolek

  • Na start dla duchów i poltergeistów po zaakceptowaniu Karty Postaci:
    - poniżej 50 lat - 10 fasolek
    - poniżej 100 lat - 20 fasolek
    - poniżej 200 lat - 30 fasolek
    - poniżej 300 lat - 40 fasolek
    - poniżej 500 lat - 70 fasolek
    - poniżej 1000 lat - 100 fasolek

  • Za techniczne działania:
    - stworzenie artykułu do Proroka Codziennego - 5 fasolek (dla postaci pracującej dla Proroka), 3 fasolki (dla postaci niepracującej dla Proroka)
    - prawidłowe uzupełnianie Karty Rozwoju i Skrytki - 1 fasolka (co miesiąc przy sprawdzaniu)
    - poprowadzenie sesji jako Mistrz Gry od początku do końca - 10 fasolek (mniejsze wydarzenia), 15 fasolek (wydarzenia w jakimś stopniu mogące wpłynąć na fabułę), 20 fasolek (duże wydarzenia z wpływem na fabułę)
    - rozreklamowanie forum (jeśli wynikiem będzie dołączenie i stworzenie przez kogoś KP, która zostanie zaakceptowana) - 1 fasolka (za każdego ściągniętego użytkownika)
    - ulepszanie forum - 1 fasolka (za każdą propozycję znacznych poprawek, które ulepszą funkcjonowanie forum)
    - wymyślenie przewagi/zawady/zaklęcia/rytuału/eliksiru - 1 fasolka (za każdy zaakceptowany element)
    - wymyślenie wyzwania/misji - 3 fasolki (za każde zaakceptowane wyzwanie/misję)
    - prowadzenie ważnego NPC dla fabuły forum - 4 fasolki (co fabularny miesiąc aktywnego grania)
    - bycie aktywnym Mistrzem Gry - 5 fasolek (co fabularny miesiąc aktywnego grania)
    - bycie aktywnym Moderatorem - 2 fasolki (co rzeczywisty miesiąc)
    - bycie aktywnym Administratorem - 3 fasolki (co rzeczywisty miesiąc)

  • Za fabularne działania:
    - napisanie sesji fabularnej - 3 fasolki (minimum 4 posty na głowę), 4 fasolki (powyżej 10 postów na głowę), 10 fasolek (za każdy 100 post na fabule)
    - wykonywanie swojej pracy/stażu - 5 fasolek (minimum 3 wątki dotyczące pracy/stażu w ciągu miesiąca fabularnego)
    - używanie zaklęć i systemu czarowania - 1 fasolka (za minimum 2 sesje w ciągu miesiąca fabularnego)
    - udział w walce/pojedynku - 3 fasolki (minimum 4 posty na głowę, gdzie ma to formę koleżeńskiego pojedynku czy walki), 5 fasolek (minimum 4 posty na głowę, gdzie ma to formę typowego pojedynku czy walki), 10 fasolek (minimum 4 posty na głowę, gdzie ma to formę pojedynku czy walki na śmierć i życie)
    - branie aktywnego udziału w evencie z Mistrzem Gry - ustalane przez Mistrza Gry
    - wykonywanie minieventów - fasolki są podane przy każdym minievencie
    - działanie w Zakonie Feniksa/jako Śmierciożerca - 2 fasolki (za aktywność w swojej grupie w ciągu miesiąca fabularnego)
    - wykonywanie misji/wyzwań Zakonu Feniksa/Śmierciożerców - podane przy każdej misji/wyzwaniu
    - działanie w klubie/stowarzyszeniu/organizacji - 1 fasolka (za aktywność w swoim klubie/stowarzyszeniu/organizacji w ciągu miesiąca fabularnego)
    - wykonywanie wyzwań klubu/stowarzyszenia/organizacji - podane przy każdym wyzwaniu
    - korzystanie z umiejętności - 2 fasolki (za aktywne korzystanie w ciągu fabularnego miesiąca)
    - wykorzystywanie swojej przewagi/zawady - 1 fasolka (za aktywne korzystanie w ciągu fabularnego miesiąca)
    - wykorzystywanie reputacji - 1 fasolka (za aktywne korzystanie ze swojej reputacji w ciągu fabularnego miesiąca), 1 fasolka (za zwrócenie uwagi na reputację innych w minimum 3 różnych wątkach)



Ostatnio zmieniony przez Magic Lullaby dnia 26.04.19 20:32, w całości zmieniany 1 raz
Magic Lullaby
Magic Lullaby

Mechanika: Fasolki Empty Re: Mechanika: Fasolki

21.04.19 16:38

Co można za nie kupić



  • Procentowe opanowywanie zaklęć:
    Księgi z poziomu łatwego
    - 5% opanowania zaklęć z księgi transmutacyjnej, użytkowej, ochronnej, ofensywnej, defensywnej lub uzdrawiającej - 5 fasolek
    - 5% opanowania zaklęć z księgi czarnomagicznej, białomagicznej lub pradawnej - 10 fasolek
    - 10% opanowania zaklęć z księgi transmutacyjnej, użytkowej, ochronnej, ofensywnej, defensywnej lub uzdrawiającej - 8 fasolek
    - 10% opanowania zaklęć z księgi czarnomagicznej, białomagicznej lub pradawnej  - 18 fasolek

    Księgi z poziomu średniego
    - 5% opanowania zaklęć z księgi transmutacyjnej, użytkowej, ochronnej, ofensywnej, defensywnej lub uzdrawiającej - 10 fasolek
    - 5% opanowania zaklęć z księgi czarnomagicznej, białomagicznej lub pradawnej - 20 fasolek
    - 10% opanowania zaklęć z księgi transmutacyjnej, użytkowej, ochronnej, ofensywnej, defensywnej lub uzdrawiającej - 18 fasolek
    - 10% opanowania zaklęć z księgi czarnomagicznej, białomagicznej lub pradawnej  - 38 fasolek

    Księgi z poziomu trudnego
    - 5% opanowania zaklęć z księgi transmutacyjnej, użytkowej, ochronnej, ofensywnej, defensywnej lub uzdrawiającej - 15 fasolek
    - 5% opanowania zaklęć z księgi czarnomagicznej, białomagicznej lub pradawnej - 40 fasolek
    - 10% opanowania zaklęć z księgi transmutacyjnej, użytkowej, ochronnej, ofensywnej, defensywnej lub uzdrawiającej - 28 fasolek
    - 10% opanowania zaklęć z księgi czarnomagicznej, białomagicznej lub pradawnej - 78 fasolek

  • Poziomy ksiąg:
    - poziom łatwy księgi transmutacyjnej, użytkowej, ochronnej, ofensywnej, defensywnej lub uzdrawiającej - 10 fasolek
    - poziom łatwy księgi czarnomagicznej, białomagicznej lub pradawnej - 30 fasolek
    - poziom średni księgi transmutacyjnej, użytkowej, ochronnej, ofensywnej, defensywnej lub uzdrawiającej - 50 fasolek
    - poziom średni księgi czarnomagicznej, białomagicznej lub pradawnej - 80 fasolek
    - poziom trudny księgi transmutacyjnej, użytkowej, ochronnej, ofensywnej, defensywnej lub uzdrawiającej - 100 fasolek
    - poziom trudny księgi czarnomagicznej, białomagicznej lub pradawnej - 150 fasolek

  • Poziomy umiejętności:
    - poziom niski umiejętności łatwej - 15 fasolek
    - poziom niski umiejętności skomplikowanej - 30 fasolek
    - poziom niski umiejętności specjalnej - 50 fasolek
    - poziom średni umiejętności łatwiej - 30 fasolek
    - poziom średni umiejętności skomplikowanej - 50 fasolek
    - poziom średni umiejętności specjalnej - 100 fasolek
    - poziom wysoki umiejętności łatwej - 60 fasolek
    - poziom wysoki umiejętności skomplikowanej - 100 fasolek
    - poziom wysoki umiejętności specjalnej - 150 fasolek

  • Poziomy dla duchów i poltergeistów:

  • Dodatki mechaniczne:
    - wykupienie umiejętności łatwej - 10 fasolek
    - wykupienie umiejętności skomplikowanej - 20 fasolek
    - zwiększenie limitu umiejętności - 40 fasolek (każde kolejne zwiększenie o 5 fasolek droższe)
    - drugi atrybut wynikający z genetyki lub rasy - 35 fasolek
    - trzeci atrybut wynikający z genetyki lub rasy - 50 fasolek
    - przewaga niewielka - 5 fasolek
    - przewaga znaczna - 15 fasolek
    - przewaga poważna - 30 fasolek
    - zawada niewielka - 4 fasolki
    - zawada znaczna - 10 fasolek
    - zawada poważna - 15 fasolek
    - piąta i każda kolejna postać na forum - 30 fasolek

  • Zwierzęta magiczne:
    - Akromantula - 50 fasolek
    - Bazyliszek - 150 fasolek
    - Buchorożec - 80 fasolek
    - Chimera - 150 fasolek
    - Demimoz - 80 fasolek
    - Dirikrak - 50 fasolek
    - Dwurożec - 100 fasolek
    - Feniks - 150 fasolek
    - Gryf - 100 fasolek
    - Hipokampus - 50 fasolek
    - Hipogryf - 30 fasolek
    - Jednorożec - 100 fasolek
    - Kelpie - 150 fasolek
    - Kołkogonek - 30 fasolek
    - Kuguchar - 15 fasolek
    - Lelek Wróżebnik - 15 fasolek
    - Memorek - 15 fasolek
    - Niuchacz - 15 fasolek
    - Psidwak - 15 fasolek
    - Reem - 100 fasolek
    - Sfinks - 150 fasolek
    - Smok - 100 fasolek
    - Świergotnik - 30 fasolek
    - Tebo - 80 fasolek
    - Testral - 80 fasolek
    - Trójgłowy pies - 150 fasolek
    - Wąż morski - 150 fasolek
    - Widłowąż - 100 fasolek
    - Wozak - 15 fasolek
    - Żmijoptak - 30 fasolek

  • Składniki:
    - rzadko spotykane - 3 fasolki (za jeden składnik)
    - legendarne - 10 fasolek (za jeden składnik)

  • Przedmioty magiczne o małej mocy:
    - aparat fotograficzny - 5 fasolek
    - niewidzialny atrament - 3 fasolki
    - atrament samopoprawiający - 5 fasolek
    - atrament samorachujący - 8 fasolek
    - czarodziejska taśma - 5 fasolek
    - torba bez dna - 10 fasolek
    - dzwoniąca kula z chińskim smokiem - 8 fasolek
    - amulet Feng Shui - 5 fasolek
    - bezobsługowa maszyna do pisania - 15 fasolek
    - zaczarowany namiot - 20 fasolek
    - łapacz snów - 8 fasolek
    - pokrowiec ze skóry trolla - 15 fasolek
    - skoczne buty - 5 fasolek
    - szyfrowany pamiętnik - 5 fasolek
    - magiczna filiżanka - 8 fasolek
    - przypominajka - 10 fasolek
    - skurczone główki - 8 fasolek
    - magiczny koc - 3 fasolki
    - plująca lampa - 5 fasolek
    - medalion prawdy - 15 fasolek
    - amulet oddziałujący silnie na duchy i poltergeisty - 15 fasolek
    - mówiące lustro - 10 fasolek
    - skarpety Wścibskiej Wiedźmy - 3 fasolki
    - walizka, która podróżuje za właścicielem - 8 fasolek
    - kociołek samomieszalny - 15 fasolek
    - kociołek odstraszający rdzę - 10 fasolek
    - figura chińskiego smoka - 20 fasolek
    - kufer Montaque Knightley'a - 20 fasolek
    - ręka Glorii - 15 fasolek
    - dzwoniąca kula z chińskim tygrysem - 8 fasolek

  • Przedmioty magiczne o średniej mocy:
    - brzękadło - 35 fasolek
    - tiara Majora Gumochłonów - 30 fasolek
    - specjalna maska - 38 fasolek
    - pierścień uwodzenia - 25 fasolek
    - zaklęte muszelki - 25 fasolek
    - sznur dzwoneczków - 30 fasolek
    - latająca wycieraczka - 38 fasolek
    - czapka przeplatana włosiem demimoza - 25 fasolek
    - amulet kreatywności - 25 fasolek
    - karty Złodzieja z Nokturnu - 28 fasolek
    - zaczarowany kompas - 25 fasolek
    - letnia szata - 25 fasolek
    - dymne kulki - 25 fasolek
    - złoty widelczyk - 30 fasolek
    - amulet z kalendarzem Azteków - 25 fasolek
    - magiczny zegar - 35 fasolek
    - pierścień wierności - 40 fasolek
    - guziki tajniaka - 30 fasolek
    - ujawniacz - 23 fasolki
    - amulet peruwiański - 23 fasolki
    - złoty kompas - 38 fasolek
    - marzanna Starej Tereski - 38 fasolek
    - wykrywacz czarnej magii - 40 fasolek
    - fałszoskop - 30 fasolek
    - kije samobije - 28 fasolek
    - białe puzderko z maścią leczniczą - 23 fasolki
    - wykrywacz wrogów - 40 fasolek
    - klejnot słońca - 23 fasolki
    - medalion wykrywający magię - 30 fasolek
    - krzyż Ankh - 35 fasolek
    - krzyż celtycki - 35 fasolek
    - lusterka dwukierunkowe - 25 fasolek
    - amulet przeciw urokom - 30 fasolek
    - amulet wysysający życie - 40 fasolek
    - krwawe pióro - 35 fasolek
    - przeklęty szafir - 40 fasolek
    - czarny pentagram - 35 fasolek
    - zatruta świeca - 40 fasolek
    - ogniste kajdany - 40 fasolek

  • Przedmioty magiczne o dużej mocy:
    - buchoszanka - 68 fasolek
    - liście paraliżu - 45 fasolek
    - pył z włosów demimoza - 60 fasolek
    - amulet przeciwko eliksirom - 65 fasolek
    - magiczny pył - 70 fasolek
    - amulet uległości - 53 fasolki
    - latający dywan - 70 fasolek
    - rozpraszacz - 80 fasolek
    - woreczek ze skóry wsiąkiewki - 48 fasolek
    - strzelające jajka - 45 fasolek
    - czujnik tajności - 43 fasolki
    - myślodsiewnia - 80 fasolek
    - woreczek z satyny - 43 fasolki
    - magiczny róg - 50 fasolek
    - magiczny scyzoryk - 60 fasolek
    - amulet trzeźwości - 53 fasolki
    - bibułki - 45 fasolek
    - świstoklik - 50 fasolek
    - biały pentagram - 43 fasolki
    - oko Horusa - 48 fasolek
    - bukiet silnie odurzających kwiatów - 45 fasolek
    - skarabeusz - 70 fasolek
    - amulet radości - 45 fasolek
    - buteleczka z zielem pięciornika - 60 fasolek
    - obraz płaczącego chłopca - 80 fasolek
    - skrzynka z demonem - 100 fasolek
    - krzesło śmierci - 75 fasolek
    - amulet rozpaczy - 68 fasolek
    - waza Basano - 78 fasolek
    - laleczka vodoo - 65 fasolek
    - zasuszona mumia - 88 fasolek
    - sznur wisielca - 65 fasolek
    - zielony diament Marii Antoniny - 80 fasolek
    - naszyjnik duszenia - 78 fasolek
    - wisiorek gnicia - 68 fasolek
    - szafka zniknięć - 95 fasolek

  • Przedmioty specjalistyczne i z czarnego rynku:
    - stworzone przez postać ze specjalną umiejętnością - ustalone przez gracza
    - skarabeusz - od 50 fasolek (cena ustalona przez danego handlarza)
    - nienarodzone zwierzę - od 25 fasolek (cena ustalona przez danego handlarza)
    - młody okaz - od 30 fasolek (cena ustalona przez danego handlarza)
    - osobnik w sile wieku - od 40 fasolek (cena ustalona przez danego handlarza)
    - bogin - od 25 fasolek (cena ustalona przez danego handlarza)
    - ciurek - od 45 fasolek (cena ustalona przez danego handlarza)
    - włochatnica drzewna - od 50 fasolek (cena ustalona przez danego handlarza)
    - arachna morska - od 250 fasolek (cena ustalona przez danego handlarza)
    - szczękoocz - od 100 fasolek (cena ustalona przez danego handlarza)
    - trójocz - od 150 fasolek (cena ustalona przez danego handlarza)
    - fumi - od 100 fasolek (cena ustalona przez danego handlarza)
    - veehal - od 180 fasolek (cena ustalona przez danego handlarza)

  • Przedmioty sezonowe:

Sponsored content

Mechanika: Fasolki Empty Re: Mechanika: Fasolki

Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach